فدراسیون فوتبال بابت حذف تیم ملی شکایت نمی کند! | آوای استقلال
2

فدراسیون فوتبال بابت حذف تیم ملی شکایت نمی کند!

  • کد خبر : 3123
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
فدراسیون فوتبال بابت حذف تیم ملی شکایت نمی کند!
امکان دارد که فدراسیون فوتبال بخواهد شکایت خود را پس بگیرد.
در روزهای گذشته خبرهایی درباره احتمال شکایت فدراسیون فوتبال ایران به دادگاه کاس به خاطر حذف تیم ملی فوتبال ساحلی از جام جهانی ۲۰۲۱ روسیه منتشر شده بود.

علاوه بر خبر شکایت احتمالی فدراسیون به کاس علیه ای اف سی، خبرهایی درباره بازپس گیری شکایت از دادگان کاس در پرونده شکایت از ای اف سی هم شنیده شده است.

در حالی که فدراسیون فوتبال پس از اعطای عجیب میزبانی ادامه مسابقات مرحله گروهی انتخابی جام جهانی به کشور بحرین از سوی ای اف سی به این کشور، از کنفدراسیون فوتبال آسیا به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده بود حالا شنیده شده که ممکن است این فدراسیون شکایت خود را پس بگیرد.

مسابقات مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قرار است خرداد ماه پیش رو برگزار شود و بر اساس اعلام ای اف سی، این ایران بود که در سه بازی مقابل هنگ کنگ، بحرین و عراق میزبان می شد اما به خاطر کرونا رقابتها به یکباره از سوی ای اف سی مجتمع شد و بحرین در یک فرایند باورنکردنی میزبان رقابتهای مرحله مجتمع شد. در حالیکه ایران باید از بحرین و عراق میزبانی می‌کرد، چراکه در دور رفت مهمان هر دو تیم بود اما حالا بحرین در بازی برگشت هم میزبان ایران است.

با این حال کنفدراسیون فوتبال آسیا به بهانه کرونا و برگزاری متمرکز مسابقات تصمیم گرفت از هر گروه یک تیم را به‌ عنوان میزبان انتخاب کند و در گروه ایران، کشور بحرین برگزیده شد.

با توجه به رقابت نزدیک سه تیم برای صعود به دور بعد، این تصمیم می‌تواند بسیار برای تیم ملی فوتبال ایران زیان‌بار باشد، در همین راستا فدراسیون فوتبال تصمیم می گیرد با شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا به دیوان عالی ورزش در شکایت مطروحه پیروز شود و ورق را برگرداند اما گفته می شود با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد، لابی های پشت پرده و دخالتهای فیفا و ای اف سی در این موضوع تاثیرگذار باشد، فدراسیون فوتبال به احتمال بسیار زیاد شکایت خود را از دیوان عالی ورزش پس می گیرد.

در هر حال شکایت ایران از این نظر قابل توجه است که مدعی است سندی دال بر تصمیم گیری در کمیته های مسابقات و اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود ندارد و اتفاقا این برگ برنده فدراسیون فوتبال برای پیش بردن پرونده است اما مطمئنا زور فدراسیون فوتبال ایران به ای اف سی و فیفا و حتی قضات دادگاه کاس نمی رسد. فدراسیون به خوبی به تکلیفش عمل کرد و در مقابل سیاست ظالمانه ای اف سی ایستاد اما ایستادن بیش از حد ممکن است به ایستاده مردن تبدیل شود. همین که ای اف سی متوجه شد ایران می تواند به کاس شکایت کند، حواس آنها را جمع می کند. ضمن اینکه رسانه های خارجی هم حملات زیادی به ای اف سی به خاطر دادن میزبانی به منامه بدون ارائه سند و مدرک و دلیل داشتند که از نظر افکار عمومی جهان به نفع فوتبال ایران بود.

طرح این شکایت در دادگاه عالی ورزش حدود ۲۳ هزار فرانک سوییس برای فوتبال ایران هزینه داشته و اگر این فدراسیون تشخیص دهد که ادامه روند دادرسی ناعادلانه و جهت داراست و ممکن است منجر به خسارت سنگین مالی برای فوتبال ایران شود، امکان دارد که فدراسیون فوتبال بخواهد شکایت خود را پس بگیرد. اگر این اتفاق بیفتد حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار فرانک را می تواند پس بگیرد که خودش عدد قابل توجهی است. ضمن اینکه پرونده دو قاضی دیگر هم دارد که این دو قاضی هر کدام ۲۲۰۰۰ فرانک و در مجموع ۴۴ هزار فرانک برای ای اف سی هزینه دارند. اگر ایران بازنده پرونده شود باید همه خرج ای اف سی و البته خرج کاس را هم بدهد و در مجموع چیزی حدود ۸۰ هزار فرانک به علاوه دیرکرد و مالیات را باید بپردازد. اگر فدراسیون چنین کاری کند، عاقلانه رفتار کرده است.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=3123

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.