پافشاری ویژه برای حضور در لیگ برتر فوتبال زنان؛ یا راه‌مان می‌دهید، یا امتیاز می‌خریم! | آوای استقلال
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
0

پافشاری ویژه برای حضور در لیگ برتر فوتبال زنان؛ یا راه‌مان می‌دهید، یا امتیاز می‌خریم!

  • کد خبر : 39849
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
پافشاری ویژه برای حضور در لیگ برتر فوتبال زنان؛  یا راه‌مان می‌دهید، یا امتیاز می‌خریم!
موضوع تیمداری آبی‌پوشان پایتخت در رقابت‌های باشگاهی زنان وارد فاز تازه‌ای شده است.

به گزارش آوای استقلال، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در آخرین اردوی تیم ملی فوتبال زنان در شرایطی حضور یافت که رسماً از مصوبه الزام تیم‌های فوتبال مردان در زمینه فعالیت در فوتبال زنان در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای پرده برداشت. نکته مهم اینکه در سالیان گذشته موضوع تیمداری در فوتبال زنان به صورت پیشنهادی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح بود اما حالا با فشارهای وارده از سوی (AFC)، شرایط کاملاً تغییر کرده و برای دریافت مجوز حرفه‌ای، تیم‌های فعال در لیگ برتر فوتبال مردان ملزم به تیمداری در فوتبال زنان هستند.

منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال بعد از صحبت‌های انجام شده از سوی مهدی تاج، تاکید کرد که تیم‌ها در صورت عدم فعالیت در حوزه فوتبال زنان، برای فصل آینده در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای دچار چالش می‌شوند. در حالی‌که در ابتدا، مصوبه هیات‌رئیسه به صورت کامل توضیح داده نشده بود اما پیگیری‌های بیشتر مشخص کرد که الزام تیم‌ها به فعالیت در فوتبال زنان است و حضور در رشته فوتسال زنان نمی‌تواند شرایط را برای دریافت مجوز حرفه‌ای تیم‌ها فراهم کند!

استقلال گوی سبقت را از رقبا ربود
سپاهان اصفهان، استقلال و پرسپولیس تهران، آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان، تراکتور تبریز و فولاد خوزستان، تیم‌هایی بودند که برای فصل پیش‌رو موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای شدند و حالا در شرایطی آن‌ها به دنبال دریافت مجوز حرفه‌ای برای فصل آتی هستند که بحث حضورشان در فوتبال زنان مطرح است. البته که سپاهان در فوتبال زنان حضور دارد اما شرایط ۶ تیم دیگر متفاوت است و آن‌ها باید فعالیت خود در حوزه زنان را آغاز کنند و در این میان، استقلالی‌ها بیشترین پیگیری را در زمینه آغاز فعالیت خود در فوتبال زنان انجام داده‌اند.

از دستور مالکان جدید تا اجرای مدیریت باشگاه
استقلالی‌ها در طول ۲ فصل اخیر به دنبال تیمداری در فوتبال زنان بودند اما همواره مشکلات غیرمنتظره سد راه تیمداری آبی‌ها به‌وجود می‌آمد اما حالا با توجه به الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا، آبی‌ها شرایطی متفاوتی را برای فصل جدید دارند. در ادامه پیگیری‌های انجام شده از سوی علی خطیر، مالکان جدید باشگاه استقلال نسبت به تیمداری آبی‌ها در فوتبال زنان چراغ سبز نشان داد‌اند و در این زمینه، فرشید سمیعی هم پیگیر تیمداری آبی‌ها در فوتبال زنان است و رایزنی‌ها با مسئولان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در حال انجام است.

چالشی که با بیانیه سازمان لیگ حل می‌شود!
مسئولان فدراسیون فوتبال در حالی تیم‌ها را در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای ملزم به فعالیت در فوتبال زنان کرده‌اند که گفته می‌شود برخلاف فصل گذشته خبری از اعطای امتیاز رایگان حضور در لیگ برتر نخواهد بود و تیم‌ها باید از لیگ دسته دوم فعالیت خود ار آغاز کنند. البته که این موضوع هنوز در سازمان لیگ نهایی نشده و قرار است بیانیه‌ای در این‌باره از سوی این سازمان طی هفته جاری صادر شود. با این وجود، استقلالی‌ها هیچ تمایلی به حضور در لیگ دسته دوم و یا حتی دسته اول فوتبال زنان ندارند و تلاش‌شان آن است که بتوانند در لیگ برتر حضور پیدا کنند.

کار استقلالی‌ها به خرید امتیاز می‌کشد؟
آبی‌پوشان پایتخت در حالی به دنبال تیمداری در لیگ برتر فوتبال زنان هستند که در صورت رسمی‌شدن عدم اعطای امتیاز رایگان به تیم‌های فعال در لیگ برتر فوتبال مردان، احتمالاً آن‌ها به سراغ خرید امتیاز خواهند رفت؛ موضوعی که در دوران مدیرعاملی علی خطیر هم در حال پیگیری بود و به نظر می‌رسد که در مقطع کنونی هم این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود. آنچه مسلم است اینکه استقلال یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان است و آن‌ها یا با دریافت امتیاز رایگان، یازدهمین تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها برای فصل هفدهم هستند یا با خرید امتیاز، کار خود را در لیگ برتر فوتبال زنان دنبال می‌کنند. لیلا سادات محمدیان که از دوران مدیرعاملی مصطفی آجورلو در نقش مشاور امور زنان باشگاه استقلال فعالیت می‌کند، در گفت‌وگو با «فوتبال ۳۶۰» تلاش آبی‌ها برای تیمداری در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان را تایید کرد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=39849

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها