پارسال دوست،امشب رقیب! | آوای استقلال
1
به بهانه رویارویی علی کریمی با پسران آبی

پارسال دوست،امشب رقیب!

  • کد خبر : 1783
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
پارسال دوست،امشب رقیب!
استقلال و الدحیل امشب در شرایطی به مصاف هم می روند که تقابل علی کریمی بازیکن سابق آبی پوشان با این تیم، دیدنی خواهد بود.

در دور سوم از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، امشب تیم های استقلال و الدحیل در استادیوم الجوهره شهر جده به مصاف هم می روند. دیداری که می تواند روی سرنوشت تیم صدرنشین این گروه تأثیر بسزایی بگذارد و استقلال در صورت کسب سه امتیاز بازی، تقریبا بار خود برای صعود را ببندد.

در سوی مقابل، الدحیل که از ابتدا نیز قابل تشخیص بود که رقیب اصلی استقلال در این گروه محسوب می شود، پس از کسب عنوان نائب قهرمانی در لیگ ستارگان قطر، با یکی دو جین بازیکن ستاره و گران قیمت به مصاف آبی پوشان می رود. آنها ۲ امتیاز حساس را مقابل الاهلی از دست دادند و برای اینکه از کورس جا نمانند، به دنبال پیروزی مقابل استقلال هستند.

نکته بارز این دیدار، حضور علی کریمی در ترکیب الدحیل است. جایی که این هافبک شاخص و کلیدی، باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. علی کریمی که پس از تجربه ناموفق در فوتبال کرواسی به ایران بازگشت، در فصل ۹۷ – ۹۸ از سپاهان کنار گذاشته و راهی استقلال شد تا فوتبالش را دوباره به آن سطحی برگرداند که از او انتظار می رود اما او در ابتدا عملکرد قابل قبولی از خود ارائه نداد و درگیر مصدومیت های متوالی شد.

 

او در دوره وینفرد شفر چندین بار دچار مصدومیت های عجیبی شد و چندین بازی را از دست داد ولی رفته رفته خودش را در ترکیب اصلی استقلال جا انداخت و به مرد اول شفر در میانه میدان تبدیل شد. توانایی کریمی باعث شد تا با آمدن استراماچونی و سپس مجیدی، به مهره ای کلیدی و غیرقابل جایگزین در خط هافبک تیمش تبدیل شود. تأثیرگذاری بالای کریمی در روند نتیجه گیری استقلال به خوبی مشهود و قابل رویت بود. بازیکنی که در میانه میدان از ارکان اصلی و ستاره های استقلال بود و هر گاه کریمی روزش نبود یا در ترکیب آبی پوشان حضور نداشت، به نوعی استقلال نیز دچار مشکل می شد.

آمار درخشان کریمی در فصل گذشته استقلال با گلزنی و ثبت پاس گل و کشاندن این درخشش به لیگ قهرمانان آسیا، منجر به این شد که باشگاه قطر اس سی این بازیکن را در تابستان گذشته به خدمت بگیرد و کریمی پس از حضور در این تیم، موتور تیم جدیدش را روشن کرد و قطر اس سی از قعر جدول کنده شد و حتی تا رتبه سوم جدول نیز بالا آمد.

 

 

درخشش کریمی و تمایل الدحیل به جذب این بازیکن، منجر به این مسئله شد تا آنها این بازیکن ایرانی را به صورت قرضی و تا پایان فصل به خدمت بگیرند. توانایی های کریمی باعث شد تا او خیلی زود به مهره ثابت تیم صبری لموشی تبدیل شود هر چند که کریمی در این تیم قطری به نسبت حضور در استقلال گل های کمتری به ثمر رساند و پاس گل های کمتری داد ولی نقش او در میانه میدان به عنوان مغز متفکر تیم الدحیل غیر قابل انکار است. او در رقابت های لیگ ستارگان و حتی جام جهانی باشگاه ها برای الدحیل به میدان رفت و موفق به گلزنی نیز شد.

علی کریمی امشب در شرایطی مقابل استقلال قرار می گیرد که آخرین تقابل او مقابل آبی پوشان به هفته پایانی لیگ هفدهم بازمیگردد. جایی که شاگردان شفر در ورزشگاه نقش جهان با تک گل مامه تیام از سد سپاهان عبور کردند. او در بازی رفت آن سال نیز برابر استقلال در ترکیب ثابت تیمش به میدان رفت که آبی پوشان با ۳ گل زردپوشان اصفهانی را مغلوب خود کردند. او خاطره خوشی از ایستادن در برابر استقلال ندارد و باید دید امشب در حالیکه ستاره های پرشمار و دهان پرکنی مانند ادمیلسون، اولونگا، بن عطیه، مونتاری، العمز علی و… را در کنارش دارد، به چه نتیجه ای دست می یابد.

 

 

علی کریمی که یکی از مهره های اصلی استقلال در لیگ نوزدهم بود، پس از جدایی از استقلال، مدعی بود بازیکنانی نظیر آرش رضاوند به خوبی جای خالی او را پر خواهند کرد. رضاوند در بازی قبلی آبی پوشان مقابل الشرطه عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد و هواداران تیمش را دلگرم کرد. این دو نفر امشب با یکدیگر تقابل سختی خواهند داشت. رقابتی که ممکن است تکلیف صدرنشین گروه سوم را مشخص کند. باید بیش از ۱۰ ساعت دیگر منتظر ماند و دید چه کسی برنده این نبرد بزرگ خواهد شد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=1783

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.