فرمول موفقیت در دست‌های مجیدی | آوای استقلال
3
آبی‌ها برای ذوب‌آهن و 13 رقیب بعدی‌شان هم برنامه دارند

فرمول موفقیت در دست‌های مجیدی

  • کد خبر : 20610
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
فرمول موفقیت در دست‌های مجیدی
استقلال پس از دیدار شب گذشته‌اش مقابل پیکان در یک بازی عقب افتاده جام حذفی فوتبال کشور، باید بلافاصله مهیای ازسرگیری لیگ بیست و یکم کشور شود.

به گزارش آوای استقلال، لیگی که آبی‌ها می‌کوشند پس از ۸ سال دور ماندن از عنوان نخست آن، امسال سرانجام جبران مافات کنند و جام قهرمانی را به خانه ببرند.
جامی که اگر کسب شود، آبی‌ها را به چهارمین عنوان قهرمانی‌شان در این لیگ خواهد رساند و این در حالی است که طی سال‌های رکود استقلال، پرسپولیس تعداد قهرمانی‌هایش را در لیگ برتر به عدد ۷ رسانده و سپاهان هم پنج جامی است. اگر هم مجموعه قهرمانی‌ها در تمامی لیگ‌های قبلی و لیگ فعلی مبنا قرار گیرد، باز هم پرسپولیس با ۱۴ قهرمانی یکه‌تاز است و برای آبی‌های پایتخت تنها ۸ عنوان نخست به ثبت رسیده است.
آبی‌ها امسال با استحکام دفاعی که بسیار بیشتر و بهتر از گذشته است، پای به میدان رقابت گذاشته و به گونه‌ای از پرسپولیس و روش‌های چند قهرمانی مکرر و متوالی آنها در لیگ الگوبرداری کرده‌اند. دفاع مستحکم آبی‌ها که در ۱۶ دیدار فقط ۶ بار فرو ریخته، سبب شده در اکثر موارد حتی زدن یک گل هم برای پیروزی آنها کفایت کند و البته آبی‌ها در امر تهاجم نیز با توجه به کم‌ثمر بودن سایر تیم‌ها، عنوان بهترین خط حمله فصل را به خود اختصاص داده‌اند.
این فرمولی است که ابتدا پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ و سپس رهبری یحیی گل‌محمدی با بیشترین موفقیت به مرحله اجرا درآورد و پاداش آن کسب پنج قهرمانی متوالی بود که در لیگ‌های شانزدهم تا بیستم نصیب سرخ‌ها شد و فرهاد مجیدی پس از پی بردن به ارزش‌های آن اقدام به اتخاذ همان روش و اجرای آن توسط عناصری کارساز مانند یزدانی، مرادمند و دانشگر در قلب خط دفاعی خویش کرده و از مصدومیت طولانی‌مدت عارف غلامی و دوری جستن عارف آقاسی از خود نیز ضرری ندیده است.
در این ارتباط البته باید به کارایی زیاد سیدحسین حسینی درون دروازه آبی‌ها هم اشاره کرد و جنس مجیدی برای رسیدن به هدف مورد بحث واقعاً جور شده و او استفاده‌ای بهینه از این نیروها کرده است.
واقعه‌ای که شاید پایه‌گذاری اولیه آن در ۱۱ هفته پایانی فصل پیش گذاشته شد. زمانی که استقلال در ۱۱ دیدار آخرش فقط یک باخت داد و بیشتر از چهار گل نخورد و ۷ بار کلین‌شیت کرد. امروز استقلال فقط به دیدار هفته هفدهم خود در لیگ برتر که مقابل ذوب‌آهن در تهران برگزار می‌شود، نمی‌اندیشد و قطعاً تلاش خواهد کرد که برای هر ۱۳ دیدار بعدی‌اش هم افکار و برنامه‌ریزی موفقی داشته باشد.
طرح‌هایی که باز مبتنی بر دفاعی محکم و پس زدن حملات رقبا و بهره‌گیری حداکثری از ضربات آزاد و ضدحملات است. آبی‌ها حالا که راه و چاره را یافته‌اند و می‌دانند که راز موفقیت در این لیگ خاص چیست، خیال ندارند که از پای بنشینند و آرام بگیرند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=20610

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.