اختلاف نظر کارشناسان درباره اعتراض قلعه‌نویی | آوای استقلال
4

اختلاف نظر کارشناسان درباره اعتراض قلعه‌نویی

  • کد خبر : 7493
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۴۷
اختلاف نظر کارشناسان درباره اعتراض قلعه‌نویی
کارشناسان داوری معتقدند گل اول استقلال به گل گهر درست بوده اما درباره صحنه مشکوک پنالتی در دقیقه 52 نظرات متفاوت است.

به گزارش آوای استقلال، تیم های استقلال و گل گهر از ساعت ۲۱:۵۰ جمعه شب در چارچوب رقابت های هفته بیست و چهارم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برد ۲ بر صفر شاگردان فرهاد مجیدی مقابل تیم امیر قلعه نویی به پایان رسید. در جریان این مسابقه اما اعضای تیم گل گهر و به خصوص امیر قلعه نویی نسبت به برخی صحنه های داوری اعتراضات شدیدی داشتند و این مساله به مصاحبه های بعد از بازی نیز کشیده شد.

اولین صحنه ای که اعتراض شدید گل گهری ها را در پی داشت، در دقیقه ۱۲ رخ داد. جایی که مرادمند با ضربه سر خود دروازه گل گهر را تهدید کرد. توپ او را علیرضا حقیقی دروازه بان باتجربه تیم سیرجانی بیرون کشید اما کمک داور مسابقه اعتقاد داشت که توپ به طور کامل از خط رد شده و به همین خاطر داور به سود استقلال گل اعلام کرد.

این صحنه اعتراض شدید قلعه نویی، حقیقی و سایر گل گهری ها را در پی داشت و آنها اعتقاد داشتند که حقیقی حداقل روی خط توپ را برگردانده و گل درست نیست. البته اعتراض اولیه گل گهری ها به خطایی بود که به سود استقلال گرفته شد و همین ضربه ایستگاهی گل اول را به ارمغان آورد.

اما دومین صحنه مشکوکی که اعضای تیم گل گهر بشدت نسبت به آن معترض بودند، در دقیقه ۵۲ اتفاق افتاد. در این صحنه گادوین منشا از جناح راست یک ارسال دیدنی و مواج را به دهانه دروازه آبی ها فرستاد تا محمد آقاجانپور بتواند استفاده کند و توپ را به تور دروازه بچسباند.در این لحظه اما آقاجانپور که عارف غلامی را در کنار خود داشت، نتوانست ضربه اش را بزند و البته روی زمین افتاد و سرنگون شد.

بعد از این اتفاق بازیکن گل گهر اعتقاد داشت غلامی روی او خطای پنالتی کرده اما داور چنین نظری نداشت. بعد از عدم اعلام پنالتی به سود گل گهر، امیر قلعه نویی بشدت نسبت به این تصمیم معترض شد.او که لب خط حضور داشت با استارتی سریع حدودا ۴۰ متر دوید تا به کمک داور اول مسابقه برسد و اعتراضش را نشان بدهد.

در پایان بازی نیز سعید الهویی مربی تیم گل گهر که به جای قلعه نویی به نشست خبری رفته بود، نیز بشدت نسبت به تصمیمات تیم داوری انتقاد کرد. الهویی معتقد بود که توپ در صحنه گل اول استقلال به طور کامل از خط رد نشده و همچنین پنالتی تیمش نیز نادیده گرفته شده است و البته خطایی که به سود استقلال گرفته شده نیز درست نیست.

از این رو کارشناسان داوری درباره مسائل پیش آمده و به خصوص دو صحنه مشکوک داوری در بازی استقلال و گل گهر به اظهارنظر نشستند که نظرات آنها را در ادامه می خوانید:

**داوود رفعتی:تصمیمات داور درست بود

-در صحنه گل اول استقلال کمک داور به درستی تشخیص داد که توپ وارد دروازه شده است. توپ تقریبا نیم متر داخل دروازه بود که حقیقی آن را بیرون آورد.

-در صحنه ای که گل گهری ها اعتقاد به پنالتی داشتند هم خطایی نبود. قبل از آنکه بازیکنان آبی به مهاجم سفید برسند، او خودش را روی زمین انداخت و خطایی نبود. به نظرم اخطار بابت بزرگنمایی هم نداشت و کار داور در این صحنه صحیح و خوب بود.

.
**ابراهیم میرزابیگی: بازیکن استقلال، خطای پنالتی کرد

-اولین اتفاق بحث برانگیز در این بازی با عملکرد خوب کمک داور اول مسابقه همراه بود که روی گل اول استقلال رقم خورد. جایی که توپ از خط گذشته بود و گل استقلال به ثمر رسید و کمک داور مسابقه عبور این توپ از خط را به خوبی دید.

-مهم‌ترین صحنه در نیمه دوم در دقیقه ۵۲ رقم خورد که برخورد بازیکن استقلال با بازیکن گل‌گهر خطای پنالتی بود. بازیکن استقلال محمد آقاجانپور را از پشت شارژ کرد که داور می‌توانست در این صحنه خطای پنالتی اعلام کند، اما این کار را انجام نداد. در مجموع به جز همان پنالتی دقیقه ۵۲ که باید برای گل‌گهر اعلام می‌شد، تصمیم اشتباه یا تأثیرگذار دیگری را از سوی زاهدی‌فرد مشاهده نکردیم و کمک داوران نیز به درستی پرچم زدند.

**حسین عسگری: بازیکن استقلال بی احتیاطی کرد

-گل اول استقلال درست بود. فکر می‌کنم ۱۰ تا ۱۵ سانت توپ از خط دروازه رد شده بود.

-برخورد رخ داده در دقیقه ۵۲ پنالتی بود. داوران فکر می‌کنند حتما باید موقعیت صد در صد باشد تا پنالتی بگیرند اما به این صورت نیست. مدافع استقلال بی‌احتیاطی کرد و روی بازیکن گل‌گهر خطا رخ داد.

**جعفر خوشرو: پنالتی ای برای گل گهر رخ نداد

-هر ۲ گل استقلال سالم بود و مشکلی نداشت اما جزییات قضاوت داور خوب نبود.

-در نیمه دوم، بازیکن گل‌گهر در محوطه جریمه استقلال سایه‌زنی کرد و تعادلش را از دست داد که پنالتی نبود و اعتراض کادر فنی گل‌گهر بیهوده بود.

**نوید مظفری: خطای منجر به گل استقلال درست نبود

-در صحنه گل اول استقلال کمک داور به درستی تشخیص داد که توپ از خط رد شده است. اما اعتقاد من بر این است که خطایی که قبل از آن اعلام شد و منجر به ضربه ایستگاهی برای استقلال شد، خطا نبود و داور نباید آن را اعلام می کرد. همان توپ هم وارد دروازه گل گهر شد.

-در دقیقه ۵۲ خطای پنالتی رخ نداد. البته بازیکن گل گهر بزرگنمایی هم نکرد .

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=7493

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.