استقلال در گرداب هرج و مرج! | آوای استقلال
4
آبی پوشان پس از صعود از گروه مرگ یک روز خوش ندیدند؛

استقلال در گرداب هرج و مرج!

  • کد خبر : 6056
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
استقلال در گرداب هرج و مرج!
پس از صعود تیم فوتبال استقلال به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ این تیم با مشکلات زیادی رو به رو شد.

به گزارش آوای استقلال،پس از صعود تیم فوتبال استقلال به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ این تیم با مشکلات زیادی رو به رو شد.

در ابتدا فراز کمالوند که یکی از دستیاران اصلی فرهاد مجیدی (سرمربی استقلال) محسوب می‌شد پس از اینکه کاروان آبی‌ها از جده عربستان به تهران بازگشت؛ خیلی زود از جمع کادرفنی این تیم جدا شد و هدایت تیم سایپا را بر عهده گرفت و جانشین ابراهیم صادقی شد.

پس از جدایی کمالوند از استقلال، این تیم در ۲ دیدار متوالی در لیگ برتر مقابل ذوب آهن و پرسپولیس تن به شکست داد تا هواداران و برخی از کارشناسان دلیل این ۲ شکست را جدایی کمالوند از استقلال قلمداد کنند. پیروزی دشوار ۲ بر یک استقلال مقابل ذوب آهن در جام حذفی تا حدودی کاروان آبی‌ها را به ساحل آرامش رساند.

در سومین بازی استقلال در لیگ برتر آن هم در غیاب کمالوند، شاگردان مجیدی مقابل زرد پوشان صنعت نفت آبادان قرار گرفتند. استقلالی‌ها در این بازی چندین موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادند و همه در انتظار نتیجه تساوی بودند که ناگهان روی غفلت مدافع صنعت نفت و روی زیرکی آرمان رمضانی (خرید جنجالی استقلال در نیم فصل دوم) این بازیکن توانست دروازه نماینده آبادان را باز کند تا مجیدی طعم نخستین پیروزی تیم خود را در این مسابقات بدون حضور کمالوند، بچشد.

پس از این بازی نگرانی هواداران نسبت به باشگاه استقلال دو چندان شد. اسماعیل خلیل زاده (رئیس وقت هیئت مدیره باشگاه استقلال) در پرونده شرکت ابریشم گیلان به عنوان متهم ردیف اول شناخته و راهی زندان شد. پس از این موضوع حساب‌های استقلال در بانک‌های مختلف به دلیل اینکه خلیل زاده در این باشگاه حق امضاء داشت مسدود شد و عملا مدیران آبی پوش که با مشکلات مالی هم دست و پنجه نرم می‌کردند در پرداخت حقوق بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم با مشکل مواجه شدند.

این تنها مشکل استقلالی‌ها نبود و چند روز قبل مهدی عبدیان، حجت نظری و حمیدرضا آصفی طی نامه‌ای به مسعود سلطانی فر استعفای خود را تقدیم وزیر ورزش و جوانان کردند که سلطانی فر چند ساعت بعد با درخواست مدیران استقلال مخالفت کرد.

موضوع دیگری که مدیران استقلال در آن اختلاف داشتند؛ بحث برکناری احمد مددی (مدیرعامل استقلال) بود. در این مورد عبدیان و نظری هم نظ بودند، اما حمیدرضا آصفی با این ۲ نفر همراه نشد تا پروژه اخراج مددی عملی نشود. نظری و عبدیان معتقدند که ناصر فریاد شیران باید از مدیریت آکادمی باشگاه استقلال کنار گذاشته شود، اما مددی مخالف این موضوع است و همین باعث شده تا بین اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل استقلال کدورت ایجاد شود.

در حالی که همه منتظر کناره گیری احمد مددی از سمت خود بودند، ناگهان باشگاه استقلال در خبری اعلام کرد که اسماعیل خلیل زاده از ریاست هیئت مدیره این باشگاه کناره گیری و وزارت ورزش نیز با این موضوع موافقت کرده است.

در هر صورت بعید به نظر می‌رسد که حداقل تا پایان دولت دوازدهم تغییراتی در پست مدیرعاملی باشگاه استقلال رخ دهد و تنها وزیر ورزش و جوانان باید به فکر جایگزین برای اسماعیل خلیل زاده باشد.

تنها خبر خوشی که در چند روز گذشته به گوش هواداران استقلال رسیده اضافه شدن گابریل پین مربی ۵۹ ساله ایتالیایی به کادر فنی این تیم بود. او جانشین کمالوند در استقلال است. در رزومه گابریل پین آمده است که او در دوران بازیگری پیراهن تیم‌های پالرمو، پارما، سمپدوریا، یوونتوس، لاتزیو و پیاچنزا را بر تن کرده است.

او بعد از دوران بازیکنی در تیم‌های پارما، فیورنتینا، گالاتاسرای، والنسیا، النصر و جنوا به عنوان دستیار کار کرده و در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ مربی تیم ملی ایتالیا بوده و سال‌ها با پراندلی سرمربی مشهور ایتالیایی کار کرده است.

یکی دیگر از نگرانی هواداران استقلال، بحث تمدید قرارداد این باشگاه با بازیکنانی همچون شیخ دیاباته و هروویه میلیچ است. این ۲ بازیکن خارجی تا پایان فصل با استقلال قرارداد دارند و هواداران خواهان تمدید قرارداد آن‌ها هستند، اما تاکنون مدیران استقلال موفق نشده اند با این ۲ بازیکن برای ادامه همکاری به توافق برسند و باید دید که آیا در روز‌های آینده خبر‌های خوبی روی خروجی سایت باشگاه استقلال قرار خواهد گرفت یا همچنان هواداران باید منتظر بمانند. شنیده می‌شود که میلیچ به مدیران استقلال اعلام کرده است که در صورت تمدید قرارداد حاضر است طلب قبلی خود را به این باشگاه ببخشد، اما تاکنون هیچ یک از مدیران استقلال در این مورد واکنشی نشان نداده اند و به نظر می‌رسد کسی نگران هواداران نیست.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=6056

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.