گاندوکشی پیش از دربی! | آوای استقلال
0
فرهاد با عبور از دوب آهن برای یحیی خط و نشان می کشد

گاندوکشی پیش از دربی!

  • کد خبر : 3677
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
گاندوکشی پیش از دربی!
کادرفنی تیم استقلال علاوه بر پیروزی مقابل ذوب‌آهن و تشکیل یک اتمسفر روانی مثبت در آستانه دربی حساس روز جمعه به موضوع مهم دیگری نیز می‌اندیشد
سرخابی‌ها پیش از رویارویی با یکدیگر در جدال سرنوشت‌ساز شهرآورد نودوپنجم، به‌دنبال پیش‌درآمدی ۳ امتیازی از نصف‌جهان خواهند بود اما شرایط دو اردوگاه قرمز و آبی در آستانه تقابل با سپاهان و ذوب‌آهن با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد. استقلالی‌ها که توانستند از گروه مرگ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با شایستگی به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شوند، پس از بازگشت به تهران و در آستانه دیدار حساس دربی به‌مصاف ذوب‌آهنی خواهند رفت که این روزها به مدار سینوسی‌اش شهره شده و هیچ آنالیز دقیقی از عملکرد شاگردان سیدمجتبی حسینی در دسترس نیست.
ذوبی‌ها اگرچه با حضور کادرفنی جدید شرایط بهتری را تجربه می‌کنند اما پس از رخوتی نزدیک به ۳ هفته باید در برابر تیمی صف‌آرایی کنند که در بالاترین سطح آمادگی قرار داشته و در کورس قهرمانی خودش را از تک‌وتا نمی‌اندازد، بخصوص در شرایطی که نتیجه دیدار سپاهان و پرسپولیس نیز در تعیین سرنوشت جام قهرمانی لیگ بیستم تأثیر به‌سزایی خواهد داشت. استقلالی‌ها که از زمان بازگشت فرهاد مجیدی به رختکن آبی در لیگ برتر طعم شکست را نچشیده‌اند، درصدد تداوم این روند مثبت هستند تا به محض تعلل یکی از ۳ شانس مبرم قهرمانی، جایگاه آنها را تصاحب کنند.
کادرفنی استقلال در بازگشت از جده تصمیم به عفو محمد دانشگر گرفت تا یکی دیگر از مشکلات خط تدافعی آبی‌پوشان رفع شود. فقدان محمد دانشگر در کمربند دفاعی تیم فرهاد مجیدی باعث شد تا آبی‌ها بارها از همین نقطه مقابل الدحیل قطر و الاهلی عربستان لطمه ببینند و سرمربی جوان آبی‌پوشان هرگز تمایلی به تکرار سلسله‌ اشتباهات مدافعان استقلال مقابل ذوب‌آهن و در نهایت پرسپولیس نخواهد داشت.
ذوب‌آهن با شرایطی که اکنون تحمل می‌کند، به مناسب‌ترین رقیب برای سنجش عیار و محک توانایی‌های کادرفنی استقلال تبدیل شده. جایگاه نه‌چندان مناسب گاندوهای اصفهانی در جدول رده‌بندی لیگ بیستم و نتایج متغیر این تیم در هفته‌های اخیر باعث شده تا تقابل‌شان با استقلال در ورزشگاه آزادی کار دشواری به‌نظر برسد، بخصوص حالا که کاپیتان قاسم حدادی‌فر نیز به‌دلیل مصدومیتی سنگین مدت‌ها خانه‌نشین خواهد بود و این مشکل یکی از مهم‌ترین پازل‌های فکری سیدمجتبی حسینی را برای از کار انداختن خط میانی آبی‌ها مفقوده خواهد ساخت.
در سوی دیگر میدان اما فرشید اسماعیلی بار دیگر زیرنظر فرهاد مجیدی احیا شده و نمایش‌های کم‌نقش مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی و آرش رضاوند می‌تواند از شب سختی برای اردوی گاندوها حکایت داشته باشد.
کادرفنی تیم استقلال علاوه بر پیروزی مقابل ذوب‌آهن و تشکیل یک اتمسفر روانی مثبت در آستانه دربی حساس روز جمعه به موضوع مهم دیگری نیز می‌اندیشد. تقابل با سبزقبایان اصفهانی نخستین تجربه فرهاد مجیدی در لیگ بیستم بدون حضور فراز کمال‌وند خواهد بود و این مسأله به نگرانی مهمی بین هواداران آبی بدل شده.
در حالی که اکثر کارشناسان و منتقدین این استحاله فنی در رختکن آبی‌پوشان را ناشی از حضور فراز کمال‌وند می‌دانستند، اکنون دیگر خبری از او نیست و فرهاد در میانه‌های راه کمی تنهاتر شده. مجیدی برای اثبات هرچه بیشتر خود به کادر مدیریتی و جامعه هواداری، نیاز مبرمی به پیروزی مقابل ذوبی‌ها دارد تا علاوه بر فراهم‌سازی جو فکری مثبت در آستانه شهرآورد سنتی، توانایی‌های خودش را بار دیگر به رخ منتقدان بکشد.
بازگشت سید مجتبی حسینی که یک نیم‌فصل فوق‌العاده در مسجد سلیمان داشت، به مثابه یک شوک روحی مثبت به گاندوهای اصفهانی بود که آنان را از قعر جدول رده‌بندی لیگ نیز جدا کرد. تقلیل آمار گل خورده ذوب‌آهن از ۲۳ گل در ۱۵ بازی اول به تنها ۳ گل در ۵ بازی اخیر، بیانگر انسجام دفاعی است که خورجینش با مهره‌های فیزیکی پر است
لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=3677

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.