جلالی:استقلال و پرسپولیس شانس فینالیست شدن را دارند | آوای استقلال
0

جلالی:استقلال و پرسپولیس شانس فینالیست شدن را دارند

  • کد خبر : 3189
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
جلالی:استقلال و پرسپولیس شانس فینالیست شدن را دارند
مجید جلالی گفت: کادر فنی تیم پرسپولیس سومین سالی است که با هم کار می‌کنند در حالی که کادر فنی استقلال تنها سه ماه است کنار هم کار می‌کنند. این ثبات خیلی کمک کننده است

مجید جلالی در خصوص عملکرد تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا صحبت هایی را انجام داده است.

مجید جلالی در مورد عملکرد نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت:کیفیت رقابت‌ها آنطور که توقع داشتیم نبود. البته موضوع کرونا روی فوتبال اروپا هم تاثیر گذاشته و نزول کرده است. در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز تاثیرات منفی کرونا را دیدیم. جالب این که این تاثیر منفی بیشتر روی رقبای ما بود. به همین دلیل از کشور قطر تیمی به دور بعد صعود نکرد در حالی که تیم‌های قطری همیشه قدرتمند بودند. از این نظر فکر می‌کنم کیفیت رقابت‌ها کمی نزول کرده بود. هر چند شاید تعداد گل‌هایی که زده شد زیاد بود و همین تماشاگران را راضی می‌کند، ولی کیفیت بازی‌ها آن چیزی نبود که توقع می‌رفت.

او با اشاره به عملکرد تیم استقلال در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال توقعات را برآورده کرد و با ۵ گلی که در همان بازی ابتدایی به ثمر رساند خود را به عنوان یک قدرت در آسیا مطرح کرد. رقبا فهمیدند باید روی این تیم حساب کنند. در کل بازی‌ها وقتی چینش تیم استقلال را می‌دیدم این شائبه پیش می‌آمد که این بچه‌ها ریسک می‌کنند و تصور این بود شیوه ریسکی را انتخاب کردند، ولی وقتی وارد بازی می‌شدند می‌دیدیم که آنها کارشان را خوب انجام می‌دهند و بسیار قدرتمند بازی می‌کنند. مخصوصا در خط حمله عالی بودند. با قدرت زیادی که در خط حمله داشتند ضعف‌های خود را در دیگر خطوط پوشش دادند و در نهایت موفق شدند از گروهی که بسیار سخت بود به عنوان تیم اول صعود کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان به ضعف‌های تیم استقلال گفت:موضوع خستگی در دو بازی آخر استقلال در نیمه دوم کاملا مشهود بود. ضعف استقلال، اما از قبل از این بازی‌ها وجود داشت و در موردش صحبت کرده بودیم. در همان اولین بازی اشتباهات مشخص بود و نزدیک بود بازی ۳ بر ۳ مساوی شود که شرایط تغییر کرد و ۵ بر ۲ شد. در بخش دفاعی و نه خط دفاعی استقلال مشکل دارد. وقتی ترکیبی تهاجمی به میدان می‌فرستیم و ریسک می‌کنیم این یعنی در خط حمله خوبیم و می‌توانیم گل بزنیم، ولی همواره این احتمال وجود دارد که حریفان از حفره‌هایی که پشت تیم حمله کننده ایجاد می‌شود استفاده کنند. این چیزی است که تا آخرین بازی همراه استقلال بود و در بازی آخر با الشرطه نیز همچنان وجود داشت. استقلال در نیمه دوم بیشترین انرژی خود را در بازدارندگی حریف گذاشتند و به همین دلیل موفق شد گل را حفظ کنند، ولی در بازی‌های دیگر اینطور نبود.

جلالی در پاسخ به این سوال که نمایندگان ایران توانایی قهرمانی در این دوره رقابت‌ها را دارند، گفت:آنچه من از منطقه غرب آسیا دیدیم تیم‌های ما شانس صعود به فینال را دارند. این شانس هم برای استقلال وجود دارد و هم برای پرسپولیس. البته من هنوز تیم‌های شرق آسیا را ندیدم، ولی با آنچه از تیم‌های غرب آسیا دیدم هر دو نماینده کشورمان شانس‌های زیادی دارند. البته ضعف‌ها را می‌توان برطرف کرد و با ترمیم نفرات و تمرینات اصلاحی قابل حل است.

