سرنوشت دربی ۹۵ چه خواهد شد؟ | آوای استقلال
1

سرنوشت دربی ۹۵ چه خواهد شد؟

  • کد خبر : 1926
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
سرنوشت دربی ۹۵ چه خواهد شد؟
تصمیم مسوولان سازمان لیگ درباره دیدار برگشت شهرآورد پایتخت در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران چه خواهد بود؟

نیم فصل اول بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، استقلالی‌ها برگزاری شهرآورد ۹۴ با پرسپولیس را منوط به برابر شدن تعداد دیدارهای دو تیم کردند و سازمان لیگ را از این بابت تحت فشار قرار دادند، اتفاقی مشابه که این‌بار و در شهرآورد ۹۵ برای پرسپولیسی‌ها رخ داده است و تهدید کرده‌اند در صورت برابر نشدن دیدار دو تیم، مقابل آبی‌پوشان به میدان نمی‌روند.

 در نیم فصل اول رقابت‌های بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بود که به دلیل حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، چالش برگزاری رقابت‌های لیگ برتر طبق زمان‌بندی از پیش تعیین شده برای سازمان لیگ به وجود آمد و بیش از هر مسابقه دیگری شهرآورد ۹۴ پایتخت را تحت الشعاع قرار داد، حال دقیقا اتفاقی مشابه برای دیدار برگشت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال رخ داده و باز هم کار برای سازمان لیگ سخت شده است.

تعویق بازی نساجی و پرسپولیس در نیم فصل اول

مسوولان باشگاه پرسپولیس که سال گذشته عازم مسابقات آسیایی بودند در آستانه دیدار رفت خود مقابل نساجی مازندران با سازمان لیگ و باشگاه نساجی برای تغییر محل بازی این دو تیم از قائم‌شهر به تهران نامه ‌نگاری کردند تا دیدار رفت این دو تیم در ورزشگاه آزادی و بازی برگشت در قائم‌شهر برگزار شود. درخواستی که از سوی باشگاه نساجی برای تغییر میزبان و میهمان در بازی رفت و برگشت رد و اعلام شد با اجرای پروتکل‌های بهداشتی پذیرای پرسپولیس در قائم‌شهر خواهد بود. با این وجود باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ درخواست کرده بود تا به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجتناب از سفر به این شهر و نیز زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی، دیدار این تیم برابر نساجی مازندران در تهران برگزار شود که مورد پذیرش باشگاه نساجی قرار نگرفت و در نهایت سازمان لیگ به منظور همراهی با پرسپولیس، رای به لغو این دیدار داد.

پرویز مظلومی، به عنوان سرپرست وقت باشگاه استقلال عنوان کرده بود که باید دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان که به دلیل حضور پرسپولیسی‌ها در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، زمان برگزاری آن در تقویم رقابت‌های لیگ برتر به عنوان یکی از دیدارهای هفته هفتم نامعلوم بود، برگزار شود و در این صورت استقلال در هفته هشتم مقابل پرسپولیس به میدان خواهد رفت.

سرپرست کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز در واکنش به این اظهارات، اعلام کرد که خیلی زود به استقبال چالش‌های شهرآورد رفته‌ایم و با توجه به اظهارات مطرح شده، اگر سازمان لیگ دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان را چه قبل و چه بعد از شهرآورد برگزار کند، حاشیه‌ساز خواهد بود؛ در نهایت اما پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های معوقه را برگزار خواهیم کرد و پس از آن نیز سراغ شهرآورد خواهیم رفت؛ این بدان معنا بود که سازمان لیگ با درخواست باشگاه استقلال موافقت کرده و شهرآورد پایتخت زمانی برگزار می‌شود که دیدار دو تیم در شرایط برابر از نظر تعداد بازی قرار گیرد.

سناریوی مشابه این‌بار برای صنعت نفت آبادان و استقلال

حال چالشی مشابه در نیم فصل دوم لیگ برتر گریبان سازمان لیگ را گرفته است و به دلیل تعویق دیدار تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و استقلال تهران، دو تیم پرسپولیس و استقلال در شرایط نابرابر از نظر تعداد بازی قبل از شهرآورد پایتخت قرار گرفته‌اند.

۱۳ فرودرین ماه سال جاری بود که سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد به دلیل درخواست مکتوب باشگاه استقلال از ستاد مقابله با کرونا در فوتبال و با توجه به بحران کرونایی اخیر باشگاه استقلال و قوانین سخت‌گیرانه مسابقات بین‌المللی و لیگ قهرمانان آسیا در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در شرایط کرونا  با درخواست این باشگاه برای تعویق بازی این تیم در هفته بیستم در مقابل نفت آبادان موافقت شد؛ دیداری که قرار بود در چارچوب هفته بیستم، ۱۹ فروردین ماه سال جاری در آبادان برگزار شود.

تهدید پرسپولیسی‌ها

دیدار برگشت شهرآورد پایتخت بر اساس برنامه زمان‌بندی شده از سوی سازمان فوتبال ایران قرار است ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری و از چارچوب رقابت‌های هفته ۲۳ لیگ برتر برگزار شود. ابراهیم شکوری، معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است که قبل از سفر به هند، بنده و چند تن از همکارانم در مورد برنامه‌ریزی سازمان لیگ صحبت کردیم و مکاتبات لازم نیز صورت پذیرفته و بار دیگر تاکید می‌کنم امیدواریم مسوولان این سازمان، بهترین تصمیم را بگیرند و مثل نیم فصل اول، شهرآورد پایتخت را با وجود بازی‌های برابر برای هر دو تیم برگزار کنند.

او هم‌چنین بیان کرد که اگر این شرایط به وجود نیاید و عدالت و مساوات برقرار نشود، پرسپولیس وارد شهرآورد نخواهد شد و از لحاظ فنی و حرفه‌ای و هم‌چنین به خواسته هواداران، امکان بازی در شرایط نابرابر وجود ندارد و حرف‌مان یک کلام است و هرگز از خواسته منطقی خود کوتاه نمی‌آییم.

سازمان لیگ چه تصمیمی می‌گیرد؟

سازمان لیگ فوتبال ایران به عنوان نهاد متولی در برگزاری مسابقات باید به گونه‌ای تصمیم‌گیری و عمل کند که شائبه حمایت و تضییع حقوق برای هیچ از تیم‌های شرکت کننده ایجاد نشود، هرچند با توجه به حضور سرخپوشان تهرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا ناخودآگاه چالش‌هایی را در رابطه با برگزاری مسابقات لیگ برتر ایجاد می‌کرد. موضوعی که مورد انتقاد برخی قرار گرفته این است که نباید حقوق یک باشگاه به خاطر باشگاهی دیگر تضییع شود و در عین حال باید منافع تمامی تیم‌ها مدنظر قرار گرفته و در صورت نداشتن رضایت، با پرهیز از تصمیمات لحظه‌ای از سوی سازمان لیگ شرایط برای فعالیت برخی باشگاه‌ها سخت و برای برخی تسهیل نشود. حال باید منتظر ماند و دید با توجه به شرایط مشابهی که این‌بار برای استقلالی‌ها رخ داده است، تصمیم مسوولان سازمان لیگ درباره دیدار برگشت شهرآورد پایتخت در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران چه خواهد بود؟

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=1926

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.