آقای افشاریان!رفیق بازی را تمام کنید! | آوای استقلال
2
اعتراف سرپرست کمیته داوران:قرار بود بنیادی فر دربی را قضاوت کند!

آقای افشاریان!رفیق بازی را تمام کنید!

  • کد خبر : 4626
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
آقای افشاریان!رفیق بازی را تمام کنید!
مگر امکان دارد چون یک داور قرار است در جام جهانی قضاوت کند از فهرست داوران خارج شود و فرد دیگری که به خیال شما در دوره قبلی مورد بی مهری قرار گرفته دربی را قضاوت کند؟

به گزارش آوای استقلال، سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به انتقادات هواداران استقلال و کادرفنی و مدیریتی این باشگاه به عملکرد اکبریان، قاضی دیدار پرسپولیس – استقلال صراحتا تاکید کرده خطای پنالتی روی مهدی قائدی توسط وحید امیری با سیستم کمک داور ویدئویی قابل تشخیص بود به همین دلیل زیاد نباید به این موضوع ایراد گرفت!

وی در ادامه اظهارات عجیب و غریب خود به پروسه انتخاب این داور برای قضاوت یکی از حساس ترین بازی های لیگ برتر اشاره کرده و گفته است:«من دربی را با مسئولیت خودم برای اکبریان گذاشتم. برای من خیلی راحت‌تر بود  بنیادی‌ فر را بگذارم؛ اما باتوجه به این‌که می‎ خواستم همه داوران را احیا کنم، اکبریان را گذاشتم چون دپارتمان قبلی به او بازی نداده بود. همه امتیازات او تقریبا از داوران بیشتر بود و من از او حمایت خواهم کرد و هیچ بحثی نیست. بدی‌ اش برای من و خوبی اش برای دیگران. بنیادی‌ فر هم قرار است به جام جهانی برود و بعداً شانس قضاوت دارد. شما یک صحنه که نصف پای امیری رفت روی پای قائدی را بردارید، داوری دیگر چه ایرادی داشت؟»

اظهارنظر عجیب و دور از انتظار سرپرست کمیته داوران در نوع خود بی نظیر است و نشان می دهد تفکرات حاکم بر کمیته داوران فدراسیون جدید که زیر نظر ایشان اداره می شود بیشتر از آن که تحت تاثیر ضابطه و اصول باشد به رابطه و رفیق بازی ختم می‌شود؟ مگر امکان دارد چون یک داور قرار است در جام جهانی قضاوت کند از فهرست داوران خارج شود و فرد دیگری که به خیال شما در دوره قبلی مورد بی مهری قرار گرفته دربی را قضاوت کند؟ ملاک و معیار فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز بر همین اساس است؟ آیا این جمله خداداد افشاریان برای مراجع بین المللی قابل قبول است؟

مراجع بین المللی فوتبال اساس انتخاب و گزینش داوران را به میزان توانمندیو  آمادگی آنها اختصاص می دهند و بدون در نظر گرفتن ملیت و زبان آنها اقدام به انتخاب داوران می کنند اما انگار در فدراسیون فوتبال عزیزی خادم و کمیته تحت مدیریت خداداد افشاریان اصول و قاعده جایی ندارد! بلکه بیشتر رفیق بازی حکم نهایی را تعیین می کند!

خداداد افشاریان برای پنهان کردن ضعف بزرگ اکبریان در جریان بازی پرسپولیس و استقلال با صراحت کلام می گوید اتفاقی نیفتاده است یک خطا از دید داور پنهان مانده است! به همین راحتی سرپرست کمیته داوران اشتباه تاثیرگذار داور بازی سرپوش می گذارد چون خودش بهتر از هر کسی می داند که اگر ایراد قضاوت اکبریان را بپذیرد نوک پیکان انتقادها به سمت او می چرخد به همین دلیل با فرافکنی و فرار به جلو مدعی می شود این خطا تنها از طریق VAR قابل تشخیص بود و تا زمانی که این سامانه وارد فوتبال ما نشود، ممکن شاهد تکرار این اتفاقات باشیم!

اما خداداد افشاریان به این نکته اشاره نمی کند با چنین اشتباه فاجعه باری از سوی یک داور سابقه دار که فصل گذشته نیز با اشتباه خود سرنوشت استقلال را تغییر داده بود، برای دومین بار اکبریان استقلال را از کورس خارج کرد! اتفاقی که اگر در هر کجای دنیا رقم خورده بود حداقل داور بابت آن عذرخواهی می کرد اما اینجا نه تنها خبری از عذرخواهی نیست بلکه با توپ پر سرپرست کمیته داوران مدعی می شود اتفاقی رخ نداده، اگر اتفاقی رخ نداده پس چرا این حجم از اعتراض در جمعه هواداری فوتبال دیده می شود؟ چرا یک بار قبول نمی کنید بی کفایتی باعث بروز این اشتباهات می شود؟

حقیقت این است که هیچ مقام مسوولی در فدراسیون فوتبال شهامت لازم برای پذیرش اشتباه را نداشت و قطعا از این پس هم نخواهد داشت چون شهامت مختص مدیران شجاع است که شوربختانه در این فوتبال مدیر شجاع وجود خارجی ندارد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=4626

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.