آیا استقلال جایزه شش میلیون دلاری آسیا را به خانه خواهد می‌آورد؟ | آوای استقلال
3
ای اف سی پاداش های لیگ قهرمانان را افزایش نداد؛

آیا استقلال جایزه شش میلیون دلاری آسیا را به خانه خواهد می‌آورد؟

  • کد خبر : 956
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
آیا استقلال جایزه شش میلیون دلاری آسیا را به خانه خواهد می‌آورد؟
اگر تیمی بتواند قهرمان مسابقات شود، صاحب درآمدی نزدیک به 150 میلیارد تومان خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای چهارمین سال متوالی با جایزه های ثابت به استقبال برگزاری مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی‌اش می‌رود.

لیگ قهرمانان آسیا در حالی برگزار خواهد شد که ای اف سی با انتشار فایلی ۶۸ صفحه ای، تمام قوانین مربوط به این رقابت ها را تشریح کرده و همچنین در بخشی از آن به مسائل مالی لیگ قهرمانان پرداخته و پاداش های مربوطه را نیز اعلام کرده است.

ای اف سی جوایز را در سه بخش «کمک هزینه سفر، پاداش نتایج و جایزه بقا» دسته بندی کرده و نکته جالب این‌که این جوایز از فصل ۲۰۱۸ با تغییر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه نشده و برخلاف سال های قبل، افزایش نداشته است.

* کمک هزینه سفر؛ در مجموع ۳۳۰ هزار دلار

کنفدراسیون آسیا برای کمک به نقل و انتقال و استقرار تیم ها در کشورهای مختلف، کمک هزینه ای را همیشه در نظر داشته است. در فصول گذشته باتوجه به مسافرت برای انجام هر بازی، این رقم نیز به تعداد بازی اختصاص داشت اما حالا برگزاری متمرکز مسابقات، شیوه را تغییر داده است. بنابراین برای مرحله اول و دوم پلی آف هر کدام ۳۰ هزار دلار، مرحله گروهی، یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی ۴۵ هزار دلار و فینال ۹۰ هزار دلار پاداش دارد.

سال ۲۰۱۸ این عدد برای هر بازی مرحله پلی آف ۲۰ هزار دلار، مرحله گروهی تا نیمه نهایی ۳۰ هزار دلار و فینال ۶۰ هزار دلار بود. در سال ۲۰۱۹ این عدد دو برابر شد. امسال اگر تیمی تا فینال پیش برود، طلب ۳۳۰ هزار دلاری از ای اف سی برای کمک هزینه سفر خواهد داشت.

* پاداش نتایج؛ صفر تا ۸۰۰ هزار دلار
تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان مثل سال های گذشته با پیروزی در بازی های مرحله گروهی ۵۰هزار دلار و در صورت تساوی ۱۰ هزار دلار جایزه می‌گیرند. در سال های قبل ای اف سی برای برد ۳۰ و مساوی ۲۰ هزار دلار پاداش می‌داد اما با هدف ایجاد انگیزه در تیم‌ها، این تفاوت را در رقم پاداش‌ها ایجاد کرد.

طبیعتا اگر تیمی تمام بازی های مرحله گروهی را واگذار کند، پاداشی نخواهد گرفت اما اگر تا پایان تورنمنت با پیروزی پیش برود، رقم ۸۰۰ هزار دلار را به جیب خواهد زد و با درآمدزایی ۵٫۵ میلیون دلاری، سهمیه جام جهانی باشگاه ها را کسب خواهد کرد.

* جایزه برای بقا؛ ۴٫۵ میلیون دلار
کنفدراسیون فوبال آسیا برای تیم‌هایی که در تورنمنت باقی بمانند، جایزه ای تحت عنوان «پاداش مشارکت» در نظر می‌گیرد و در واقع سود خود از تبلیغات و حق پخش را با این تیم‌ها تقسیم می‌کند. پاداش تیم ها برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی ۱۰۰ هزار دلار، صعود به یک چهارم نهایی ۱۵۰ هزار دلار و صعود به نیمه‌نهایی ۲۵۰ هزار دلار است.

همچنین دو تیمی که در فینال حضور داشته‌باشند، جوایز ۲ و ۴ میلیون دلاری را به ارمغان می‌آورند. به عبارتی اگر تیمی قهرمان شود، ۴٫۵ میلیون دلار پاداش مشارکت خواهد داشت که اگر این اتفاق با پیروزی بر تمام رقبا رخ دهد، رقم ۸۰۰ هزار دلار به عنوان پاداش عملکرد و ۳۳۰ هزار دلار کمک هزینه سفر به آن اضافه خواهد شد تا چیزی در حدود ۵٫۷ میلیون دلار را به خزانه باشگاه واریز کند.

در سال ۲۰۱۸ این رقم معادل چیزی حدود ۲۲ میلیارد بود اما حالا اگر تیمی بتواند به آن دست پیدا کند، صاحب درآمدی نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد شد.

ای اف سی همچنین در آیین نامه خود قوانین مختلفی را دارد که به اختصار بررسی می‌شوند:

– هرگونه پرداخت مالی از سوی ای اف سی که طبق آیین نامه باشد، از قوانین، مقررات، دستورات، آیین نامه ها و تحریم های بین المللی تبعیت می‌کنند.
– تیم میزبان هزینه نقل و انتقال افسر مربوط به تیم میهمان و همچنین هزینه اقامت او را باید پرداخت کند.
– تیم میزبان ملزم به پرداخت هزینه اقامت هیئت رسمی ای اف سی است.
– برای هیئت ای اف سی، باید هتل ۵ ستاره رزرو شود و نباید این هتل با محل اقامت تیم ها یکی باشد.
– برای هیئت رسمی ای اف سی باید سه وعده غذایی کامل و یک وعده سبک با کیفیت بین المللی و حداقل ۸ لیتر آب تهیه شود.
– برای نفرات مدنظر ای اف سی باید خشکشویی ۸ قطعه لباس در نظر گرفته شود.
–  دو تیم فینالیست ملزم هستند که ۵% از پاداش خود را به خیریه «ای اف سی دریم» پرداخت کنند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=956

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.