حجت نظری:در جریان جدایی کمالوند نبودیم!/سازمان لیگ عدالت را رعایت کند | آوای استقلال
2

حجت نظری:در جریان جدایی کمالوند نبودیم!/سازمان لیگ عدالت را رعایت کند

  • کد خبر : 3212
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
حجت نظری:در جریان جدایی کمالوند نبودیم!/سازمان لیگ عدالت را رعایت کند
سخنگوی باشگاه استقلال گفت:گر قرار است دربی برگزار شود بازی ها باید برابر باشد و شرایط دقیقا مثل نیم فصل اول باشد.

حجت نظری در نشست خبری آنلاین ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر و تسلیت به مناسبت لیالی قدر اظهار داشت: جا دارد صعود مقتدرانه استقلال را به همه هواداران تبریک عرض کنم.امیدوارم در ادامه راه در لیگ و لیگ قهرمانان با همین قدرت کار را ادمه بدهیم. ان‌شالله در کنار هم تیم را تقویت کنیم تا استقلال به قله پیروزی برسد.

*اگر قرار به عدالت است بازی‌ها باید مثل نیم فصل اول برگزار شود

وی در پاسخ به این سوال که چرا باشگاه استقلال همواره باید چند گام از پرسپولیس و دیگر رقبا در مباحث مختلف مثل درخواست تعویق بازی، بسترسازی برای متقاعد کردن مسئولان لیگ و فدراسیون برای محقق شدن نیت و هدفی ولو اگر به ضرر سایر تیم ها باشد، و واکنش نشان دادن به تحرکات خطرناک و حاشیه ساز رقبا و رسانه های وابسته عقب و منفعل است گفت: ما عقب تر از باشگاه‌های دیگر نیستیم و اوضاع ما بهتر بوده و انصافا تلاش خود را برای بهبود شرایط می‌کنیم. اینکه باشگاه رقیب در مورد بازی‌ها موضع گرفته چیزی است که کاظمی مدیر رسانه ای باشگاه به آن واکنش نشان داده. ضمن آنکه ما تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم. اگر قرار است دربی برگزار شود بازی ها باید برابر باشد و شرایط  دقیقا مثل نیم فصل اول باشد. آنوقت است که باید انتظار عدالت باشیم. اگر بازی ها برگزار شود در حق تیم استقلال اجحاف می‌شود ولی با این وجود ما به دنبال حق باشگاه استقلال هستیم.

* وزارت ورزش تلاش کرده حق خود مردم را به آنها واگذار کند

نظری درباره آخرین وضعیت خصوصی‌سازی استقلال توضیح داد: بحث خصوصی سازی طبق ماده ۴۴ قانون اساسی است و دولت به دنبال این است میراث کل حاکمیت را به مردم سپرده تا آنها این بخش‌ها را اداره کنند. وزارت ورزش هم تلاش کرده حق خود را به مردم واگذار کند تا شهروندان در امور باشگاه‌ها مشارکت داشته باشند و آنها را اداره کنند. البته کل فوتبال ما باید خصوصی سازی شود و باید از ظرفیت بزرگ مردم استفاده کنیم. برای هر چیزی هم زیرساخت وجود دارد اما طبیعی و ایده‌آل آن است که باشگاه‌های ما خصوصی شده و با مدیریت مردم پیش برود.

وی ادامه داد: امیدواریم کل مقدمات و ملزومات هم شکل بگیرد. در این زمینه به شکل مشخص سازمان‌هایی مثل صدا و سیما و سایر بخش‌هها ورود کنند تا تیم‌ها با خصوصی شدن راحت‌تر امورات خود را بگذرانند.

