دربی آسیایی امشب قطعی می‌شود؟ | آوای استقلال
2

دربی آسیایی امشب قطعی می‌شود؟

  • کد خبر : 2654
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
دربی آسیایی امشب قطعی می‌شود؟
در صورت شکست استقلال دوشنبه و برتری آبی‌پوشان پایتخت، فوتبال آسیا باید خود را آماده دربی ایران در چارچوب لیگ قهرمانان کند.

با ۴۰ تیمی شدن لیگ قهرمانان آسیا و صعود ۸ تیم از هر منطقه، معادله احتمالات برای مشخص‌شدن حریف مرحله یک هشتم نهایی نیز اوج گرفته است؛ اینکه چهار بازی مرحله یک هشتم نهایی در منطقه غرب، بین کدام تیم‌ها برگزار می‌شود و حریف احتمالی نمایندگان ایران چه تیم‌هایی خواهند بود؟

 

در موقعیت کنونی، به نظر می‌رسد که علاوه بر پرسپولیس، صعود تیم‌های الشارجه، الدحیل و السد به عنوان صدرنشین قطعی شده باشد و الهلال هم با کسب دو برد، شانس بالایی برای صعود به عنوان تیم نخست خواهد داشت. در جدول تیم‌های دوم، باتوجه به کسب ۱۰ امتیاز توسط الوحده و تقابل این تیم با گوآ در هفته پایانی، نماینده امارات را باید یکی از تیم‌های صعود‌کننده دانست.

 

* صعود الوحده؛ یک احتمال برای دربی
با این فرض که الوحده یکی از تیم‌های صعودکننده به مرحله بعدی خواهد بود، شش حالت پدید می‌آید که فقط یکی، برگزاری دربی پایتخت است. در این شش احتمال، استقلال تاجیکستان، الدحیل قطر، السد قطر، الشارجه امارات و تراکتور ایران دیگر حریفان احتمالی پرسپولیس به شمار می‌روند. اما باتوجه به شانس بسیار کم تراکتور برای صعود، برای رسیدن به یک احتمال قوی‌تر، میتوان صعود تیم دوم گروه B را از احتمالات حذف و یک تیم با شانس بالا را جایگزین کرد.

* رقابت ویژه بین گروه استقلال و السد
در گروه چهارم لیگ قهرمانان که شب گذشته با حذف فولاد همراه بود، شکست النصر معادلات را کاملا بهم ریخت. اکنون در جدول این گروه، تیم دوم میتواند امتیازات ۸/۹/۱۰ را کسب کند که پایین‌تر از امتیازات الوحده است. در گروه سوم، آبی‌پوشان پایتخت احتمالا موفق به کسب ۳ امتیاز مقابل الشرطه خواهند شد یا الاهلی به این امتیاز خواهد رسید که در هر صورت، دست بالاتر را نسبت به السد/النصر خواهند داشت. به هرحال با حفظ احتمال رقابت بین گروه استقلال و السد، چهار احتمال دیگر خواهیم داشت که دو تا، حکم به دربی پایتخت می‌دهد: ۱. صعود استقلال تاجیکستان/الهلال، استقلال، السد و ۲. صعود استقلال، السد و الوحده.

 

 

* دو بازی سرنوشت‌ساز در ریاض
امشب دو بازی حساس و سرنوشت‌ساز در گروه A برگزار خواهد شد. اگر استقلال تاجیکستان بتواند شباب الاهلی را شکست دهد و الهلال از سد آلمالیق ازبکستان بگذرد، صعود هر دو تا حد زیادی به مرحله بعدی قطعی خواهد شد و تنها یک شکست پرگل در هفته آخر، منجر به حذفشان می‌شود. با صعود استقلال تاجیکستان، حذف السد/النصر و تراکتور/شارجه پدید می‌آید. در چنین حالتی یعنی صعود تیم‌های دوم گروه یک، سه و پنج، پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی باید با الدحیل (تیم اول گروه سه) بازی می‌کند و استقلال با هم‌نام تاجیک یا الهلال دیدار خواهد داشت. دو بازی دیگر هم تقابل الشارجه با الوحده امارات و السد با استقلال تاجیکستان/الهلال خواهد بود. اما امروز باخت نماینده تاجیکستان یا الهلال احتمالات را تغییر می‌دهد.

 

* دربی پایتخت در چه صورتی قطعی می‌شود؟
در صورتی که استقلال تاجیکستان نتواند از دو بازی بعدی حداقل یک برد کسب کند، استقلال تهران مقابل الاهلی شکست نخورد و الشرطه را ببرد و النصر از سد السد بگذرد، شاهد دربی پایتخت خواهیم بود. به عبارت دیگر تساوی یا شکست استقلال تاجیکستان در بازی امروز، فوتبال آسیا را یک گام دیگر به تقابل استقلال – پرسپولیس نزدیک می‌کند.

 

سبز پررنگ: احتمالات با صعود الوحده/ سبز کمرنگ: موقعیت کنونی/ نارنجی: احتمالات با حذف الوحده

 

دو احتمال نزدیک برای دربی/ سبزپررنگ: حالت مورد نظر/ نارنجی: حالت های دیگر/ سبز کمرنگ: موقعیت کنونی

 

احتمالات با فرض حذف تیم دوم گروه B و صعود تیم دوم گروه A؛ سبز پررنگ: حالت های مورد نظر/ نارنجی: حالت های دیگر/ سبز کمرنگ: موقعیت کنونی

 

سبز پررنگ: حالت رویایی برای نمایندگان ایران/ سبز کمرنگ: موقعیت کنونی/ نارنجی: حالت های دیگر

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=2654

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.