آخرین خبر از پرونده فساد در باشگاه مس؛ برای ۱۲ متهم کیفرخواست صادر شد! | آوای استقلال
0

آخرین خبر از پرونده فساد در باشگاه مس؛ برای ۱۲ متهم کیفرخواست صادر شد!

  • کد خبر : 43634
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
آخرین خبر از پرونده فساد در باشگاه مس؛ برای ۱۲ متهم کیفرخواست صادر شد!
رییس دادگستری استان کرمان رسماً از صدور کیفرخواست برای 12 متهم پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان خبر داد.

به گزارش آوای استقلال، مسئولان دستگاه قضایی در طول ماه‌های گذشته پیگیر رسیدگی به یک پرونده مهم و بی‌سابقه در لیگ برتر فوتبال ایران بودند؛ پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان، در فصل صعود نارنجی‌پوشان به لیگ برتر! در مسیر رسیدگی به این پرونده، چهره‌های شاخصی به عنوان متهم به دادگاه فراخوانده شدند و جمعی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم نام‌شان در بین متهمان دیده می‌شود؛ اتفاقی که باعث شد تا چهره‌هایی مثل خداداد افشاریان، سهیل مهدی و فریبرز محمودزاده جایگاه خود را در ساختار مدیریتی فوتبال ایران از دست بدهند!

دادگستری استان کرمان مسئولیت پیگیری جزئیات پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان را عهده‌دار شد. حالا بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و احضار چهره‌های مختلف فوتبالی و غیر فوتبالی، به نظر می‌رسد که پرونده در مسیر رسیدن به نقطه پایان خود قرار گرفته و به‌زودی رسماً احکام متهمان از سوی دستگاه قضایی صادر خواهد شد؛ چرا که حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس دادگستری کرمان در مصاحبه امروز (چهارشنبه) خود با خبرنگاران توضیح داد که از میان ۲۱ متهم پرونده، برای ۱۲ متهم قرار کیفرخواست صادر شده و رسیدگی به پرونده ۹ متهم دیگر هم در حال انجام است.

میزان رشوه، کلاهبرداری و تحصیل از مال نامشروع؛ ۱۴۸ سکه و ۷ میلیارد وجه نقد!
حمیدی با تشریح آخرین وضعیت پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان توضیح داد: «در مجموع ۲۱ متهم و سه نفر به عنوان مطلع در این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند. در خصوص ۱۲ نفر از متهمان کیفرخواست و قرار مجرمیت، در خصوص دو متهم نیز قرار منع تعقیب صادر شده و در خصوص ۷ متهم دیگر نیز پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح است. در خصوص ۱۲ متهم این پرونده در مجموع به میزان ۱۴۸ سکه و قریب به ۷ میلیارد تومان وجه نقد تحت عناوین اتهامی پرداخت رشوه، اخذ رشوه، کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع قرار مجرمیت صادر شده است».

پرونده رئیس سابق کمیته داوران به دادگاه ارسال شد
حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به جزئیات بیشتری پرونده گفت: «در خصوص اتهام آقایان «خ – الف»، رئیس سابق کمیته داوران و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، «س- م»، از روسای اسبق سازمان لیگ و «ف-م»، رئیس اسبق کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ به اتهام اخذ رشوه و دریافت سکه تمام بهار آزادی قرار مجرمیت صادر و پرونده متهمان برای ادامه رسیدگی به دادگاه ارسال شده است. آقایان «م-ز» به اتهام مشارکت در پرداخت رشوه، اختلاس و تصرف غیرقانونی در وجوده دولتی و «ع-ع» به اتهام مشارکت در پرداخت رشوه، تحصیل مال از طریق نامشروع و خیانت در امانت قرار مجرمیت صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است».