* تجربه ما برای حفظ شاکله تیم محدود نیست

سخنگوی هیات مدیره باشگاه استقلال در باره اینکه با توجه به سوابق نه چندان درخشان باشگاه استقلال در سال‌های قبل برای حفظ و تمدید قرارداد بازیکنان آیا با توجه به دیدار این تیم مقابل الهلال  میتوان به حفظ نفرات کلیدی این تیم امیدوار ماند، توضیح داد: دستکم ما به عنوان مدیرانی که اکنون در باشگاه مسئولیت داریم ابتدای فصل نشان دادیم سابقه منفی در این زمینه نداشته و شاکله تیم را حفظ کردیم. البته همه عزیزان کمک کردند تا شاکله استقلال حفظ شود. هرچند علی کریمی و روزبه چشمی از تیم جدا شدند اما شاکله اصلی تیم حفظ و بازیکنان خوبی هم قبل از شروع فصل و در نیم فصل به استقلال اضافه شدند. تجربه ما در این زمینه محدود نیست و تلاش می‌کنیم همین فضا را  ادامه بدهیم.

*کارهای ابتدایی برای میزبانی از حریف عربستانی را انجام داده ایم

نظری تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد از بخش دوم تورنمنت آسیایی هم سربلند به میهن بازگردیم، البته امیدواریم استقلال در ایران از الهلال میزبانی کند و کارهای ابتدایی برای میزبانی از حریف عربستانی هم انجام شده، تمام تلاشمان را خواهیم کرد با حفظ و تقویت تیم در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان بهترین نتایج را بگیریم.

* از جدایی کمالوند شوکه شدیم، انتظار داشتیم مددی به ما اطلاع می داد

وی درباره بحث مطرح شده مبنی بر در جریان نبودن اعضای هیات مدیره نسبت به جدایی فراز کمالوند توضیح داد: واقعیت این است که اعضای هیات مدیره از این انتقال اطلاع نداشته و ما هم شوکه شدیم. در بازگشت تیم استقلال به ایران جریان و شایعاتی مربوط به جدایی کمالوند رخ داد و در همان زمان مهدی عبدیان از وی پرسید که آیا صحبتی با باشگاه سایپا داشته که پاسخ کمالوند چندان شفاف نبود. همین موضوع سبب شد عبدیان چنین بحثی را تعبیر به صحت نداشتن کند. اما واقعا از هیات مدیره از این انتقال بی اطلاع بودند و انتظار هم نداشتند که کمالوند به سایپا برود. انتظار داشتیم همان گونه که از هر لحاظ با مددی در تعامل بودیم، این موضوع را هم به ما اطلاع می‌داد، اما به هر حال کمالوند موقعیت سرمربیگری سایپا را به دست آورده بود و می‌خواست در آنجا فعالیت کند.

سخنگوی باشگاه استقلال در رابطه با تمدید قرارداد میلیچ بیان داشت: پیش از اینکه میلیچ به ایران بازگردد، با خود وی صحبت و توافق اولیه انجام شد برای اینکه چه مدت قراردادش تمدید شود. میلیچ بازگشت و بخشی از معوقات قراردادشان هم به ایشان پرداخت شد. در این مرحله وکیل ایشان هم وارد مذاکرات شد و بعد از آنکه وکیل ایشان هم وارد مذاکرات شد بخشی از توافقات اولیه را نپذیرفتند و موارد جدیدی را هم مطرح کردند.

نظری تصریح کرد: باشگاه بخشی از این ها را پذیرفت اما بخشی را نه و این باعث شد مذاکرات طولانی شود. بعد از آن هم وارد بازیهای آسیایی شدیم و امکان ادامه مذاکره نبود. البته در حد کلی در عربستان با ایشان مذاکراتی صورت گرفت اما توافق نهایی منوط شد به بازگشت به ایران.  آنچه که خیلی مهم است این است که منافع باشگاه از همه چیز مهمتر است و توافقاتی هم که داشتیم. با دیگر بازیکنان هم مذاکراتی پیش از سفر به عربستان داشتیم اما به نتیجه نرسیده و قرار شد بعد از بازگشت از عربستان مذاکرات نهایی شود. در این که چه بازیکنی باید تمدید شود و چه بازیکنی جدا شود، با نظر کادر فنی پیش می رویم.

