مصطفوی:هیچ کسی نیست از حق استقلال دفاع کند/آیا فدراسیون فوتبال واقعا بی طرف است؟! | آوای استقلال
5
انگار ماجرای پنالتی نگرفتن برای استقلال یک قانون است

مصطفوی:هیچ کسی نیست از حق استقلال دفاع کند/آیا فدراسیون فوتبال واقعا بی طرف است؟!

  • کد خبر : 4500
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
مصطفوی:هیچ کسی نیست از حق استقلال دفاع کند/آیا فدراسیون فوتبال واقعا بی طرف است؟!

استقلال در شرایطی مقابل پرسپولیس نتیجه دربی ۹۵ را واگذار کرد که تیم حریف موقعیت های خوبی در این مسابقه ایجاد کرد و به گفته بسیاری از کارشناسان یک پنالتی هم برای آبی پوشان در دقیقه ۴ بازی گرفت نشد، ولی شاگردان یحیی گل محمدی از فرصت های خود که کمتر از استقلال هم بود […]

استقلال در شرایطی مقابل پرسپولیس نتیجه دربی ۹۵ را واگذار کرد که تیم حریف موقعیت های خوبی در این مسابقه ایجاد کرد و به گفته بسیاری از کارشناسان یک پنالتی هم برای آبی پوشان در دقیقه ۴ بازی گرفت نشد، ولی شاگردان یحیی گل محمدی از فرصت های خود که کمتر از استقلال هم بود استفاده کردند و فاتح مسابقه شدند.

صالح مصطفوی مربی تیم فوتبال استقلال  شرایط فنی این مسابقه را مورد بررسی قرار داده و تاکید می کند تیمش به هیچ وجه شایسته باخت در مسابقه نبوده؛ او در این مصاحبه به شدت نسبت به رفتار کمیته انضباطی معترض است و می گوید استقلال در دو بازی اخیر از تصمیمات داوری متضرر شده است.

متن کامل این مصاحبه را در ادامه می خوانید.

*این ضعیف‌ترین نمایش پرسپولیس در بازی های اخیر بود
مصطفوی در شروع صحبت هایش در مورد دیدار برابر پرسپولیس حرف هایش را اینطور با اشاره به سیستمی که فرهادمجیدی در این مسابقه به کار بسته بود، آغاز کرد و گفت: « به نظرم تدابیری که آقای مجیدی برای این مسابقه در نظر گرفته بود، به خوبی در زمین مشخص شد که کارآمد بودند و توانستیم بازی را کنترل کنیم. به نظرم در چند بازی اخیری که پرسپولیس انجام داده بود، چه در لیگ قهرمانان آسیا و چه در لیگ با سپاهان، این یکی از ضعیف ترین نمایش های پرسپولیس بود و دلیلش هم نمایش خوب بازیکنان استقلال بود.»

*از نظر تاکتیکی استقلال تیم موفق زمین بود 

او ادامه داد:« تمام راه های نفوذی این تیم را بسته بودیم و به غیر از دو موقعیت، تقریبا پرسپولیس نتوانست موقعیت خاصی ایجاد کند و ما در نیمه اول و نیمه دوم موقعیت های خوبی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردیم، که برای همه دقایق بازی و موقعیت هایی که ایجاد شد، برنامه داشتیم و تمرین کرده بودیم و می توانم بگویم از نظر تاکتیکی تیم موفق زمین بودیم. آنها از تک موقعیتشان استفاده کردند و ما نتوانستیم از موقعیت هایی که داشتیم، استفاده کنیم. از نظر بسیاری از کارشناسان فوتبال تیم ما نه تنها شایسته شکست نبود که لایق پیروزی هم بودیم و به نظرم از نظر تاکتیکی بچه های استقلال خیلی بهتر از پرسپولیس بودند و به هیچ وجه شایسته باخت نبودند.»

