مربی قهرمان فرانسه،حریف استقلال و مجیدی شد | آوای استقلال
1

مربی قهرمان فرانسه،حریف استقلال و مجیدی شد

  • کد خبر : 5874
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
مربی قهرمان فرانسه،حریف استقلال و مجیدی شد
تا چند ساعت دیگر و به صورت رسمی، لئوناردو ژاردیم سرمربی سابق موناکو به عنوان مربی جدید الهلال معرفی خواهد شد.
به گزارش آوای استقلال، همانطور که از چند روز پیش نیز اعلام شده بود، باشگاه الهلال با لئوناردو ژاردیم سرمربی ۴۶ ساله و پرتغالی جهت هدایت این تیم به توافق رسیده بود و این مربی تا ساعات دیگر به صورت رسمی به عنوان مربی این تیم عربستانی معرفی خواهد شد.
فابریزیو رومانو خبرنگار معروف ایتالیایی و فعال در حوزه نقل و انتقالات، با انتشار توئیتی اعلام کرد که لئوناردو ژاردیم با قراردادی یک ساله هدایت الهلال را برعهده گرفته است و این مربی به زودی کار خودش را در این باشگاه آغاز می کند.
لئوناردو ژاردیم که سابقه مربیگری در براگا، المپیاکوس و بنفیکا را دارد، از سال ۲۰۱۹ و پس از جدایی از تیم موناکو فرانسه، بدون تیم است. او در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ با موناکو قهرمان فرانسه شد و در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ نیز با المپیاکوس هر دو جام داخلی لیگ و حذفی یونان را از آن خود کرد.
این مربی با المپیاکوس و موناکو سابقه حضور در ۳۶ مسابقه از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را دارد که در این بازی ها، صاحب ۱۳ پیروزی، ۷ تساوی و ۱۶ شکست شده است. ژاردیم در این رقابت ها موفق به شکست آرسنال (سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵)، بایرلورکوزن (۲ بار در سال ۲۰۱۴)، تاتنهام (۲ بار در سال ۲۰۱۶)، منچسترسیتی (در سال ۲۰۱۷)، دورتموند (دو دیدار رفت و برگشت مرحله یک چهارم نهایی سال ۲۰۱۷) شده است.
نکته جالب توجه این است که ژاردیم در سالهای حضورش در اروپا، موفق شد که دو بار آرسن ونگر، دو بار مائوریسیو پوچتینو، یک بار پپ گواردیولا و دو بار نیز توماس توخل را شکست دهد و این نشان دهنده تجربه بالای این سرمربی است که قرار است به زودی هدایت الهلال را برعهده بگیرد.
الهلال که فصل را با رازاوان لوچسکیو آغاز کرد، با برکناری او نیمکت تیمش را به روجریو میکال سپرد و در پایان فصل این ژوزه مورایس بود که سکان هدایت آبی های ریاض را در دست گرفت و این تیم را به قهرمانی عربستان رساند و حالا ژاردیم چهارمین مربی الهلال در یک سال اخیر است.
بدین ترتیب الهلال به همراه این مربی پرتغالی و نام آوازه در شهریور ماه مقابل استقلال صف آرایی می کند. باید منتظر ماند و دید اندیشه های مجیدی و لئوناردو ژاردیم به سود کدام یک از طرفین به پایان خواهد رسید.
لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=5874

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.