تطمیع رسانه‌ها با ارائه کارت هدیه‌های میلیونی! | آوای استقلال
2
جریان منتقد به یکباره حامی رئیس‌ شد

تطمیع رسانه‌ها با ارائه کارت هدیه‌های میلیونی!

  • کد خبر : 3393
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
تطمیع رسانه‌ها با ارائه کارت هدیه‌های میلیونی!
متاسفانه انحرافات‌، سوءاستفاده‌ها و باندبازی‌ها در برخی رسانه‌ها نه تنها شکل گرفته بلکه ریشه دوانده که اصلی‌ترین دلیلش فقدان نظارت بر وضعیت کلی ورزش و رسانه و عوامل دست‌اندرکار آن بوده است.

در روزهایی که اهالی فوتبال تصور می‌کردند مدیران فدراسیون در حال رایزنی فشرده برای لغو حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت میزبانی بحرین از بازی‌های تیم ملی هستند، آقایان بساط افطاری را برای تعدادی از سردبیران ورزشی پهن کرده بودند و با ارایه کارت‌های هدیه‌ در تلاش برای همراه کردن آنها با رئیس‌فدراسیون فوتبال
بودند!

این اتفاق در شرایطی رخ داده که همین مدیران پس از پیروزی در انتخابات مدعی شده بودند که با نگاهی نو به دنبال توسعه هستند، ولی گویا منظور از «نگاه نو» همین کارت هدیه‌های چند میلیونی بود که از بودجه فوتبال به برخی سردبیران ورزشی پرداخت شد.
فوتبال ایران هزار و یک مشکل دارد، از شرایط دشوار تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ گرفته تا پرونده بدهی چند میلیاردی به مارک ویلموتس. آن وقت مدیران فدراسیون به جای آنکه دنبال برنامه‌ریزی و تلاش همه‌جانبه برای حل مشکلات باشند، دنبال بستن دهان برخی رسانه‌ها با باج‌های میلیونی هستند.

پس از رسانه‌ای شدن این اتفاق، شریفی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال به آن واکنش نشان داد و گفت فدراسیون فوتبال سلسله نشست‌هایش را با سردبیران و خبرنگاران ادامه خواهد داد و میزبان جلسه قبلی، فدراسیون فوتبال نبود و سردبیران مهمان باشگاه سایپا بودند.

شریفی بدون اعلام مبالغ پرداختی به برخی سردبیران اعلام داشت که رقم آن ۱۰میلیون تومان نبود!

آقای عزیزی خادم گویا فراموش کرده که همین چند هفته قبل در بیانیه‌ای از کسری‌ها، بدهی‌ها و قراردادهایی گفت که همچون زنجیر به پای فوتبال ایران بسته شده ‌است. او همچنین گفت که با هدف خدمت به فوتبال ایران در فضای شفاف وارد شده اما آواری از مشکلات متنوع و متعدد بر سرش ریخته است. با تمام این تفاسیر عزیزی خادم در کمتر از چند ماه هنرش را نشان داد و توانست از زیر تمام آوارها مبالغی را جور کند و به عنوان حق السکوت به تعدادی از سردبیران ورزشی بدهد!

این گونه رفتارها نشان می‌دهد تمام حرف‌های گذشته آقایان چیزی جز شعار نبوده، ولی گویا آنها فراموش کرده‌اند که اگر قرار بود این کارها جواب دهد، دو دهه قبل جواب می‌داد که رئیس‌اسبق فدراسیون فوتبال که اتفاقا کارکشته‌تر و مدعی‌تر از مسئولان فعلی فدراسیون فوتبال بود، مشاوران ۴۰۰ هزار تومانی دور خودش جمع کرده بود ولی نتوانست کاری از پیش ببرد.

در کنار انتقاد از رفتار عجیب مسئولان فدراسیون فوتبال باید به نقش مخرب برخی رسانه‌ها نیز اشاره داشت که متاسفانه گرفتار افراد و باندهای فاسد شده‌اند. افرادی که همسو با بدخواهان اجنبی، اجازه نمی‌دهند ورزش مملکت سروسامان بگیرد و بر مسیر پیشرفت قرار گیرد. برخی از آنها با ظاهر ‌سازی، گاه با قیافه و شعارهای ظاهرالصلاح و حتی نفوذ در رسانه‌هایی که دغدغه مردم و انقلاب را دارند، یکسره در تلاش برای پر کردن جیب و آخور خودشان هستند و به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند مصالح ورزش
است.

این جماعت در ابتدای فعالیت عزیزی خادم و در روزهایی که او واقعا صحبت‌هایی خوبی نیز مطرح می‌کرد، چنان به وی حمله ور شدند که گویی عزیزی خادم مسبب تمام مشکلات فوتبال است. اثر آن حملات حالا خودش را نشان می‌دهد، رئیس‌فدراسیون مجبور به عقب‌نشینی شده و از سوی دیگر افراد و باندهای فاسد به خواسته خود رسیده‌اند.  اگر به «آرشیو» این رسانه ها مراجعه و تفاوت مصاحبه ها و گزارش منتشر شده در یک هفته اخیر با هفته های گذشته مشاهده شود، خیلی از مسایل روشن می گردد.

البته همین رسانه ها در قبال ناکامی مفتضحانه فدراسیون وزنه‌برداری در مسابقات قهرمانی آسیا نیز سکوت اختیار کردند و حتی یک خبر، مصاحبه یا گزارش در نقد عملکرد مدیران این فدراسیون منتشر نکردند!

اثری که خیلی زود نمایان شد

اثر این اقدام مخرب فدراسیون فوتبال خیلی زود نمایان شد تا جایی که صحبت‌های عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که بیشتر شبیه رپرتاژ آگهی بود تا مصاحبه بازتاب خوبی در برخی رسانه‌ها داشت. در این گفت‌و‌گو که روی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفته بود و سپس بی‌کم و کاست سر از برخی رسانه‌ها درآورد، اسماعیل افشاریان گفته بود: « با توجه به رفتارها و کارهایی که از عزیزی‌خادم می‌بینم باید بگویم که جامعه فوتبال در آینده برای ایشان ایستاده دست خواهد زد.»

انحراف و باندبازی در برخی رسانه‌ها

متاسفانه ورزش ما سالها به حال خودش رها بوده و بر کار و بار آن نظارتی دقیق و جدی وجود نداشته و به همین دلیل نوعی « خودکامگی» و « هرکی به هرکی» بر تاروپود آن حاکم بوده است. رسانه‌های ورزشی همین وضعیت را داشته و دارند. متاسفانه انحرافات‌، سوءاستفاده‌ها وباندبازی‌ها در برخی رسانه‌ها نه تنها شکل گرفته بلکه ریشه دوانده که اصلی‌ترین دلیلش فقدان نظارت بر وضعیت کلی ورزش و رسانه و عوامل دست‌اندرکار آن بوده است.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=3393

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.