استقلال، زیباترین پدیده لیگ قهرمانان | آوای استقلال
1
لامبورگینی و ژیان!

استقلال، زیباترین پدیده لیگ قهرمانان

  • کد خبر : 2189
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
استقلال، زیباترین پدیده لیگ قهرمانان
روحیه جنگنده، برتری جویانه و جسورانه فرهاد مجیدی و تیمش بسیار ستودنی است؛ چیزی که در فوتبال ایرانی نظیرش کمتر دیده شده.
تصویر معروفی از عکس دستکاری شده یک خودرو که نیمی لامبورگینی است و نیمی یک خودروی از رده خارج مثل ژیان، مدت‌هاست خوراک کاربران فضای مجازی برای ساخت «میم»های شوخی شده است.
چیزی که احتمالاً تعریف دقیقی از وضعیت تیمی استقلال هم باشد و چه ‌بسا بهانه‌ای برای شوخی کاربران و طرفداران این تیم هم بعد از بازی مهم‌شان برابر الدحیل شده باشد.
استقلال برابر الدحیل دیدنی بود. هیچ خبری از تیمی که دو ماه قبل بازی کسل‌کننده‌اش برابر مس رفسنجان هوادارانش را تا مرز جنون برد، نبود. تیمی که به سختی در اوایل فصل گل می‌زد، در لیگ قهرمانان آسیا نمایشی از سیری‌ناپذیری‌اش ارائه کرده بود.
آنها پیش از این در دو مسابقه ۸ گل به ثمر رسانده بودند و خیلی‌ها محک اصلی آنها را در بازی سوم و برابر الدحیل می‌دانستند. جایی که باز هم استقلال در فاز هجومی نمره قبولی گرفت و تیمش توانست یه بار دروازه الدحیل را باز کند. اگرچه در مقابل هم خط دفاعی استقلال مردود شد و آنها چهار بار دروازه‌شان را باز شده دیدند.
اگر نگاهی به استقلال در چند سال اخیر داشته باشیم، باید بپذیریم که آنها در همه این سال‌ها در فاز دفاعی عملکرد قابل قبولی نداشتند. اینجا هم در تیم فرهاد مجیدی اگرچه استقلال از تلاطم‌ها عبور کرده و به ساحل آرامشی رسیده اما همچنان مشکل خط دفاعی‌اش پا‌برجاست.
با همه این حرف‌ها نمایش استقلال برابر الدحیل همچنان در مسیر رو به رشد و صعودی استقلال بود. آنها در این بازی بارها و بارها موقعیت خلق کردند و غیر از ۳ گل بارها در موقعیت بازکردن دروازه تیم قطری قرار گرفتند.
در واقع بازی استقلال در فاز هجومی بسیار امیدوار کننده بود و شاید حتی خیال هواداران این تیم را راحت کرد. حالا استقلال در این فاز می‌تواند ادعا کند که در حد و توان پتانسیل تیمی‌اش ظاهر شده است. آنها سه مهاجم تراز اول دارند که بی‌شک از بهترین‌های حال حاضر لیگ ایران هستند و تا اینجای کار در حد نام و آوازه‌شان برای استقلال در رقابت‌های آسیایی گلزنی کرده‌اند.
احیای بازیکنانی چون آرش رضاوند و فرشید اسماعیلی هم از خبرهای خوش این روزهای استقلال است. شاید خیلی‌ها با این حرف مخالف باشند اما به نظرم یکی از بخش‌های درخشان بازی با الدحیل لحظات پس از گل تساوی سوم بود. جایی که فرهاد مجیدی تیم را جلو کشید تا استقلال گل برتری را بزند.
اگرچه عملکرد ضعیف خط دفاعی استقلال آنها را ناکام گذاشت اما این روحیه جنگنده، برتری جویانه و جسورانه فرهاد مجیدی و تیمش بسیار ستودنی است؛ چیزی که در فوتبال ایرانی نظیرش کمتر دیده شده.
مربی‌ها اغلب محافظه‌کار هستند و همین محافظه‌کاری روحیه تهاجمی تیم را از بین می‌برد. اگرچه فرهاد مجیدی از این جسارتش درس تلخی گرفت اما امیدوارم این بهانه‌ای برای پا پس کشیدن او نباشد و در تیم‌های او همیشه شاهد چنین روحیه و جنگندگی‌ای باشیم. استقلال از زیباترین‌های این روزهای لیگ قهرمانان آسیاست.
لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=2189

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.