عضو هیات مدیره استقلال در خصوص شکایت احتمالی باشگاه از بعضی از صفحات مجازی که علیه باشگاه فعالیت می کنند گفت: ما از حریم باشگاه دفاع می کنیم و هرگاه بی احترامی به باشگاه صورت گیرد این موضوع را از منظر دستگاه قضایی پیگیری خواهیم کرد. برای ما فرقی ندارد آن فرد چه نگاه رنگی داشته باشد و دنبال چه هدفی است. همین که بخواهد به باشگاه توهین کند موجبات شکایت را فراهم می کند و در ماه های اخیر هم تعدادی شکایت از این افراد صورت گرفته است. امیدوارم روزی برسد که همه ما با هم تعامل داشته باشیم و بتوانیم در عین اختلاف نظر با هم گفتگو داشته باشیم و این گفتگو ها منجر به توهین نشود…

نظری در ادامه در خصوص اینکه آیا استقلال درخواستی برای تعویق بازی هایش داشته است؟ تصریح کرد: اینکه باشگاه استقلال درخواست تعویق بازی ها را داشته باشد، خیر. ما هیچ درخواستی برای تعویق نداشتیم. شاید چون باشگاه پرسپولیس بعد از بازگشت از هند به قرنطینه رفت احتمال دارد به خاطر آنها این تعویق صورت گرفته باشد. اما در مجموع همه ما تابع نظرات سازمان لیگ هستیم و همه باشگاه ها باید همین نظر را داشته باشند.

سخنگوی باشگاه استقلال در خصوص تابعیت مضاعف مدیرعامل باشگاه استقلال بیان داشت: این موضوع را از خود مددی جویا شدم و ایشان تکذیب کردند که تابعیت مضاعف داشته باشند. به نظر هم می رسد نسبت به قوانین جاری کشور وقتی فردی در یک نهاد دولتی مسئولیتی را بپذیرد، نهادهای مربوطه ورود و احراز صلاحیت می کنند. طبیعی است در مورد آقای مددی هم تشریفات مربوطه صورت گرفته و وقتی وزارت ورزش به صلاحیت ایشان صحه گذاشته است، برای ما هم محرز می شود که ایشان تابعیت مضاعف ندارند. به نظر می رسد این موضوع صحت نداشته باشد.

وی در خصوص امیر حسین بیات دروازه بان چهارم استقلال گفت: بیات در مقطعی به استقلال ملحق شد که بین رفتن تیم قبلی فنی و مستقر شدن تیم فنی جدید بود. تا جایی که اطلاع دارم کادر فنی پیشین و مربی دروازه بان گذشته نظرش بر جذب ایشان بوده اما این موضوع را نمی توانم الان با قاطعیت عرض کنم چون در نهایت زمانی که بنا بر این شد جذب ایشان صورت بگیرد، کادر فنی قبلی حضور نداشتند. لذا به نظر می رسد در کادر اجرایی باشگاه هم اراده ای بر جذب ایشان بوده است.

نظری گفت: اما اینکه توجیه این بوده که تیم ۴ دروازه بان داشته باشد یا خیر، در اختیار کادر فنی جدید است و آنها تشخیص دادند که در بازیهای آسیایی چهار دروازه بان در لیستشان حضور داشته باشد. ما همیشه از تصمیمات کادر فنی حمایت کرده و می کنیم و همیشه این حمایت از کادر فنی و حمایت کردن از تصمیمات آنها می تواند منجر به اتفاقات بهتر از این هم بشود. کادر فنی ما در این مدت همراه با بازیکنان زحمات زیادی کشیدند و با صعود از گروه مرگ دل میلیون ها هوادار را شاد کردند.

سخنگوی باشگاه استقلال در پایان در خصوص مطرح شدن شایعه دستگیری خلیل زاده رییس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: شب گذشته نشست هیات مدیره به صورت مجازی داشتیم که ایشان حضور داشت و جلسه را مدیریت کرد. طرح چنین موضوعات و اخباری خیلی موضوعیت ندارد. ایشان در این مدت درگیر بیماری کرونا بود و روزهای آخر قرنطینه را سپری می کند. امیدوارم خلیل زاده و همه عزیزان دیگری که درگیر بیماری کرونا هستند را خیلی زود در صحت و سلامتی کامل ببینیم.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=3212

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.