همان ۱۰ دقیقه بازی الاهلی را تکرار کن! | آوای استقلال
3
برای شاگردان فرهاد مجیدی که می تواند صدرنشین بمانند

همان ۱۰ دقیقه بازی الاهلی را تکرار کن!

  • کد خبر : 1381
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
همان ۱۰ دقیقه بازی الاهلی را تکرار کن!
استقلال اگر همانی باشد که در برابر الاهلی در فاصله شروع نیمه دوم تا دقیقه 55 بود، به سادگی می‌شود روی صعود مقتدرانه آبی‌ها از مرحله گروهی حساب باز کرد
استقلال اگر همانی باشد که در برابر الاهلی در فاصله شروع نیمه دوم تا دقیقه ۵۵ بود، به سادگی می‌شود روی صعود مقتدرانه آبی‌ها از مرحله گروهی حساب باز کرد. استقلال در ۱۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم، تیمی بی‌نقص و کم‌نظیر بود که حتی الدحیل هم توان تحمل فشارهای سنگین او را نخواهد داشت.
برد با ۵ گل، آن هم در شرایطی که برتری دقایق ابتدایی با یک پنالتی آماتوری از دست رفته بود، بهترین شروع ممکن برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بود. این میل تمام نشدنی برای برتری در اولین بازی و راضی نبودن به کسب نتیجه مساوی، نشانه آن بود که فرهاد مجیدی به خوبی می‌دانست الاهلی بهترین تیم این گروه نیست و تیمش برای اینکه در رقابت با الدحیل دست خالی نباشد، حتماً باید از این بازی امتیاز کامل بگیرد.
در این برد روحیه‌بخش، اغلب نگاه‌ها به درخشش خیره‌کننده مهدی قایدی معطوف شده اما مهدی تنها ستاره استقلال در شبی تاریخی نبود و چند مهره دیگر هم نقشی تعیین کننده در ثبت این نتیجه درخشان داشتند. ابتدا باید به فرشید اسماعیلی اشاره کنیم که بی‌تردید بهترین نمایش یک سال اخیرش را ارائه داد. فرشید نه فقط به دلیل گل زودهنگامی که زد بلکه به خاطر تأثیر انکار‌ناپذیری که در طراحی حملات تیم داشت، شایسته تقدیر است. در میانه میدان مسعود ریگی این پیام را به دراگان اسکوچیچ منتقل کرد که می‌تواند در تیم ملی هم به کار گرفته شود و بالاخره محمد نادری با مشارکتی دائمی در حمله ۶۰ دقیقه درخشان را پشت سر گذاشت. نادری حتی قبل از اینکه ۱۰ دقیقه فشار بی‌حد و حصر استقلال را به گل تبدیل کند، در نیمه اول هم یکی از بهترین‌های زمین بود.
فراتر از عملکرد فردی بازیکنان، آنچه در جده مایه امیدواری شد، نظم و آرامشی بود که بر مجموعه تیم حکمفرما بود. استقلال مقابل الاهلی که خط حمله بسیار خطرناکی داشت، به معنی واقعی یک «تیم» بود که اسیر جریانات بازی نشد و حتی در لحظاتی که عمر سوما فاصله را به حداقل رساند، این امیدواری وجود داشت که استقلال با حداکثر امتیاز از این میدان بیرون می‌آید. این امتیاز بزرگی برای فرهاد مجیدی است که توانسته تیمی باروحیه و بی‌حاشیه را برای لیگ قهرمانان آسیا مهیا کند.
با این حال برد ۵ گله استقلال به معنی آن نیست که استقلال در اولین دیدار، تیمی بی‌نقص بود. در کانال راست و در شبی که داریوش شجاعیان و بابک مرادی شرایط حضور در زمین را نداشتند، هرویه میلیچ در پست غیرتخصصی وینگر راست به زمین رفت و باوجود اینکه تلاش زیادی داشت اما همراه با وریا غفوری زوج کارآمدی نساخت. میلیچ فوتبالیست مؤثر و زحمتکشی است اما بعید است در دیدارهای آینده بازهم انتخاب اول فرهاد مجیدی در سمت راست باشد. در مرکز زمین هم سعید مهری که شگفتی ترکیب اصلی بود، خیلی زود تعویض شد تا یافتن زوجی مناسب برای مسعود ریگی، همچنان یک معضل باشد. استقلال در این منطقه از آرش رضاوند، مهری و مهدی‌پور بهره می‌برد اما هیچ‌کدام هنوز نتوانسته‌اند اعتماد کامل فرهاد مجیدی را برای حضور ثابت در ترکیب اصلی جلب کنند. همینطور در مرکز خط دفاعی، تردیدها برای استفاده دائمی از عارف غلامی به پایان نرسیده و شاید این مرادمند باشد که در ادامه لیگ قهرمانان آسیا به عنوان زوج سیاوش یزدانی به کار گرفته شود.
در مجموع آغاز لیگ قهرمانان آسیا با این برد دلچسب، بهترین شروع ممکن برای استقلال بود. استقلالی که با موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا، می‌تواند به ادامه لیگ برتر و جبران فاصله با صدر جدول هم خوشبین باشد. آنچه بامداد جمعه در جده رخ داد، می‌تواند شروع دوره‌ای تازه در استقلال باشد. دوره‌ای که در آن، دیگر خبری از ناکامی‌های دنباله‌دار نیست.
لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=1381

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.