زمان شکست گربه سیاه فرا رسیده | آوای استقلال
2
بعد از دو تساوی فصل قبل، استقلال در بهترین فرم

زمان شکست گربه سیاه فرا رسیده

  • کد خبر : 1376
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
زمان شکست گربه سیاه فرا رسیده
استقلال این بار با شرایط خیلی خوبی وارد لیگ قهرمانان شده و فرصت خوبی است که این بار الشرطه را شکست دهد.
استقلال فصل گذشته دو بار با شرطه عراق بازی کرد که هر دو بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. اولی در اربیل بود، زمانی که فرهاد مجیدی تازه استقلال را تحویل گرفته بود. در ورزشگاهی که چمنش تعریفی نداشت استقلال تیم برتر زمین بود، ولی نتوانست حریف پرتلاش و چغرش را شکست دهد.
بازی برگشت به دلیل شیوع کرونا در دوحه برگزار شد، زمانی که مجیدی کنار رفته بود و مجید نامجومطلق پذیرفت در این مسابقات فشرده سرمربی موقت تیم باشد. استقلال بعد از حاشیه‌های فینال جام حذفی و تغییر سرمربی شرایط خوبی نداشت و مقابل الشرطه به زحمت توانست از شکست فرار کند. با این حال بالاتر از تیم عراقی به مرحله حذفی رسید.
استقلال این بار با شرایط خیلی خوبی وارد لیگ قهرمانان شده و فرصت خوبی است که این بار الشرطه را شکست دهد. تیم عراقی نسبت به فصل قبل دو مهاجم خارجی به تیمش اضافه کرده است. جلمین ریواس ونزوئلایی و رافائل سیلوای برزیلی مهاجمان الشرطه در بازی مقابل الدحیل بودند، ولی کار زیادی از پیش نبردند و هر دو در نیمه دوم تعویض شدند. حالا خبر رسیده که سیلوا مصدوم است و به بازی استقلال نمی‌رسد.
الشرطه مثل تمام تیم‌های عراقی در بازی اول پرتلاش بود و با دوندگی و بازی فیزیکی سعی می‌کرد مانع شکل گرفتن بازی الدحیل شود، ولی حریف کیفیت بالاتر تیم قطری نشد و با دو گل شکست خورد. آنها امشب هم با همین سبک بازی خواهند کرد و بازیکنان استقلال باید منتظر بازی فشرده و پربرخورد در مرکز زمین باشند.
الشرطه ممکن است حریف سخت‌تری نسبت به الاهلی عربستان باشد، ولی استقلال با مهاجمان زهردارش که به خوبی از طرف هافبک‌ها و مدافعان کناری حمایت می‌شوند، توان شکست دادن این تیم را دارد. می‌توان گفت که بر اساس قرعه ترتیب بازی‌های استقلال از آسان به سخت است.
اگر تیم مجیدی الشرطه را شکست بدهد با شش امتیاز برابر الدحیل قرار می‌گیرد و می‌تواند در دو بازی متوالی مقابل حریف پرستاره قطری برای سرگروهی تلاش کند.
بازی با الاهلی نشان داد که قایدی، مطهری و اسماعیلی آمادگی بالایی دارند و انتظار می‌رود که بتوانند الشرطه را هم با دردسر زیادی روبه‌رو کنند. همچنین اگر دیاباته مثل بازی قبل روی نیمکت باشد و در نیمه دوم اضافه شود، در نیم ساعت پایانی فشار مضاعفی روی دفاع خسته حریف وارد می‌کند. استقلال اما در فاز دفاع به اندازه فاز حمله موفق نبود و مدافعان امشب باید با هماهنگی و اطمینان بالاتری بازی کنند.
در پنج گروه منطقه غرب آسیا استقلال در دور اول توانست بهترین نتیجه را بگیرد و سه بازیکن این تیم در میان پنج بازیکن برتر قرار گرفتند. این شروع کوبنده نگاه‌ها را متوجه استقلال می‌کند و حریفان بعدی با احترام و ترس بیشتری مقابل این تیم قرار می‌گیرند. استقلال نباید از این برد مغرور شود، ولی باید بتواند از این برتری روحی برابر حریفان استفاده کند و آنها را از دقیقه اول تحت فشار قرار بدهد. در این بازی‌ها که تنها سه تیم از پنج تیم دوم صعود می‌کنند، مساوی نتیجه خوبی نیست و استقلال در برابر حریفانی که روی کاغذ برتری دارد، نباید امتیازی از دست بدهد. علاوه بر این برد استقلال در این بازی تیم عراقی را نسبت به  صعود تقریباً ناامید می‌کند و مسیر صعود در بازی‌های بعدی هموارتر خواهد بود.
کادر فنی استقلال برای ترکیب بازی با الاهلی چند تصمیم عجیب داشت که مهمترین آنها اولین حضور سعید مهری بود. با آنالیز بازی الاهلی انتظار می‌رود آنها بازی را با ترکیب بهتری شروع کنند و سراغ چنین آزمون و خطاهایی نروند. مثلث ریگی، رضاوند و اسماعیلی که سابقه بازی کنار هم دارند، در نیمه دوم بازی با الاهلی نمایش بهتری داشت و می‌تواند در این بازی هم به کار گرفته شود.
لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=1376

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.