این کارشناس فوتبال عملکرد پرسپولیس را خوب ارزیابی و گفت:من نمی‌پسندم موفقیت یک تیم را با دلایل غیر فنی کوچک جلوه دهیم. پرسپولیس با صلابت، مقتدر و خوب بازی کرد. در شیوه بازی آنها و مدل بازی‌هایی که انجام دادند جزو دو تیمی بودند که در این دوره رقابت‌ها فوتبال بازی می‌کردند. آنها واقعا شایسته صعود بودند و به حقشان رسیدند.

جلالی ضعف تیم‌ها را قابل حل دانست و گفت:اگر شما بتوانید مشکلات تیمتان را شناسایی کنید، مشکلات فوتبال پایدار نیستند. احتمال دارد برخی مشکلات زمان ببرد، ولی در هر صورت قابل رفع است. پرسپولیس در نیم فصل در جذب بازیکن عالی عمل کرد. مربیانش دست روی اصلی‌ترین نیاز‌های خود گذاشتند و بهترین مهره‌ها را اضافه کردند شاید با یک بازیکن دیگر کامل‌تر شوند. آنها در تقسیم انرژی در بازی‌هایی که نزدیک بود خوب عمل کردند از بازیکنانشان عالی بازی گرفتند و به موقع در خطوط مختلف با یک توازن خوب استراحت دادند. این هنر مربیگری بود که از مربیان پرسپولیس دیدیم. اگر آن‌ها ذهن خود را تقویت کنند تا در برابر تیم‌های شرق آسیا هم به راحتی بازی کنند و همانطور که روی تیم‌های غرب آسیا آنالیز داشتند روی آن‌ها هم آنالیز داشته باشند می‌توانند امسال قهرمان شوند.

او به تفاوت تیم یحیی گل محمدی با فرهاد مجیدی اشاره کرده و گفت:این دو تیم تفاوت مهمی با هم دارند. کادر فنی تیم پرسپولیس سومین سالی است که با هم کار می‌کنند در حالی که کادر فنی استقلال تنها سه ماه است کنار هم کار می‌کنند. این ثبات خیلی کمک کننده است. مسلم بدانید اگر استقلال ثبات داشته باشد سال بعد با صلابت‌تر خواهد شد. لازم است فرهاد مجیدی با برنامه‌های تمرینی با سابقه بین المللی که دارد راهکار تمرینی مناسبی برای پوشش ضعف‌هایشان پیدا کند. از طرفی در فصل نقل و انتقالات برخی پست‌ها را ترمیم کند. این‌ها راه‌هایی هست که به این تیم کمک می‌کند.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد عملکرد تیم‌های فوتبال تراکتور و فولاد در این دوره رقابت‌ها گفت:هم تراکتور و هم فولاد بیش از آنچه انتظار داشتیم نشان دادند. خطیبی دیر به این تیم رسید، ولی به خوبی تیم را جمع کرد و بازی به بازی منسجم‌تر می‌شدند و نسبت به بازی قبل تنظیم‌تر شده بودند. آن‌ها هم در اغلب پست‌ها توازن نداشتند، ولی سعی کردند در طول شش بازی این توازن را در پست‌ها بوجود آورد و عملکرد خوبی داشت. فولاد خوب بود، ولی اگر شانس می‌آورد می‌توانست صعود کننده باشد و حقش هم بود. از طرفی با کمبود بازیکن به دلیل پنجره بسته رو به رو بود. تیمی که بازی می‌کرد شانس تعویض کمی داشت و برای این که بازیکن از روی نیمکت به میدان بفرستد با مشکل رو به رو بود و کمبود یار داشت.

جلالی در مورد حضور مربیان نسل جدید در راس تیم‌های ایرانی در آسیا گفت:پرداختن به این موضوع قابل بحث و افتخار آمیز است. اگر ورود مربیان خارجی را آزاد می‌کردند شاید ما نمی‌توانستیم این بچه‌ها را در این سطح از قابلیت ببینیم. حالا هم دیدند که این مربیان چقدر قابلت دارند. هر چهار نفرشان خیلی خوب عمل کردند. مربیان دیگری هم داریم که اگر در چنین شرایطی قرار بگیرند خود را اثبات می‌کنند و این مایه خوشحالی است.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=3189

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.