آشنایی با داور نبرد استقلال و الغرافه؛ دوباره ما نینگ، دوباره تیم‌های ایرانی! | آوای استقلال
0

آشنایی با داور نبرد استقلال و الغرافه؛ دوباره ما نینگ، دوباره تیم‌های ایرانی!

  • کد خبر : 42763
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
آشنایی با داور نبرد استقلال و الغرافه؛ دوباره ما نینگ، دوباره تیم‌های ایرانی!
داور 44 ساله و سرشناس چینی قرار است برای بیست‌وچهارمین‌بار، نبرد یک تیم ایرانی را در مسابقات آسیایی سوت بزند.

به گزارش آوای استقلال، رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا قرار است از امشب (دوشنبه) فعالیت رسمی خود را در مرحله گروهی آغاز کند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، یکی از مهم‌ترین دیدارهای مرحله گروهی در منطقه غرب، از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه شهدای شهر قدس تهران به انجام می‌رسد؛ جایی‌که شاگردان جواد نکونام در تیم استقلال بعد از ۲ فصل پیاپی ناکامی آبی‌ها در دریافت مجوز حرفه‌ای، باید کار خود در لیگ نخبگان را مقابل الغرافه قطر آغاز کنند.

کمیته داوران (AFC) برای قضاوت نبرد استقلال و الغرافه به سراغ انتخاب یک چهره سرشناس رفته و در حالی‌که تجهیزات (VAR) هم در ورزشگاه شهدای شهر قدس نصب شده و این ورزشگاه بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و حواشی پرشمار، مهیای میزبانی از نبرد استقلال و الغرافه به تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی مجهز شده، ما نینگ قرار است نبرد شاگردان جواد نکونام و پدرو مارتینس را سوت بزند؛ آن‌هم در حالی‌که داور چینی، بیش از ۲۰ بار برای تیم‌های ایرانی در رقابت‌های مختلف سوت زده و رکورد جالب‌توجهی به نام او ثبت شده است.

خاطره تلخ استقلالی‌ها از نینگ
ما نینگ که نزدیک به ۱۵ سال از فعالیت او در قامت داور بین‌المللی فیفا می‌گذرد و به سال‌های پایانی قضاوت‌اش نزدیک شده، در حالی ۲۳ بار برای تیم‌های ایرانی قضاوت کرده که در اتفاقی جالب‌توجه تنها یک قضاوت او برای تیم استقلال بوده است. داور چینی در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۸، نبرد استقلال و السد را در تهران قضاوت کرد که آبی‌پوشان پایتخت با نتیجه ۳ بر یک مقابل حریف قطری مغلوب شدند و حالا جالب آنکه دومین قضاوت ما نینگ برای استقلال هم مقابل یک تیم قطری است که آبی‌ها امیدوارند خاطره تلخ نبرد با السد تکرار نشود!

داور چینی، متخصص قضاوت برای پرسپولیس!
نینگ نزدیک به یک‌دهه است که برای تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تجربه قضاوت دارد. اولین داوری او برای سرخ‌پوشان در سال ۲۰۱۵ مقابل النصر به‌ثبت رسید و ما نینگ در دوران قضاوت خود ۸ بار مسابقات پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا سوت زده که ۵ بار سرخ‌پوشان برنده شده‌اند و یک تساوی و ۲ شکست هم در کارنامه پرسپولیسی‌ها دیده می‌شود. او همچنین برای تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن هم هر کدام ۳ بار در آسیا سوت زده که آخرین قضاوت ما نینگ برای سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا در جدال فصل گذشته این تیم با الاتحاد بود که طلایی‌پوشان در ریاض مقابل الاتحاد شکست خوردند و جالب آنکه در طول ۳ قضاوت ما نینگ برای سپاهان، این تیم ۲ بار شکست خورده و تنها یک‌بار موفق به کسب نتیجه تساوی شده است.

به یاد برد دراماتیک ایران مقابل ژاپن
داور ۴۴ ساله چینی ۳ بار هم تجربه قضاوت برای تیم ملی ایران را دارد که آخرین قضاوت او برای تیم ملی در نبرد با ژاپن در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بود؛ جایی‌که تیم ملی ایران موفق شد در دیداری دراماتیک و جذاب با نتیجه ۲ بر یک از سد ژاپن بگذرد و به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌ها صعود کرد. جالب آنکه ۲ قضاوت دیگر ما نینگ برای تیم ملی ایران هم مقابل تیم‌های ملی سوریه و عراق بوده که در این ۲ دیدار هم تیم ملی ایران پیروز شده تا فوتبال ملی ایران با قضاوت ما نینگ، رکورد ۱۰۰ درصد برد را داشته باشد!

ما نینگ و بیست‌وچهارمین قضاوت برای تیم‌های ایرانی
تیم‌های استقلال و الغرافه در شرایطی به مصاف هم می‌روند که ما نینگ تجربه قضاوت برای الغرافه را ندارد و نخستین‌بار مسابقه این تیم در سطح رقابت‌های آسیایی را سوت می‌زند. با این وجود، او که تجربه قضاوت برای تیم‌های فولاد، سایپا، تراکتور، نساجی و استقلال خوزستان را هم در کارنامه‌اش دارد، قرار است برای بیست‌وچهارمین‌بار مسابقه یک تیم ایرانی را در قاره آسیا سوت بزند و باید دید آبی‌پوشان با قضاوت ما نینگ چه عملکردی برابر حریف قطری خود خواهند داشت و آیا خاطره تلخ دیدار با السد را به‌دست فراموشی خواهند سپرد یا خیر.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=42763

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها