دو کاپیتان تیم ملی در لیست مجیدی بودند | آوای استقلال
3

دو کاپیتان تیم ملی در لیست مجیدی بودند

  • کد خبر : 6353
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
دو کاپیتان تیم ملی در لیست مجیدی بودند
فرهاد درحالی فقط به نام قاسمی‌نژاد اشاره کرده که در نیم‌فصل امسال دو کاپیتان تیم ملی در لیستش حضور داشتند و طبق شنیده‌ها حتی یک بازیکن نیز در لیست او وجود داشت که برای پیوستن به استقلال ۵۰۰ هزار یورو درخواست داده بود، اما تیمی که زورش به خرید قاسمی‌نژاد نرسید، برای خریدهای بعدی هم ناکام ماند.

به گزارش آوای استقلال، تیم فوتبال استقلال سال‌های ناکامی را سپری می‌کند؛ از اتفاقات و نتایج در درون زمین گرفته تا مدیرانی که به‌زعم کارشناسان این‌کاره نیستند و طی یک چرخه باطل درنهایت با شکست و ناکامی در پایان دوره خود صندلی مدیریت باشگاه را ترک کرده و آن را به مدیر ناکام بعدی می‌سپارند. نزدیک به یک دهه هست که این اتفاقات مدام در استقلال تکرار شده و نتیجه آن نیز به‌جز یک عنوان قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه آسیا در سال‌های پیاپی چیز دیگری نبوده تا جایی که این نتایج و افتخارات در مقایسه با رقیب همیشگی آبی‌ها یعنی پرسپولیس به یک ناکامی محض شباهت دارد. در این مدت اخیر مشکلات و موانع برای موفقیت این تیم پرهوادار به اوج خود رسیده، تا جایی‌که تقریبا صحبت از ورشکستگی استقلال مطرح شده است، با این حال همچنان هواداران این تیم چشم به آینده دارند تا یکی از تیم‌های پرافتخار آسیا دوباره قد علم کرده و به قله فوتبال ایران برسد، هرچند سخت و دشوار، ولی از نگاه هواداران و دوستداران استقلال یک روز این اتفاق خواهد افتاد، اگرچه فرهاد مجیدی سرمربی محبوب آبی‌پوشان عقیده دیگری دارد و همان‌طور که یکشنبه عصر در یک مصاحبه توفانی درددل‌هایش را درخصوص همه اتفاقات با هواداران درمیان گذاشت، به همان اندازه نیز مجیدی حرف‌های اصلی را در دل نگه داشت تا به‌موقع درخصوص آنها به صحبت بپردازد و فقط در این مصاحبه برخی هشدارهای لازم را داد و درخواست کرد تا دلسوزان استقلال به وضعیت تیم رسیدگی کنند.
باوجود اختلاف سلیقه و دعواهای بین مجیدی و سعادتمند، سرمربی استقلال در بازگشت دوباره با یک رویکرد و تفکر جدید به نیمکت این تیم رسید و به‌نظر می‌رسد این‌بار برای فرهاد واقعا فرقی نداشته باشد که چه کسی مدیرعامل است و این سرمربی فقط پشتیبانی و حمایت در همه عرصه‌ها و آرامش برای تیمش را می‌خواهد، برای همین است که باوجود ضعف‌ها و مشکلاتی که در دوران مدیریت احمد مددی به‌وجود آمده که البته پرواضح است از زمان مدیریت سعادتمند نیز این مشکلات بیشتر وجود داشته و حالا به اوج رسیده، مجیدی در مصاحبه خود کوچک‌ترین اشاره به اسم مددی نکرد و به دفعات درخواست کرد تا هر فردی که روی کار است یا می‌آید به‌سرعت فکر عاجلی برای حل مشکلات استقلال کند و پرداختی‌ها به‌موقع باشد تا شاکله کار از بین نرود، چون به‌زعم او تیم دارد از دست می‌رود.

دریافتی یک استقلالی زیر ۱۰ درصد!

مجیدی در بخشی از اظهاراتش مدعی شده که اسپانسر در نیم‌فصل اول و قبل از حضور وی بیش از ۹۵ درصد تعهدات کل فصل خود را پرداخت کرده بود. یعنی حدودا ۷۵ میلیارد تومان و اگر این مبلغ را با ۱۰ میلیارد ایرانسل و ۱۲-۱۰ میلیارد نامداری جمع کنیم، نزدیک به ۹۵ میلیارد تومان به حساب باشگاه آمده، اما دریافتی بازیکنان تیم میانگین بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بوده و وقتی آمده با اعتراض بازیکنان روبه‌رو شده که چرا یکی ۲۰ درصد و دیگری ۵۵ درصد گرفته است؟
به‌نظر می‌رسد پول ورودی به استقلال در فصل جاری حتی بیشتر از ۹۵ میلیارد تومان بوده، اما نکته قابل‌توجه اینکه رقم ورودی با رقم خرجکرد در فصل جاری در باشگاه استقلال با هم همخوانی ندارد و مشخص نیست این رقم مابه‌التفاوت صرف چه مسائلی شده است تا جایی که میانگین پرداختی به کادر فنی ۳۰ درصد و میانگین پرداختی به بازیکنان کمی کمتر بوده و همین مساله باعث شده تا مجیدی صحبت‌هایش را با اشاره به این موضوع آغاز کند. نکته جالب توجه اینکه در استقلال بازیکنی وجود دارد که زیر ۱۰ درصد دریافت کرده و این درحالی است که تا دوماه‌ونیم دیگر تقویم فوتبال ایران به پایان می‌رسد.

با این‌حال برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که به‌دلیل این مشکلات شاید از اردوی استقلالی‌ها بوی اعتصاب بیاید، اما همان‌طور که بازیکنان به‌واسطه روابط صمیمانه خود با فرهاد و باوجود دریافتی غیرطبیعی که داشته‌اند و باوجود اینکه باید برای فصل آینده بسیاری از اولویت‌های مالی را نیز درنظر بگیرند هرگز دست به کم‌کاری نزدند و این روابط باعث شده تا فعلا خبری هم از اعتصاب در تمرینات استقلال نباشد و همان‌طور که مجیدی در مصاحبه خود برای بازیکنانش سنگ تمام گذاشته و با احترام از آنها یاد کرد، آنها نیز قصد دارند ادامه کار را باوجود کم‌کاری‌های مدیریت جدی گرفته و با کسب یک افتخار فصل جاری را همراه با مجیدی به پایان برسانند.

به‌طور طبیعی بازیکنی که ۲۰ درصد دریافتی داشته و درحالی‌که دو ماه دیگر لیگ به پایان می‌رسد باید به فکر ساق‌هایش برای فصل آینده باشد، اما فعلا شرایط به‌گونه‌ای پیش می‌رود که شاید برای آینده کورسوی امیدی ازلحاظ باز شدن دریچه مشکلات مالی وجود داشته باشد. با این‌حال نکته مهم اینکه از زمان مصاحبه مجیدی حداقل تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ اراده‌ای برای حل این مشکلات در باشگاه دیده نشده است.

فاجعه زمانی بود که بدون سرمربی تیم بسته شد

«در حال حاضر باشگاه باید ۶٠ میلیارد تومان پرداخت کند تا فقط تیم امسال را تسویه کنیم و اسپانسر هم بیش از مبلغ قراردادش پرداختی داشته است (حدود ۹۰ میلیارد تومان) و این یعنی فاجعه؛ فاجعه‌ای که توسط مدیریت عوام‌فریب و دروغگوی قبلی اتفاق افتاده و تاوانش را باید هواداران و اعضای فعلی پرداخت کنند.» فرهاد درحالی در ادامه حرف‌های خود به فاجعه در استقلال اشاره کرده که فاجعه را در آن زمان می‌بیند که تیم در زمان نقل‌وانتقالات بدون سرمربی بسته شد و اعتقاد دارد که فاجعه آنجاست. او قبلا گفته بود دو سال است که استقلال توسط دلال‌ها بسته می‌شود، اما بازهم در مصاحبه خود تاکید می‌کند که در کمال احترام به موجودی که در اختیار دارد، این تیم میزان بسته نشده و در پست‌های مختلف توازن ندارد.

نیاز فوری به ۱۵۰ میلیارد

مجیدی اعلام کرد بازیکنان فقط ۲۵ میلیارد تومان از قرارداد خود را گرفته‌اند و درآمد امسال هم پیش‌خور شده و سوال نگران‌کننده این است که ۶۰ میلیارد تومان باقیمانده را چطور می‌خواهند پرداخت کنند؟ درواقع سرمربی استقلال هزینه‌های بعدی را که باید هرچه سریع‌تر انجام شود تا شاکله کار از دستش درنرفته و شیرازه تیم از هم نپاشد، یادآور شده که بخشی از آنها به ۳۵ میلیارد تومان استراماچونی و در کنار آن مبلغ سنگینی برای لیست نفراتش به‌منظور بستن تیمی پرستاره برای فصل جدید و کسب ستاره سوم اختصاص پیدا خواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد با همه این تفاسیر و بدون درنظر گرفتن لیست فرهاد برای فصل آینده باید ۱۵۰ میلیارد تومان تزریق اولیه به استقلال در همین مدت به‌صورت فوری انجام شود تا این تیم تازه به سر خط برسد و تبدیل به یک باشگاه نرمال شود و اگر این پول نرسد پنجره بسته باقی مانده، از استقلال کسر امتیاز خواهد شد و مطمئنا با این ارقام بازیکنان فعلی قراردادشان را تمدید نمی‌کنند و از دیدگاه مجیدی فصل آینده نیز همین اوضاع ادامه خواهد داشت.

جنگ نابرابر با الهلال

«در این شرایط خیلی از هواداران که از واقعیت‌ها مطلع نیستند، به فکر تقویت تیم سال بعد و جذب بازیکنان قدرتمند خارجی و داخلی برای رقابت با الهلال کهکشانی هستند.» مجیدی به دیدار با الهلال اشاره کرده، این درحالی است که او در گفت‌وگو با مدیران به این موضوع به دفعات اشاره کرده و هشدار داده است که در یک جنگ نابرابر به مصاف حریف عربستانی خواهند رفت. البته اگر پشتیبانی و حمایت لازم ازسوی مدیران باشگاه و دست‌اندرکاران امر بشود، امیدواری برای رسیدن به مراحل بالاتر وجود خواهد داشت، اما درحال حاضر این شرایط، مجیدی را به ناامیدترین وضع ممکن رسانده، تا جایی‌که شاید با این وضعیت برای کادر فنی، قهرمانی در ایران هم دور از دسترس باشد چه برسد به افتخارآفرینی در آسیا.

سرمربی استقلال اعتقاد دارد تیمی که نه زمین تمرین درست در اختیار دارد نه امکانات پزشکی مطلوب و نه پشتیبانی لازم از این تیم می‌شود و نه مدیران لایقی در این چند سال برایش روی کار آمده‌اند چطور می‌تواند خودش را برای قهرمانی آماده کند. مجیدی اواخر سال ۹۸ یک‌بار دیگر این صحبت‌ها را مطرح کرده بود و حالا عینا تاریخ برای استقلال و مجیدی تکرار شده و این درحالی است که استقلال پول تغذیه هم نداشته و به قول آقای سرمربی، سرپرست برای این مورد از جیبش هزینه می‌کند.

بازیکن ۵۰۰ هزار یورویی در لیست فرهاد

«سر موضوع قاسمی‌نژاد به‌خاطر باشگاه اعتراضی نکردم و سکوت کردم، حتی گفتم حالا که نشد، حداقل پولش را بابت قراردادها به بازیکنان فعلی پرداخت کنید، اما این اتفاق هم نیفتاد. این در شرایطی بود که در همین نیم‌فصل رقیبان استقلال مثل سپاهان، کاپیتان تیم ملی (احسان حاج‌صفی) را خریدند، پرسپولیس هم از لیگ پرتغال و قطر بازیکن گرفت، اما ما مجبور بودیم با بودجه خیلی کم به بازار برویم و از مشهد نتوانستیم بازیکن بگیریم.» ابهام مجیدی با مطرح کردن این صحبت‌ها این است که چطور بازیکنانی که در لیست خروجی این باشگاه قرار گرفته و از استقلال می‌روند، از تیم‌های جدید خود چه در ایران و چه در خارج از کشور میانگین ۵ میلیارد تومان دریافت می‌کنند و این تازه حکایت آنهایی است که استقلال آنها را نمی‌خواهد. به‌طور مثال میلاد زکی‌پور از گل‌گهر سیرجان تقریبا همین حدود رقم را درحالی دریافت کرد که در لیست خروج محمود فکری قرار گرفت، بنابراین چطور امکان دارد بازیکنی که مدنظر استقلال قرار می‌گیرد با کمتر از حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان به این تیم بپیوندد. فرهاد درحالی فقط به نام قاسمی‌نژاد اشاره کرده که در نیم‌فصل امسال دو کاپیتان تیم ملی در لیستش حضور داشتند و طبق شنیده‌ها حتی یک بازیکن نیز در لیست او وجود داشت که برای پیوستن به استقلال ۵۰۰ هزار یورو درخواست داده بود، اما تیمی که زورش به خرید قاسمی‌نژاد نرسید، برای خریدهای بعدی هم ناکام ماند، بنابراین به نظر می‌رسد اگر مجیدی بخواهد برای فصل بعد تیمی در حد و اندازه‌های قهرمانی آسیا و ایران ببندد حداقل ۷ بازیکن مورد نیازش خواهد بود که این تعداد مبلغ قابل توجهی برای استقلال خرج خواهد داشت، هرچند مجیدی در بیانیه خود غیرمستقیم اشاره کرده که تیم‌های دیگر برای کسب افتخار و جام خیلی بیشتر از اینها هزینه می‌کنند و این استقلال است که برای باقی ماندن در کورس و بازگشت به دوران پرافتخار گذشته باید چنین رقم‌هایی را هزینه کرده و بتواند یک‌بار دیگر هوادارانش را خوشحال کند.

