این استقلال قابل انتقاد است | آوای استقلال
0
فرهاد پرست نباشیم

این استقلال قابل انتقاد است

  • کد خبر : 18954
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
هنگامی که صحبت از استقلال می شود، بی گمان نام ها و ستاره ها در زیر مجموعه این نام بلند قرار می گیرند.

به گزارش آوای استقلال، اگر نام بزرگانی چون مرحوم پورحیدری و حجازی مترداف با باشگاه استقلال قرار می گیرد و اگر هوادار به نام و مرام منصوریان و امثالهم تعصب دارد، صرفا به علت ارادتی است که این بزرگان به استقلال دارند.

باید پرسید چرا بازیکنی همچون احمد مومن زاده بعد از یک فصل ناکامی در گلزنی همچنان محبوب می ماند و چرا بازیکنانی چون محمد نوری و علی جباری هنوز هم محبوب و دوستداشتنی هستند؟ جواب این پرسش ها را باید در راه و رسمی جستجو کنیم که آنان پیموده اند و از فلسفه و مکتب استقلال دور نشده اند.

با این حال فرهاد نزد هوادار محبوب است، خالق صحنه های دلنشین دربی که سکو های قرمز آزادی را با نشان چهار سوزانده است، بی شک فراموش نشدنی بوده و احترام او بر هوادار واجب است.

اما آنچه در مقطع کنونی مهم است ثبات و سربلندی استقلال در روزها و ماه هایی است که به سرعت می گذرد و اگر مورد بررسی قرار نگیرد در انتهای فصل حسرت هوادار را در پی خواهد داشت.

تیم فرهاد از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و توانایی قهرمانی را دارد. اما این تیم که حداقل شش تغییر عمده در ترکیب خود نسبت به فصل گذشته داشته، برای رسیدن به ثبات احتیاج به زمان به مدت یک نیم فصل را دارد، فرصتی که هوادار به خاطر محبوبیت و توانایی های مجیدی به او داده و صد البته حضور آجرلو که تفاوت بسیاری با مدیران سفارشی قبل دارد، ذهنیت هوادار را به سرمربی نسبت به گذشته مثبت کرده است.

اما چنانچه صفر تا صد و روند پیشرفت تیم مجیدی را در سیزده هفته اخیر بررسی کنیم، موارد نگران کننده ای نمایان می شود.

شش مساوی(با احتساب بازی گلگهر) که در اغلب این بازی ها برتری و مالکیت با حریف بوده است و هفت برد که نود درصد آن اقتصادی بوده و تقلیل فاصله با تیم دوم به یک امتیاز در حالی که دو بازی انتهایی نیم فصل آبی پوشان نسبت به دو حریف مستقیم، نسبتا سخت تر می باشد، قهرمانی “هرچند کم اهمیت” نیم فصل را دشوار تر از همیشه کرده و مهمتر از همه اینکه استقلال در فاز حمله خود جسارت فصل گذشته را نداشته و گاهی در حفظ نتیجه عجولانه عمل می کند.

انتقاد از فرهاد، البته نه به شکل مخرب و مغرضانه اش که در بعضی از صفحات مجازی از جانب خودی و دشمن دیده و شنیده شده است، لازم و ضروری بوده و سرمربی باید در مقطع حساس کنونی، طراحی دقیقی برای پایان نیم فصل و همچنین فصل نقل وانتقالات داشته باشد. نیم فصلی که تمام تیم های حاضر در لیگ با جذب مهره های مورد نیاز خود، با تجهیز بیشتری به مصاف حریفان از جمله استقلال خواهند رفت.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=18954

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.