شکار شبانه شیر در جده | آوای استقلال
1
به بهانه بازی حساس گروه مرگ

شکار شبانه شیر در جده

  • کد خبر : 1714
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۱۶
شکار شبانه شیر در جده
استقلال با پیروزی مقابل این تیم قطری از شر اولین سد خود خلاص می‌شود و افق‌های مهم‌تری را در نظر خواهد گرفت.
نمایش درخشان آبی‌های تهرانی مقابل الاهلی عربستان با پیروزی برابر الشرطه عراق هم تداوم یافت تا استقلال در دومین گام مستحکم خود برای رقیب اصلی‌اش یعنی الدحیل قطر خط و نشان پررنگی کشیده باشد.
آبی‌ها که با زیر و رو شدن ترکیب کادرفنی‌شان انگار از گور برخاسته‌اند، باز هم همان نمایش باطراوت و شاداب خود را در جده تکرار کردند و با ۳ گل از سد رقیبی گذشتند که مدت‌ها در کسب نتیجه مناسب مقابلش ناکام مانده بودند. فرهاد مجیدی و کادرفنی تیم استقلال طی تنها ۲ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا چنان تأثیر مثبتی بر اردوی آبی‌پوشان گذاشته‌اند که اصلاً کسی باورش نمی‌شود همین تیم با محمود فکری چه روزگار غریبی داشت.
یکی از گیراترین نکات عملکرد بازیکنان تیم استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، میل به هجوم حداکثری و حریص بودن مقابل رقباست. آبی‌ها با اینکه برتری عددی و کیفی خود را از همان نیمه اول به حریف دیکته می‌کنند و از گل زدن خود مطمئن هستند با این حال باز هم دست از حمله یکپارچه نمی‌کشند و این موضوع تا زمانی که سرمربی تیم قصد تغییر تاکتیک را نداشته باشد، ادامه خواهد یافت.
به ثمر رساندن ۵ گل مقابل تیم الاهلی عربستان و ۳ گل در برابر تیم الشرطه عراق مصداقی استوار بر این ادعاست که استقلالی‌ها با تیم فنی جدیدشان هر لحظه برای گل زدن بی‌قرارند و هیچ آبی از پس سیراب کردن عطش هجوم آنها به سمت رقبا بر نخواهد آمد.
صدرنشینی در گروهی که پیش از این به‌ عنوان گروه مرگ مسابقات یاد می‌شد، کار ساده‌ای نیست اما استقلال به حدی این کار سخت را ساده انجام می‌دهد که گمان می‌بریم اتفاق خاصی نیفتاده.
البته سنگ محک اصلی استقلالی‌ها مقابل تیم الدحیل قطر خواهد بود و پس از ۲ بازی رفت و برگشت آبی‌های تهرانی و سرخ‌های قطری می‌توان به معیار و تراز مناسبی از شناخت استقلال رسید.
۲ برد پرگل مقابل ۲ تیمی که بار‌ها استقلال را در رسیدن به موفقیت ناکام گذاشته بودند، روحیه اردوگاه آبی را به طرز اعجاب‌انگیزی افزایش داده اما این بمب انرژی اگر با روش درستی هدایت و تخلیه نشود، ممکن است به باد غرور تبدیل شده و هر چه فرهاد مجیدی رشته کرده را به یک‌باره پنبه کند.
تیم استقلال طی سال‌های اخیر هرگز موفق نشده که از سد الدحیلی‌ها عبور کند و ۲ تقابل پیشین آبی‌ و قرمزها به یک تساوی و یک پیروزی پرگل برای تیم قطری منتهی شده. استقلال در شرایطی که ۲ امتیاز بیشتر از الدحیل دارد، برای تثبیت صدرنشینی و استمرار حکمفرمایی‌اش بر لیگ قهرمانان آسیا محکوم به ستاندن انتقام از رقیب همیشگی و پیروزی مقابل الدحیل خواهد بود.
شاگردان فرهاد مجیدی که در لیگ قهرمانان آسیا به صعود از مرحله گروهی و درخشش در مراحل حذفی امید بسیاری دارند، پس از کشتن گربه سیاه عراقی دم حجله به دنبال تحقیر دومین گربه سیاه خود که شمایلی مانند شیر دارد، هستند.
الدحیل در لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان آسیا کیفیت مناسبی از خود نشان داده و لزوماً حریف دست ‌و پا بسته‌ای برای آبی‌ها نخواهد بود. استقلال با پیروزی مقابل این تیم قطری از شر اولین سد خود خلاص می‌شود و افق‌های مهم‌تری را در نظر خواهد گرفت.
لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=1714

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.