مجمع رای بدهد عزیزی خادم برکنار می‌شود | آوای استقلال
4

مجمع رای بدهد عزیزی خادم برکنار می‌شود

  • کد خبر : 20659
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
مجمع رای بدهد عزیزی خادم برکنار می‌شود
احسان اصولی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، درخواست عزل رئیس فدراسیون فوتبال را جزو وظایف قانونی هیئت رئیسه عنوان کرد.

به گزارش آوای استقلال، بحث عزل رئیس فدراسیون فوتبال به سوژه اصلی فوتبال ایران تبدیل شده است. شب گذشته بود که اخباری مبنی بر برکناری شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در رسانه‌ها مطرح شد اما خبر صحیح‌تر، درخواست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای بررسی این موضوع است.

احسان اصولی عضو هیئت رئیسه فدراسیون درخصوص اخبار مربوط به عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال و در گفتگو با شبکه خبر گفت: در طی کمتر از یک سال گذشته، تذکرات و نکات به شکل مکتوب و شفاهی در جلسات هیئت رئیسه و در قالب صورتجلسه و سایر موارد گفته شده است. ولی هیچ نشانه‌ای مبنی بر اصلاح این فرآیند دیده نشده است و دوستان همچنان در همان فضا حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: به هر حال، ما به نمایندگی از مجمع فدراسیون فوتبال و به عنوان دومین رکن عالی فدراسیون فوتبال و به نمایندگی از مردم ایران و همه هواداران فوتبال، بر خودمان لازم دانستیم که نسبت به این ماجرا ورود داشته باشیم. لذا روز گذشته درخواست تشکیل جلسه فوق‌العاده هیئت رئیسه را دادیم.

اصولی درخصوص طی شدن مراحل قانونی این کار توضیح داد: طبق اساسنامه، اگر حداقل یک سوم از اعضای هیئت رئیسه درخواست تشکیل جلسه را بدهند، رئیس فدراسیون موظف است که ظرف مدت حداکثر ۱۴ روز این جلسه را تشکیل دهد، در غیر اینصورت هیئت رئیسه خودشان نسبت به تشکیل این جلسه اقدام می کنند. البته تعداد درخواست دهندگان بیشتر از یک سوم اعضا بود.

وی درباره مواد قانونی این کار نیز خاطرنشان کرد: طبق بند ۱۴ ماده ۳۵ اساسنامه، بحث عزل موقت یکی از اختیارات هیئت رئیسه است. ما دفاعیات ایشان را خواهیم شنید. مباحث دسته‌بندی و آماده شده است و طرح خواهد شد و در نهایت نیز مجمع عمومی فدراسیون است که تصمیم گیرنده این موضوع خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: اقدامی که ما انجام می‌دهیم، کاملا قانونی و براساس اساسنامه مصوب است و طبق اختیاری است که اساسنامه به ما داده است و منطبق بر نظرات اعضای محترم مجمع صورت می گیرد. به هر حال طی کمتر از یک سال آن را به ما منتقل کرده اند و از همه مهمتر، اتفاقات ناگواری است که عرض کردم و مهمترین آن، ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بود.

او گفت: ما بیم و نگرانی آن را داریم که همین اتفاق نیز خدایی نکرده برای فوتبال ملی ما رخ بدهد و رفتارهایی که می بینیم، ما را بر این داشت که پیش از وقوع اتفاق ناگوار، علاج کار و علاج موضوع را در این شکل بتوانیم دنبال کنیم و در ادامه باعث سربلندی و اعتلای فوتبال ملی ما بشود.

اصولی در پایان و درخصوص اینکه آیا تأیید می کند که استیضاح رئیس فدراسیون از اختیارات هیئت رئیسه است، گفت: چون اصطلاحات اساسنامه باید به شکل دقیقه بیان شود. ما چیزی به نام استیضاح نداریم و بحث عزل موقت مطرح است و این عزل در مجمع عمومی به رأی نهایی گذاشته خواهد شد که اگر مجمع رأی موافق بدهد، ایشان عزل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=20659

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.