خستگی، دشمن اصلی شاگردان مجیدی | آوای استقلال
5

خستگی، دشمن اصلی شاگردان مجیدی

  • کد خبر : 3054
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
خستگی، دشمن اصلی شاگردان مجیدی
استقلال اگر با برد الاهلی یا تساوی آن بازی همراه شود، شاگردان مجیدی سرگروهی را جشن می‌گیرند.
استقلال بعد از شروع کوبنده در لیگ قهرمانان آسیا و دو برد پرگل، برای سومین بازی متوالی نتوانست برنده شود و مقابل الاهلی عربستان به تساوی بدون گل رضایت داد.
الاهلی تیم آشفته روز اول که ۲-۵ مغلوب استقلال شد نبود و سرمربی جدید رومانیایی به خوبی توانسته در مسیر این مسابقات کیفیت تیمش را ارتقا بدهد. از طرف دیگر استقلال هم شادابی روز اول را نداشت و عوارض خستگی این مسابقات فشرده در دو بازی اخیر این تیم کاملاً مشهود بوده است.
استقلال که در چهار بازی ۱۳ گل زده بود، برای اولین بار در این مسابقات نتوانست دروازه حریفش را باز کند. بر خلاف روزهای اول مسابقات که مهره‌های هجومی مثل قایدی و اسماعیلی ستاره زمین بودند، در این بازی نوبت درخشش مظاهری بود که دروازه استقلال را بسته نگه دارد تا یک امتیاز تضمین شود. دو بازی متوالی با دحیل فشار زیادی به استقلال وارد کرد و عوارض آن در بازی با الاهلی کاملاً آشکار بود.
دحیل هم از عوارض این دو بازی سنگین در امان نبود و مغلوب شرطه باانگیزه شد.
فرهاد مجیدی هم در نشست خبری بعد از بازی به این خستگی اشاره کرد و گفت: «از این بازی تحلیل فنی ندارم. صحبت کردن درباره مسائل فنی خنده‌دار است، چون بازیکنان خسته هستند. ما دو بار با الدحیل در ۶ روز بازی کردیم.
امروز هم ما و هم الاهلی خسته بودیم. هیچ ایرادی نمی‌توانم از بازیکنانم بگیرم چون با همه توانشان تلاش کردند.»
سرمربی استقلال اضافه کرد: «فکر می‌کنم ما خیلی باهوش بازی کردیم، ولی دلیل اینکه نتوانستیم کیفیت دو بازی اول را ارائه دهیم، خستگی بازیکنانمان بود. هیچ ایرادی نمی‌توانم از بازیکنانمان بگیرم. برای همه تیم‌ها این مشکل هست. امروز هم الدحیل کیفیتش نسبت به بازی‌های قبلی پایین‌تر بود.»
استقلال فعلاً صدرنشین گروه C است، ولی با وجود سه تیم هم‌امتیاز سرنوشت صعود به روز آخر کشیده شده. طبق قوانین مسابقات در صورت هم‌امتیاز شدن دو یا سه تیم، ملاک به ترتیب بازی مستقیم، تفاضل گل و گل زده بین این تیم‌ها خواهد بود.
استقلال تنها در صورتی می‌تواند صدرنشین شود که شرطه را ببرد و دحیل نتواند در روز آخر برنده شود. برد استقلال اگر با برد الاهلی یا تساوی آن بازی همراه شود، شاگردان مجیدی سرگروهی را جشن می‌گیرند.
با تساوی مقابل شرطه استقلال با وجود هر نتیجه‌ای  در بازی آخر گروه، روی پله دوم می‌ایستد، ولی ممکن است ۹ امتیاز در مقایسه با تیم‌های دوم سایر گروه‌ها برای صعود کافی نباشد. در حال حاضر دو تیم رده دومی وحده و الهلال ده امتیازی هستند و در صورت برد تراکتور مقابل شارجه این تیم هم ده امتیازی می‌شود.
در گروه D هم اگر النصر بتواند السد را شکست دهد، شاگردان ژاوی با ده امتیاز به رده دوم سقوط می‌کنند.
البته تا پیش از سوت شروع بازی با شرطه تکلیف سایر گروه‌ها مشخص شده و استقلالی‌ها مطلع خواهند بود که آیا باید برای برد بازی کنند یا یک امتیاز هم برای صعود کفایت خواهد کرد. اگر تراکتور مقابل شارجه برنده نشود و السد به النصر نبازد، استقلال با یک امتیاز بازی با شرطه هم صعودش را قطعی خواهد کرد.
شکست مقابل شرطه می‌تواند برای استقلال فاجعه باشد، چرا که صعود این تیم تقریباً غیرممکن خواهد شد. در صورت شکست استقلال در بازی آخر، فقط برد دحیل می‌تواند رتبه دوم این تیم را تضمین کند، ولی بازی دحیل – الاهلی دیرتر برگزار می‌شود و در صورت شکست استقلال، مساوی هم ممکن است برای صعود دو تیم دیگر گروه کافی باشد. حتی اگر استقلال با ۸ امتیاز بتواند دوم شود، باز هم صعودش قطعی نیست و به نتایج سایر گروه‌ها بستگی دارد، یعنی تراکتور نباید مقابل شارجه برنده شود و النصر باید به السد ببازد.
با این وضعیت پیچیده استقلال در روز آخر مقابل شرطه کار سختی دارد. مجیدی قبل از هرچیز باید بتواند به بازیکنان خسته تیمش انگیزه بدهد و البته نباید فراموش کرد که تیم عراقی هم با وجود حذف زودهنگام با تعصب بالایی بازی می‌کند و این را در بازی با دحیل هم نشان داد. جمعه شب پرماجرایی در انتظار استقلال و هوادارانش است.
لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=3054

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.