مدیرعامل یک باشگاه دیگر لیگ برتری هم کلاهبردار شناخته شد!
رئیس دادگستری استان کرمان درباره اتهامات مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری هم توضیح داد: «آقای «ش –ز»، مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری مربوط به خارج از استان کرمان به اتهام کلاهبرداری از طریق عملیات متقلبانه از جمله تماس با افراد ذی‌نفع در فوتبال که ادعا کرده می‌تواند نتایج را با داوری تغییر دهد و اخذ ۸ سکه تمام و ۱۰ عدد نیم سکه مجرم شناخته شده است. در این پرونده آقایان «ح- ب» از اعضای یک باشگاه لیگ برتری نیز به اتهام پرداخت رشوه و همچنین «ع- ق» مدیرعامل یک باشگاه لیگ دسته یک (آزادگان) به اتهام پرداخت رشوه و اختلاس اموال دولتی به نفع شخص ثالث مجرم شناخته شدند».

نام ۲ خانم هم در بین متهمان است!
حمیدی درباره سایر متهمان پرونده گفت: «برای آقایان «پ –ر»، سردبیر یکی از سایت‌های مشهور ورزشی و «م – ه»، سردبیر یکی از رسانه‌های ورزشی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع و دریافت سکه تمام بهار آزادی قرار مجرمیت صادر شده و در خصوص یکی از مجریان مشهور برنامه‌های ورزشی نیز پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است. خانم‌ها «ف – ح» و «ر–ع» که تحت عناوین رمال و جادوگری پای آن‌ها به پرونده فساد فوتبال باز شده بود، به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع در این پرونده مجرم شناخته شده‌اند».

پرونده ۶ متهم دیگر در حال رسیدگی است
رئیس دادگستری استان کرمان با اشاره به ادامه رسیدگی به سایر جزئیات پرونده گفت: «درباره متهمان دیگر پرونده از جمله دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال (سال‌های ۹۹-۱۳۹۸)، رئیس کمیته وقت آموزش فدراسیون فوتبال (سال‌های ۹۹-۱۳۹۸)، سرپرست فدراسیون فوتبال (سال‌های ۹۹-۱۳۹۸)، رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر (سال‌های ۹۹-۱۳۹۸) ، دبیر سازمان لیگ برتر (سال‌های ۹۹-۱۳۹۸) و یکی دیگر از مسئولان باشگاه لیگ برتری نیز پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح و در حال رسیدگی است که به محض صدور کیفرخواست، اطلاع رسانی لازم درباره آن صورت خواهد گرفت. در این پرونده برای دو متهم دیگر نیز که نقش اصلی در پرونده نداشته‌اند، قرار منع تعقیب صادر شده است».

یقیناً پس از اینکه احکام قضایی صادر و قطعی شود؛ نتایج به رسانه‌ها و مردم اعلام خواهد شد
حجت‌الاسلام حمیدی با تشریح چگونگی روند رسیدگی تشکیل این پرونده توضیح داد: «زمانی که مسئولان جدید باشگاه مس کار خود را آغاز کرده بودند متوجه شدند که در سال‌های گذشته یعنی سال ۱۳۹۹ و قبل‌تر در باشگاه فساد‌هایی اتفاق افتاده است که در ادامه سازمان اطلاعات سپاه از سوی قوه قضائیه ماموریت پیدا کرد تا به این موضوع ورود پیدا کند و در نهایت ابعاد جدیدی از این پرونده مشخص و کشف شد. در ابتدای امر به دلیل حساسیت بالای این پرونده و ابعاد ملی آن، تیمی از مسئولان قضایی استان با مسئولیت یکی از معاونان قضایی با مشارکت حفاظت و اطلاعات استان و مسئول ارزشیابی دادگستری استان و ۲ نفر از قضات با تجربه ماموریت یافتند که این پرونده را به صورت دقیق ارزیابی و بررسی کنند که این اقدام به خوبی انجام شد. تسریع در روند رسیدگی در دستور کار قرار گرفته تا هر چه سریع‌تر این پرونده مراحل بعدی رسیدگی را در دادگاه کیفری شهرستان رفسنجان یا در دادگاه تجدید نظر استان طی کند. یقیناً پس از اینکه احکام قضایی صادر و قطعی شود؛ نتایج به رسانه‌ها و مردم اعلام خواهد شد».

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=43634

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها