خطر قطع همکاری استقلال و پرسپولیس با مربیان بازنده! | آوای استقلال
1

خطر قطع همکاری استقلال و پرسپولیس با مربیان بازنده!

  • کد خبر : 2966
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
خطر قطع همکاری استقلال و پرسپولیس با مربیان بازنده!
دربی 95 پرسپولیس و استقلال درست 2 هفته دیگر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. ماه اردیبهشت یکی از کمترین تعداد بازی دربی را شاهد بوده که طی آن مربیان بزرگی از تیم های شان جدا شدند

تیم های استقلال و پرسپولیس پنجمین دیدار خود را در تاریخ دربی در دومین ماه بهار برگزار خواهند کرد. بازی ۲۲ اردیبهشت این دو تیم که البته تاریخش با اعتراض پرسپولیس همراه است، پنجمین دربی اردیبهشت ماهی فوتبال ایران است.

با این حساب ۲ هفته دیگر دربی شاهد برگزاری نود و پنجمین دیدار تاریخی خود و پنجمین دیدار در ماه اردیبهشت است. استقلال تا به حال ۲ بار در سالهای ۱۳۵۴ و ۱۳۵۶ و پرسپولیس یک بار در سال ۱۳۹۴ برنده دربی اردیبهشتی بوده اند و یک بار هم در سال ۱۳۸۱ دیدار ۲ تیم در اردیبهشت ماه مساوی تمام شده است.

دیدار ۲ تیم در روز ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۵۴ دیداری مهم بود که در دور رفت لیگ سوم تخت جمشید برگزار شد و تاج سابق در دیداری برتر ۳ بر یک پرسپولیس را شکست داد.

بعد ازاین دیدار همایون بهزادی فقید از هدایت تیم فوتبال پرسپولیس کنار رفت. نکته جالب در این دیدار، بازی تهاجمی پرسپولیس بود که طبق گزارش روزنامه های آن زمان، نود دقیقه حمله کرد اما در نهایت به دلیل آسیب پذیری دفاعش، سه گل خورد.

دیدار ۲ تیم در روز ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۵۶ هم دیداری بود که طی آن پرسپولیس با تجربه تر و پرستاره تر برابر تاج جوان ۳ بر صفر بازنده شد. به رغم شکستی سنگین، پرسپولیس در این بازی عملکردی حداقل برابر با تیم استقلال داشت.

این شکست یکی از عوامل برکناری منصور امیر آصفی از هدایت پرسپولیس و حضور محراب شاهرخی به جای او در هفته های بعدی بود.

در روز ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۱ دیدار ۲ تیم در دور برگشت لیگ اول حرفه ای به تساوی بدون گل منجر شد.

سه هفته بعد از این بازی لیگ اول حرفه ای، با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و منصور پورحیدری که در صورت برد در دربی قهرمانی تیمش در لیگ قطعی می شد، بعد از شکست ناباورانه تیمش در انزلی، با قهر و دلخوری از هدایت استقلال کنار رفت.

پرسپولیس در روز ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ بالاخره در دربی های اردیبهشت برنده شد و استقلال را یک بر صفر برد. بعد از این بازی امیر قلعه نویی از هدایت استقلال کنار رفت و پرویز مظلومی جای او را گرفت.

نکته عجیب این که نتایج بازیهای اردیبهشت تاثیری زیاد در عملکرد نتایج مربیان این ۲ تیم در ادوار بعدی داشت. منصور امیر آصفی و همایون بهزادی تحت تاثیر مستقیم نتایج دربی ادریبهشت از پرسپولیس کنار رفته و منصور پورحیدری و امیر قلعه نویی بعد از دربی دومین ماه بهار فوتبال را در استقلال به پایان رساندند هر چند منصور پورحیدری سال بعد هم به طور موقت چند هفته اداره تیم استقلال را بر عهده داشت و البته از این جمع، پورحیدری در دربی اردیبهشت بازنده نشد و بازی را با نتیجه مساوی تمام کرد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=2966

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.