استقلال قربانی برنامه ریزی فرسایشی سازمان لیگ! | آوای استقلال
2

استقلال قربانی برنامه ریزی فرسایشی سازمان لیگ!

  • کد خبر : 7983
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
استقلال قربانی برنامه ریزی فرسایشی سازمان لیگ!
قبل از کرونا لیگ برتر فوتبال ایران معمولا بین فروردین تا خرداد تمام می شد.

به گزارش آوای استقلال، اما حالا دو فصل است که تاریخ پایان این لیگ در مردادماه است. این تعویق ۲ ماهه در اتمام لیگ حالا بسیار چالش برانگیز شده چرا که فصل فوتبال ایران به طور رایج همزمان با فوتبال اروپا و کشورهای غرب آسیا برگزار می‌شد اما حالا با تاخیر دو ماهه نسبت به این لیگها شروع و پایان می پذیرد. در واقع، یورو ۲۰۲۰ حالا در دور حذفی دنبال می شود در حالیکه لیگ های اروپایی چندین هفته پیش به پایان رسیدند. لیگ های عربستان، امارات، قطر، عراق و… نیز همین شرایط دارند و تیمهای شان چندین هفته است که در دوران استراحت بین دو فصل هستند.
مسئله آنجایی روشن می شود که بدانیم برخی از تیمهای اروپایی چند روزی است تمرینات پیش فصل خود را شروع کرده اند و تیمهای عربی نیز در چند روز آینده تمریناتشان آغاز می شود. اما فوتبال ایران چند هفته از لیگش باقی مانده و تیمهایی که در نیمه نهایی و فینال جام حذفی حضور داشته باشند تا اواسط مرداد درگیر مسابقات خواهند بود. این چالش علاوه بر اینکه بر برنامه ریزی فصل آینده مسابقات تاثیر مهمی دارد، با فشردگی عجیب (به دلیل مسابقات انتخابی جام جهانی، جام باشگاههای آسیا در فصل فعلی و آینده و جام جهانی ۲۰۲۱) در فصل های آینده مواجه خواهد بود که داستان را بسیار پیچیده تر می کند.
اما در مورد تیمهایی که در مرحله بعدی جام باشگاههای حضور دارند شرایط بسیار عجیب تر است. به طور ویژه در مورد استقلال، بازی با الهلال ۲۲ شهریور در حالی برگزار میشود که الهلال پس از یک استراحت مناسب بین دو فصل (۴ هفته) و یک پیش فصل مطلوب (۸ هفته) در مقابل استقلال با عدم استراحت کافی (۱۰ روز) و یک پیش فصل ناقص (۳ هفته) مقابله خواهد کرد. این شرایط تقویمی نابرابر، شرایط الهلال را نسبت به استقلال برتر می کند و تنها یک برنامه ریزی بسیار دقیق و مدرن می تواند این چالش را به خوبی سپری کند. پس شرایط مناسب و آرامش کافی برای کادر فنی استقلال بایستی فراهم باشد تا بتوانند بهترین تصمیمات و برنامه ریزی را انجام دهند تا از این چالش سخت به خوبی عبور کنند. به ویژه که نباید فراموش کنیم الهلال بدون شک بهترین تیم غرب آسیا در ۲ دهه اخیر است و حالا با لئوناردو ژاردیم رویاهای بزرگش را دنبال می کند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=7983

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها