دفاع استقلال مثل پای طاووس | آوای استقلال
1
قوی ترین حمله و سومین دفاع ضعیف آسیا

دفاع استقلال مثل پای طاووس

  • کد خبر : 2675
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
دفاع استقلال مثل پای طاووس
تیم فوتبال استقلال در حالی در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می رود که حکایت این تیم در حمله و دفاع کاملا متفاوت است.

تیم فوتبال استقلال در پایان روز چهارم لیگ قهرمانان آسیا در حالی در رده دوم جدول رده بندی گروه سوم قرار گرفته که با ۱۳ گل زده در ۴ بازی، تهاجمی‌ترین تیم این مسابقات است و به لطف بازی‌های هجومی و تماشاگر پسندی که ارائه می‌دهد، توجه بسیاری را به خودش جلب کرده است.

آبی پوشان تهران در حالی با ۱۳ گل در ۴ بازی و معدل ۴/۳۳ گل به ازای هر بازی دارای خطرناک‌ترین خط حمله مسابقات است که با ۸ گل خورده در ۴ بازی و معدل ۲ گل خورده به ازای هر بازی، به همراه پاختاکور سومین خط دفاع ضعیف مسابقات را بعد از الشرطه با ۱۰ و «آ.جی.ام. کا» با ۹ گل، سومین خط دفاع ضعیف مسابقات را دارد.

بهتر است در وصف حمله استقلال اینطور گفته شود که آنها در فاز تهاجمی بهترین عملکرد را در آسیا دارند و موید این ادعا، آمار گل زنان و گل سازان آسیایی شان است.در نقطه مقابل مشاهده می‌شود آبیها در فاز تدافعی دچار نقطه ضعف هستند و این ضعف در آسیا تبدیل به پاشنه آشیل برای این تیم شده است.

آبی پوشان در ۴ باری که به میدان رفته‌اند تنها یکبار مقابل الشرطه دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند. مقابل الاهلی ۲ و مقابل الدحیل ۲ و ۴ گل دریافت کرده‌اند که ۲ بار آن از روی نقطه پنالتی، یک ضربه ایستگاهی و ۵ بار در جریان بازی بوده است. آبی ها در ساختار دفاعی به حدی متزلزل بودند که کمتر توپ جدی روی دروازه آنها آمده و تبدیل به خطری جدی یا گل نشده است.

تیم استقلال را در آسیا می‌توان به طاووسی تشبیه کرد که زیبایی پر و دُم (خط حمله) آن باید زشتی و زمختی پاهایش (خط دفاع) را بپوشاند، در غیر اینصورت همانطور که پای زشت و زمخت برای طاووس زیبا نقطه ضعف است، خط دفاعی آبی پوشان هم پاشنه آشیل این تیم یم شود.

طاووس پرنده‌ای که است که بسیاری آن را سمبل زیبایی می‌دانند و زیباترین عضو بدن این پرنده، دُم اوست. اما همین پرنده زیبا، پاهای بسیار زشتی دارد که معمولاً با پرها و دم زیبایش آن را می‌پوشاند.استقلالی‌ها امروز اگر در حمله زیبا و باشکوه هستند، ساختار دفاعی شان حکم پای طاووس را دارد که اگر با زیبایی‌های حملات این تیم پوشیده شود، دیده نخواهد شد و در غیر این صورت، تبدیل به یک نقطه ضعف بزرگ برای آنها می‌شود.

اگر نبود آسیب پذیری این تیم در ساختار دفاعی، با توجه به حجم بالای گل‌های زده شان، آنها می‌توانستند تا همین الان صعودشان به مرحله بعدی مسابقات را قطعی نمایند.

استقلال در پنجمین شب از لیگ قهرمانان بار دیگر مقابل الاهلی، میزبان گروه سوم قرار می‌گیرد. بازی نخست دو تیم با شکست سنگین ۵ بر ۲ الاهلی همراه شد. بازی دو تیم در چارچوب شب چهارم لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۴۵ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت در جده برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=2675

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.