 

*دقیقه ۴ گل می زدیم، روند کار تغییر می‌کرد
مربی استقلال سپس با انتقاد از عملکرد داوری در بازی های اخیر برای آبی ها اضافه کرد:« نکته عجیب بعدی اینکه در بازی ذوب آهن دقیقه ۴ گل خطا برای ذوب آهن می گیرند. در این بازی دقیقه ۳ برای ما پنالتی می گیرند. این مسائل تاثیرگذار است. شما در مقابل تیمی که می خواهید حمله کنید، دقیقه ۴ که یک بر صفر عقب بیفتی، خیلی در روند کلی کار و روند کلی تیم تاثیر می گذارد، یا در دربی وقتی شما یک بر صفر در دقیقه ۴ پیش بیافتید، روی روال کلی بازی تاثیر می گذارد. دربی بازی یک گل، ۲ گل است و واقعا جای تاسف دارد که استقلال باید اینطوری از داوری ضربه بخورد.»

 

 

*نمی دانم یک تیم خاص تا کی می خواهد نفع ببرد
صالح مصطفوی در ادامه به یک صحنه از بازی های لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و افزود:«  شما می بینید عین صحنه پنالتی ای که در بازی پرسپولیس روی مهدی قایدی اتفاق افتاده، در جام باشگاه های آسیا در بازی الاهلی روی میلیچ رخ داده و داور اعلام پنالتی کرده است. یا همین شب گذشته در بازی اینتر و یوونتوس، همین صحنه را خطا تشخیص می دهند ولی در دربی که بازی بسیار مهمی است، استوک بازیکن حریف روی مچ بازیکن ما رفته و داور متاسفانه پنالتی تشخیص نمی دهد و کلا بازی و نتیجه اش عوض می شود. من نمی دانم چطور است؛ در دربی جام حذفی که با پرسپولیس داشتیم، زمانی که یک بر صفر جلو بودیم، خطای پنالتی روی فرشید اسماعیلی گرفته نمی شود و این بازی هم این پنالتی گرفته نمی شود. واقعا درست نیست که در هفته های متوالی پنالتی های رقبای یک تیم خاص گرفته نمی شود، و نمی دانم این شرایط تا کی می خواهد ادامه داشته باشد و واقعا چرا باید یک تیمی اینطور از داوری منفعت ببرد؛ آن هم سر بزنگاه ها.»

*آیا کمیته انضباطی می‌خواست پرسپولیس با تیم کامل بازی کند؟
مصطفوی در ادامه به اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان پرداخت و با انتقاد از عملکرد کمیته داوران عنوان کرد:« نکته دیگر اینکه قبل از بازی دربی درگیری ای ایجاد می شود که نمی دانم کمیته انضباطی تعطیل بوده یا صلاح ندانستند در مورد آن درگیری اقدامی انجام بدهند، اما بعد از بازی دربی، یک روز بعد بلافاصله نامه می زنند که چند بازیکن ما به کمیته انضباطی بروند. اگر کمیته انضباطی به درگیری ها ورود می کند، چرا در بازی پرسپولیس و سپاهان ورود نکرده است؟! چون قبل از دربی بوده است، آیا می خواستند پرسپولیس با بازیکنان کامل در دربی شرکت کند؟ اگر می خواهند به درگیری ها ورود کنند، باید در همه شرایط این ورود انجام شود واگر نباید ورود شود که برای همه نباید باشد. این اختلاف عملکردها واقعا شائبه برانگیز است و خواهش می کنم دوستان پاسخگو باشند. چطور می شود که برای دربی بلافاصله بعد این اتفاق بیفتد ولی برای بازی سپاهان و پرسپولیس این اتفاق نیفتد و ورود نکنند یا دیر ورود کنند. این ها خوب نیست. بایستی در شرایط عادلانه مسابقات برگزار شود و این مدلی برخورد کردن و جام و امتیاز گرفتن به نظرم دور از منش جوانمردی و رقابت عادلانه و مساوات است.»

 

*این یک ظلم آشکار علیه استقلال است
مربی تیم فوتبال استقلال با تاکید بر این نکته که حق استقلال در حال ضایع شدن است، ادامه داد:« اگر به طرفدار است که استقلال که استقلال یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیا است. اگر به افتخار است که استقلال یکی از پرافتخارترین تیم های ایران و آسیا است. چطور می شود که سر این تیم را دو هفته اینطوری می بُرند و نهادهای انضباطی هم با تبعیض عمل می کنند. واقعا ما معترض هستیم؛ باشگاه معترض است؛ هواداران معترض هستند و کسی هم نیست که پاسخگو باشد. حق تیم ما در حال ضایع شدن است و هیچ کس هم در این مورد صحبت نمی کند و در محافل ورزشی هم به آن پرداخته نمی شود و این یک ظلم آشکار است که برعلیه تیم ما است. به نظرم حداقل بگذارند رقابت در شرایط عادلانه برگزار شود. مگر می شود در دو بازی یک پنالتی دقیقه ۴، یک گل خطای واضح دقیقه ۴ را بگوییم داوران ندیده اند؟! چرا همیشه برای ما نمی بینند! اگر داوری جایی به ضرر یک تیم است، یک جاهایی هم به سود یک تیم است. ما به صحنه های وسط زمین اعتراض نمی کنیم؛ ما روی گلی که به نادرست زده شده و پنالتی ای که همه کارشناسان می گویند پنالتی است، صحبت می کنیم و واقعا جای تاسف دارد.»

 

*امیدواریم کمیته انضباطی در همه شرایط یکسان عمل کند
بخش بعدی صحبت های صالح مصطفوی در رابطه با نمایش فنی استقلال در دو بازی اخیر برابر ذوب آهن و پرسپولیس بود و گفت:« در مجموع در این دو هفته که فوتبال بازی کردیم؛ چه مقابل ذوب آهن، چه مقابل پرسپولیس، استحقاق تیم استقلال برد بود، اما به ویژه در دربی شرایطی رقم خورد که بازیکنان استقلال کیفیت بالای خودشان را نشان دادند و مستحق برد بودند و این عوامل حاشیه ای که ایجاد شده و در حال ادامه پیدا کردن است، متاسفانه به ضرر تیم ما تمام شده است. امیدوارم داوران دقت نظر بیشتری داشته باشند؛ امیدوارم مسئولان فدراسیون دقت نظر بیشتری داشته باشند. کمیته انضباطی محترم اگر قرار است تصمیم گیری ای داشته باشد، در همه شرایط یکسان عمل کند. اگر بعد از دربی یک روز بعد تصمیم گیری می کنند؛ احضار می کنند و جلسه می گذارند، در بازی های دیگر هم که درگیری انجام می شود، همین کار را انجام بدهند، نه اینکه قبل از بازی حساس جام حذفی برای استقلال این اتفاق رخ بدهد.»

 

*حق استقلال را بیش از این تضییع نکنید
صالح مصطفوی که سابقه همکاری با کی روش در تیم ملی را نیز دارد، در پایان با اشاره به اینکه کادر فنی استقلال از عملکرد بازیکنان تیم رضایت دارد، حرف هایش را اینطور خاتمه داد:« کادر فنی از عملکرد فنی بازیکنان مقابل پرسپولیس واقعا راضی هستد. اگر یک مقدار در ضربات آخر با دقت تر بودیم، این بازی را حتی می توانستیم ببریم. یک مقدار سخت است در بازی هایی که حق‌مان بردن است و هم از نظر شکل بازی و هم از نظر ایجاد موقعیت نسبت به حریف برتری فاحشی داریم، ببازیم و این از شان استقلال دور است. همانطور که آقای مجیدی گفتند مسئولیت این شکست را برعهده می گیرند، ولی ما دنبال اجرای عدالت هستیم و خواهشی که از مسئولین داریم اینکه حق این باشگاه و هوادار میلیونی اش را بیش از این تضییع نکنند.»

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=4500

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.