برنامه ریزی درست لیگ برتر ،حق مسلم قهرمان | آوای استقلال
2
استقلال به دلسوزی کسی احتیاج ندارد

برنامه ریزی درست لیگ برتر ،حق مسلم قهرمان

  • کد خبر : 27474
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
برنامه ریزی درست لیگ برتر ،حق مسلم قهرمان
مدیران سازمان لیگ پس از جلسه با کارلوس کی‌روش مدعی شدند برنامه ادامه این مسابقات دستخوش تغییر خواهد شد و به احتمال فراوان نیم فصل اول تا زمان آغاز جام جهانی به پایان نخواهد رسید.

به گزارش آوای استقلال، اتفاقی که پس از روی کار آمدن کی روش کاملا می‌شد حدس زد در حال وقوع بوده و حالا به مرحله عملیاتی شدن نزدیک شده است. اگرچه حضور کارلوس کی روش در فوتبال ما قطعاً مزایایی دارد که از معایب آن بیشتر است و تحت هر شرایطی حامی سرمربی تیم ملی هستیم اما نمی توانیم چشم خود را بر روی برخی حقایق ببندیم. واقعیت امر این است که کی روش همیشه بر سر تاریخ برگزاری رقابت های لیگ برتر و جام حذفی با فدراسیون و سازمان لیگ دچار مشکل بود و دلش می‌خواست برنامه مسابقات کاملاً بر اساس تفکرات او شکل بگیرد .البته در مقطع اولیه که او سرمربی ایران بود ،استدلالش بر این پایه استوار شده بود که ما لژیونر های زیادی نداریم و می خواهد ملی پوشان خود را به طور کامل در اختیار داشته باشد تا اندیشه های تاکتیکی مدنظرش را به آنها القا کند اما حالا دیگر قضیه اینطوری نیست .اغلب بازیکنان تیم ملی ایران در خارج از کشور حضور دارند و برپایی اردو با نفرات داخلی حداقل تا قبل از جام جهانی کمک چندانی به پیشرفت تیم ملی نخواهد کرد.

بی نیاز از ترحم

این روزها برخی از مقامات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ طوری صحبت می‌کنند که انگار استقلال و سایر تیم های مدعی لیگ نیازمند تر هم هستند و مرتب تاکید دارند کاری می کنیم تا آنها از بابت برنامه‌ریزی کمترین ضربه را متحمل شوند. این حرف ها نه تنها در فوتبال حرفه ای دنیا اصلاً مد نظر قرار نمی گیرد بلکه کاملاً از واقعیت هم به دور است . استقلال فصل گذشته مقتدرانه و بدون حتی یک شکست عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را مال خود کرد و اصلاً نیازمند ترحم کسی نیست بلکه چیزی که استقلال و بقیه تیم های لیگ برتری می خواهند یک برنامه ریزی اصولی و قاطع است تا شکل تمرینات آنها مرتب تغییر پیدا نکند.

پاسخ دادن به هواداران

قبول داریم که تیم ملی در اولویت قرار دارد اما این مسئله در فوتبال ایران کاملاً بعد تعبیر می شود. در اولویت قرار داشتن تیم ملی اصلاً به معنای ضربه زدن به تیم های باشگاهی نیست بلکه یک برنامه ریزی درست و مذاکرات منطقی با سرمربی این تیم می‌تواند موجب برگزاری منظم رقابت های باشگاهی و حفظ آمادگی مستمر تمام بازیکنان مورد نظر تیم ملی شود. این دقیقا همان مسئله ای است که طی چند سال اخیر در فوتبال ما حکم کیمیا را پیدا کرده و اصلا نمی خواهم از تجربیات خارجی ها پیرامون آن استفاده کنیم. باید بپذیریم تا وقتی یک هماهنگی درست و تعریف نشده میانه برنامه های تیم ملی و برنامه ریزی تیم های باشگاهی وجود داشته باشد، اختلافات همچنان پابرجا باقی خواهد ماند .در این میان اگر تیمی مثل استقلال نتواند موفقیت فصل قبل خود را تکرار کند باید به هواداران حق داد که از فدراسیون و سازمان لیگ بابت مواضع خودشان ناراحت شوند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=27474

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.