درواقع مجیدی هم مثل قلعه‌نویی این اعتقاد را دارد که ۷۰درصد قهرمانی در فصل نقل‌وانتقالات رقم می‌خورد و باید تیمی در اندازه‌های اسم و شأن باشگاه و هواداران استقلال بسته شود تا با تدابیر فنی و تلاش بازیکنان درطول فصل این امر محقق شود، این درحالی است که در چند فصل اخیر استقلال در فصل نقل‌وانتقالات از داشتن سرمربی و حتی مدیرعامل بی‌بهره بوده و مشخص نیست چطور در این چند فصل استقلال بسته شده است، تا جایی‌که به قول مجیدی بازیکنی که تا سال گذشته قرارداد ۱۰۰ میلیونی بسته امسال باید ۲ میلیارد قرارداد ببندد.

فرهاد تاکید کرده تا آخرین بازی فصل لیست خروجی ندارد و برای جذب بازیکنان جدید هم تا زمانی که بازیکنان کنونی پول نگیرند و تمدید نکنند لیستی نخواهد داد، چون اگر پنجره بسته بماند، استقلال برای فصل آینده باید با این موجودی ادامه بدهد، ضمن اینکه جذب گابریل پین در سکوت خبری ثابت کرد که نمی‌خواهد دست هیچ دلالی به گزینه‌هایش برسد.

چرا صبر مجیدی درقبال داوری به سر آمد؟

«وقتی کسی نیست از فدراسیون بپرسد چرا جلسه کمیته انضباطی بازی سپاهان با پرسپولیس را به بعد از دربی انداختید، چه کار باید کرد؟ آیا شما می‌دانید با داور دربی که همه تایید کردند پنالتی ما را نگرفت، چه برخوردی شد؟ یا داور بازی ما با صنعت‌نفت آبادان؟» ناداوری‌ها بعد از بازگشت استقلال از آسیا طاقت فرهاد مجیدی را طاق کرده، تا جایی‌که او قول داده بود درخصوص مسائل داوری حرفی نزند، اما سرانجام در این بیانیه‌طور به این مسائل اشاره کرده و از باشگاه خواسته تا در این خصوص و مسائل حقوقی از نام استقلال دفاع کند.

فرهاد به‌دنبال چیست؟

مجیدی چند حرف کلیدی در مصاحبه خود زد؛ اول اینکه تاکید کرد آرامش تیم مهم است و اگر حرف می‌زند به‌خاطر این است که بحران جدی شده و دوم اینکه مدیریت به آنها ربطی ندارد، اما اختلافات و مشکلات به تیم آسیب زده و باید هرچه سریع‌تر فکری به حال این موضوع کرد.

نکته دیگر اینکه مجیدی در مصاحبه‌اش حرمت باشگاه را حفظ کرده، ضمنا صدای بحران داخلی را به بیرون گفت. مطمئنا و حتما این مصاحبه باعث قوت قلب بازیکنان هست؛ وقتی می‌بینند مربی حامی اول آنها است. اینکه او از بازیکنان فعلی دفاع کرد خیلی هوشمندانه بود، ضمن اینکه تاکید کرد استقلال ازنظر فنی به آرامش رسیده و اگر بحران مالی حل نشود، تیم به وضعیت تابستان قبل برخواهد گشت.
حتما او می‌داند برای تقویت تیم باید تغییراتی بدهد، ولی حرف هوشمندانه‌ای زد و گفت تا روز آخر فصل حامی تیم فعلی هست و به این موضوع اشاره کرد که منابع درآمدی جدید وجود دارد، اما نابسامانی حساب‌های استقلال مانع تزریق پول می‌شود.

درنهایت هم این‌طور اشاره کرد که برای اصلاح این وضعیت باید مدیران ضعیف گذشته را منصوب نکنند و در امور اجرایی و روزمره باشگاه دخالت نداشته باشند که درواقع منظورش این است که اگر مدیری رفت، نفر بدتری نیاید؛ اتفاقی که معتقد است در سال‌های اخیر رخ داده است!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=6353

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.