شاهرخ بیانی:دفاع تمرکز داشته باشد، قطعا صعود می کنیم | آوای استقلال
2

شاهرخ بیانی:دفاع تمرکز داشته باشد، قطعا صعود می کنیم

  • کد خبر : 2668
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
شاهرخ بیانی:دفاع تمرکز داشته باشد، قطعا صعود می کنیم
امیدوارم با تمرکز بالای خط دفاعی در این دو بازی آخر، استقلال حداقل به عنوان تیم دوم صعود کند

تیم استقلال در چارچوب لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ بامداد چهارشنبه ۸ اردیبهشت باید دومین مصاف خود مقابل الاهلی عربستان را درحالی برگزار کند که در پایان روز چهارم مسابقات با این تیم هم امتیاز شده و نماینده آل سعود امید زیادی برای بالا رفتن از این گروه پیدا کرده است.

شاهرخ بیانی ، درباره شرایط استقلال در حال حاضر و علت گل‌های خورده زیاد این تیم حرف زد.متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

شرایط استقلال در پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا را چطور ارزیابی می کنید؟
– استقلال نفرات خوبی دارد و تیمی با انگیزه نشان داده. در این مدت که فرهاد و فراز تیم را در دست گرفتند روند خوب شده ولی ساختار دفاعی تیم هنوز دچار مشکل است و مشکلاتی که از زمان محمود فکری دیده می‌شد رفع نشده. ما در زدن توپ های اول مشکل داریم. روی کرنرها و ارسال ها نمی توانیم به خوبی پوشش بدهیم.

چرا این اتفاق می افتد؟
– یکی از مشکلات اصلی عدم حضور دو هافبک دفاعی همزمان در تیم است. در شرایطی که استقلال نیاز به برد دارد باید قبل از گل زدن، به فکر گل نخوردن هم باشد. استقلال درست در دیدارهای ۶ امتیازی با الدحیل که رقیب اصلی ما برای صعود بود چهار امتیاز به این تیم داد! چهار امتیاز کم نیست! می شد در بازی رفت با استفاده از دو هافبک دفاعی از این ۶ امتیاز دو امتیاز را بین خودمان و الدحیل تقسیم کنیم ولی دیدیم از وقتی ریگی در بازی برگشت به میدان آمد چقدر وضعیت دفاعی بهتر شد. مشکل دیگر هم در خط حمله است.

خط حمله که مشکلی ندارد! ۱۳ گل زده؟
– ما نباید در شرایطی که مسابقات اینقدر نزدیک به هم است با ۳ فوروارد بازی کنیم. قائدی و مطهری با رفت و برگشت ها به عقب و جلو خسته می شوند. ما می توانیم با دو مهاجم بازی کنیم و در عوض با تعویض یکی از فورواردها در نیمه دوم نیروی تازه نفس را به تیم تزریق کنیم. این مهاجمان بهترین نفرات ما هستند و با استفاده همزمان از آن ها، هم خسته شان می کنیم و هم ضریب مصدومیت شان را بالا می بریم. مثل همین حالا که دیاباته مصدوم شده است.

چرا اینقدر گل خوردیم؟
– متاسفانه مدافعان عمق خط دفاعی را خوب پر نمی کنند. در بازی برگشت با الدحیل مهاجم حریف اینقدر آزاد بود که کسی او را نمی گرفت. حتی سیاوش یزدانی نزدیکش هم نشده بود که حتی اگر نتوانست سر بزند برایش مزاحمت ایجاد کند. در چنین شرایطی چه می توان گفت جز این که مدافعان خوب کار نکردند.

بازی با الاهلی چقدر مهم است؟
– قطعاً بازی سختی داریم .الاهلی در خانه نمی‌خواهد تیم حذف شده باشد. حالا هم که هم امتیاز استقلال است تمام تلاشش را می کند. کلاً عربها در این گروه کار را برای استقلال سخت می کنند. نگاه به بازی آخر نکنید که آسان است. الشرطه حتی بدون انگیزه صعود، با تمام قدرت روبروی استقلال بازی می کند. آنها عادت به فوتبال چرک دارند و حتماً استقلال را تحت فشار قرار می دهند. فقط امیدوارم با تمرکز بالای خط دفاعی در این دو بازی آخر، استقلال حداقل به عنوان تیم دوم صعود کند. اگر با دو هافبک دفاعی به میدان برود حتماً این اتفاق می‌افتد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=2668

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.