حکم دادگاه کرمانشاه درمورد راهیان کرمانشاه قابل اجرا در فوتبال نیست | آوای استقلال
6

حکم دادگاه کرمانشاه درمورد راهیان کرمانشاه قابل اجرا در فوتبال نیست

  • کد خبر : 10188
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
حکم دادگاه کرمانشاه درمورد راهیان کرمانشاه قابل اجرا در فوتبال نیست
حکم دادگاه کرمانشاه در مورد تیم سقوط کرده راهیان کرمانشاه به دلیل تضاد با اساسنامه فدراسین فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا قابل اجرا نیست و در صورت اصرار بر پیگیری این موضوع می تواند تبعات سنگینی برای فوتبال ملی داشته باشد.

به گزارش آوای استقلال، حدود ۷ سال از سقوط تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته دوم می گذرد اما مدیران این باشگاه از راه های غیرفوتبالی به دنبال بازگشت به لیگ دسته اول هستند.
این باشگاه با شکایت به دادگاهی در کرمانشاه تلاش کرد تا سقوط در زمین فوتبال را در دادگاه جبران کند! روشی که در هیچ نقطه ای از جهان فوتبال قابل پذیرش نیست. حکم دادگاه کرمانشاه مبنی بر بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول در تضاد کامل با اساسنامه فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال کشور است. درآستانه آغاز مسابقات تیم ملی در مقدماتی جام جهانی این روش غیرحرفه ای و غیر مسئولانه مدیران باشگاه و اظهارات نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی می تواند تبعات سنگین و غیرقابل جبرانی برای فوتبال ملی داشته باشد.
باشگاه راهیان کرمانشاه طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال شکایت خود را باید به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال ارایه و پیگیری می کرد ولی متاسفانه پیگیری و شکایت به مراجع قضایی خارج از فوتبال و اصرار بر اجرای حکمی که به هیچ عنوان قابلیت اجرایی در فوتبال ندارد فقط باعث استهزا و وهن جمهوری اسلامی ایران در محافل بین المللی ورزشی و غیر ورزشی شده و حتی دستاویزی برای دشمنان قسم خورده این آب و خاک خواهد بود.
«شهریار حیدری» نماینده مجلس مردم کرمانشاه که می گوید« تمکین نکردن فدراسیون فوتبال به حکم دیوان عالی پیگرد قضایی دارد» آیا می داند بر فرض محال اجرا شدن این حکم چه تبعات غیرقابل جبرانی برای فوتبال ملی کشور خواهد داشت؟ آیا در صورت تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا و محرومیت احتمالی از حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی ایشان پاسخگوی هواداران فوتبال و تیم ملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود؟!
حدود ۷ سال پیش به جز تیم راهیان کرمانشاه ۵ تیم دیگر هم به لیگ دسته اول سقوط کرده اند و اکنون آنها نیز رویه غیرقانونی و غیرحرفه ای باشگاه راهیان را مد نظر قرار داده اند می خواهند با رای دادگاه شهر خودشان به لیگ دسته اول بازگردند! آیا با این شرایط نظم و تمامی مقررات و قوانینی فوتبالی از درجه اعتبار ساقط نمی شودو قطعا AFC و فیفا به شدت با این موضوع برخورد خواهند کرد. به همین دلیل فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان نمی تواند رای دادگاه کرمانشاه را اجرا کند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=10188

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.