فوتبال برتر روی دور تکرار و خنثی شدن! | آوای استقلال
2

فوتبال برتر روی دور تکرار و خنثی شدن!

  • کد خبر : 3087
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
فوتبال برتر روی دور تکرار و خنثی شدن!
برنامه فوتبال برتر در زمان پخش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نتوانست رضایت مخاطبان این برنامه را جلب کند.

برنامه فوتبال برتر که در زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا این مسابقات را به صورت زنده از شبکه ۳ سیما روی آنتن می برد با انتقادات بسیاری مواجه شده است.

در حالی که بسیاری از علاقه مندان به فوتبال انتظار داشتند این برنامه فوتبالی با توجه به حضور ۴ نماینده ایران در این مسابقات به صورت ویژه به پخش زنده رقابتهای نمایندگان ایران در این تورنمنت پرداخته شود.

هر چند دعوت از کارشناسان و اهالی فن و مربیان سابق برای آنالیز دیگر کار ویژه ای نیست اما سیاست برنامه فوتبال برتر هم که دعوت از میهمانان بوده هم انگار در برنامه های پخش زنده به دلیل ترافیک آگهی به فراموشی سپرده شده است. محمدرضا احمدی ثانیه هایی قبل از بازی روی آنتن می آمد و تند تند نکات را می گفت و حتی بعضی اوقات تصاویر زمانی روی آنتن می رفت که سوت داور به نشانه آغاز بازی به صدا در آمده بود.

این کار باعث شده بود تا در شبکه های اجتماعی هواداران تیم ها از نبود کارشناس در استودیو انتقاد کنند. منتقدان معتقد بودند که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با توجه به حضور تیم های پر طرفدار مانند پرسپولیس، استقلال و تراکتور از اهمیت بالایی برخوردار است اما اولویت مدیران شبکه ۳ پخش آگهی های بازرگانی است و این موضوع بیشتر از پخش مسابقه فوتبال و کیفیت برنامه برای آنها ارجحیت دارد. البته بازیهای تراکتور و فولاد که کلا از شبکه های ورزش و شما پخش می شد و شبکه سه در پخش زنده این بازیها پخش نکرد.

یکی دیگر از ماجراهای عجیب برنامه فوتبال برتر این بود که پس از پایان بازیها، جداول غیراصلاح شده روی وال برنامه قرار می گرفت. در واقع جدول قبل از پایان بازیهای همان شب، به بیننده نشان داده می شد که در نوع خود عجیب بود. واقعا برنامه ای به نام فوتبال برتر که فوتبالی ترین و اصلی ترین برنامه مربوط به فوتبال شبکه سه است، توان اصلاح گرافیکی یک جدول را نداشته است؟

خواندن کامنت های تماشاگران که به تازگی و به تبعیت از شبکه های تلویزیونی اینترنتی در برنامه های ورزشی و فوتبالی تلویزیون مد شده است، از بخش های خوب برنامه بود منتها نشان دادن اخبار سوخته در وال برنامه و در حالیکه با هجوم شبکه های اجتماعی و کانالها و صفحات مجازی و حضور خود خبرگزاریها، همه بینندگان از همه چیز با خبرند، کاری بیهوده به نظر می رسید. خود محمدرضا احمدی هم می توانست این اخبار را با لحن خوب و شیوایش بگوید و احتیاجی به مجری اضافی نبود.

برنامه فوتبال برتر که در روزهای دوشنبه با اجرای محمد حسین میثاقی روی آنتن می رود هم کم کم دارد به مدار تکرار می افتد. این برنامه که جانشین برنامه ۹۰ شده است اعلام کرده بود رویکردی انتقادی تر و شفاف تر از نود هم دارد و همه چیز را زیرنظر می گیرد اما مدتی است خبر از افشاگری و چالش و جنجال در این برنامه نیست. شاید اگر هفته گذشته ماجرای آکادمی کیا نبود، این برنامه چیز خاصی برای عرضه نداشت. مجری برنامه هم با میهمانان اصلا چالش نمی کند و ظاهرا به ورطه مخاطب گرایی افتاده است و فقط می خواهد بینندگان را با خنده و فان در فضای گفت و گو با میهمانان قرار دهد.

گفت و گوی او با اسکوچیچ در آستانه بازی های تیم ملی می توانست چالشی تر و پر از نکته باشد اما میثاقی ترجیح داد تا گفت و گویش را حمایتی نشان دهد. از سال گذشته و برنامه های خوب فوتبال برتر درباره قرارداد ویلموتس دیگر خبری از چالش و افشاگری نیست که مشخص نیست چرا این اتفاق در فوتبال برتر افتاده است. این برنامه انگار اتاق فکر منسجمی ندارد و تنها به فکر ارائه تصویری فان و مخاطب پسند از رقابت های فوتبال داخلی دارد و جنبه خبری از جنبه فیچری برای سازندگان برنامه مهم تر به نظر می رسد. در حالی که رسانه های آنلاین و خبرگزاری ها این روزها به سوژه های داغ پرداخته و در بسیاری موارد دست به افشاگری می زنند اما برنامه فوتبال برتر که تنها برنامه تخصصی فوتبال ایران است به راحتی از کنار آنها می گذرد و توجهی به این سوژه ها ندارد.

از ماجراهای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال گرفته تا بحث شکایت به دادگاه کاس به خاطر از دست رفتن میزبانی و بحث حذف تیم ملی فوتبال ساحلی و وضعیت اسف بار فساد در لیگ های پایه و شرط بندی و جادوگری و دیگر مسایل همه و همه می توانند پرونده های جذاب و اثرگذاری را روی آنتن ببرند. همانطور که گفته شد، به نظر می رسد تنها برنامه تمام فوتبالی صدا و سیما که هم وقت خوبی دارد و هم رنگ و لعاب ویژه ای به آیتم ها می دهد و آمار ویژه ای هم از تیم ها و بازیکنان ارائه می کند، اتاق فکر خوبی ندارد و کسانی که برای این برنامه تعیین مشی می کنند، در جریان بسیاری از اخبار و اتفاقات و سوژه ها و پرونده های فوتبال ایران نیستند.

خوش و آب رنگ کردن خلاصه بازی ها و برخی گفت و گوهای بی فایده و پرداختن به سوژه های غیرمهم در این برنامه تنها کنداکتور را پر می کند. داشتن چند تدوینگر خوب نمی تواند تضمین کننده محتوای خوب باشد. تولید محتوای خوب و اثرگذار می تواند وزن برنامه را بالاتر ببرد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=3087

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.