انصافی: فرهاد یک سبک جدید به فوتبال ایران آورده است | آوای استقلال
1
دفاع استقلال کاملاً ایتالیایی شده است

انصافی: فرهاد یک سبک جدید به فوتبال ایران آورده است

  • کد خبر : 21117
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
انصافی: فرهاد یک سبک جدید به فوتبال ایران آورده است
استقلال فقط به لحاظ جدولی شرایط خوبی دارد و به‌دلیل اینکه صدرنشین است، هواداران تیم را راضی نگه داشته، اما حواشی این تیم را احاطه کرده و هر روز باید منتظر یک خبر جدید از این تیم باشیم.

به گزارش آوای استقلال، البته مهم‌ترین اتفاقی که تیم استقلال را طی چند وقت اخیر رنج داد، این بود که دو مدافع سرحال و ستاره استقلال مشمول خدمت سربازی شدند و نمی‌توانند در کنار تیم استقلال به کار خود ادامه دهند و در بازی با فجرسپاسی حضور نداشتند. در مورد اتفاقات چند وقت اخیر استقلال با مجتبی انصافی، مدافع سابق این تیم همکلام شدیم.

استقلال با اختلاف پنج امتیاز نسبت به تیم پرسپولیس، صدرنشین مسابقات لیگ برتر است، شرایط این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟
شرایط استقلال در حال حاضر در جدول مسابقات عالی است و این تیم همان تیمی شده که هواداران می‌خواهند و به تیم صدرنشین نمی‌توانیم اصلاً ایرادی بگیریم.
اما این روزها به همین تیم صدرنشین ایراد می‌گیرند که خوب بازی نمی‌کند!
اگر خوب بازی می‌کرد، اما انتهای جدول بود چه فایده‌ای داشت. شما یادتان هست زمان کی‌روش تیم ملی چطور بازی می‌کرد؟ دفاع اتوبوسی داشت ولی نتیجه می‌گرفت. الان استقلال بهترین خط دفاع لیگ را دارد و این نشان می‌دهد که این تیم در دفاع تیمی خوب کار کرده است. من فکر می‌کنم فرهاد یک سبک را به فوتبال ما آورده است و از این لحاظ کار این مربی را می‌پسندم. من می‌گویم مهم این است که فرهاد با این سبکی که آورده تیمش نتیجه می‌گیرد و این روزها دل هواداران خوش است.
خیلی‌ها بر این باورند که در فصل جاری دفاع تیمی که استقلال دارد، مدیون گابریل پین است و این مربی توانسته دفاع استقلال را این‌طور سازماندهی کند، نظر شما چیست؟
من اعتقاد دارم یکی از ابزارهای مربی غیر از بازیکن، داشتن دستیاران خوبی است که می‌توانند به او کمک کنند. اینکه می‌گویید این مربی دفاع تیمی را انسجام داده است قبول دارم. چون استقلال دفاع ایتالیایی را اجرا می‌کند.
اما در فصلی که استقلال عنوان بهترین خط دفاع لیگ را از آن خود کرده است، دو مدافع استقلال که ستاره این تیم بودند، سرباز شدند و نمی‌توانند در کنار تیم باشند!
این مسأله برمی‌گردد به برنامه‌ریزی یک باشگاه. در چنین شرایطی که تیم دو مدافع اصلی خود را از دست می‌دهد باید بازیکنان جایگزین جای آنها را پر کنند. استقلال باید علاوه بر یازده بازیکن خوب، نیمکت‌نشینان خوبی هم داشته باشد که حس رقابت در بین بازیکنان ایجاد شود.
استقلال در این روزها روی روزبه چشمی حساب باز کرده که در دفاع وسط اصلاً عملکرد خوبی ندارد.
روزبه وقتی در تیم ملی و استقلال بازی کرده قطعاً بازیکن خوبی است اما این بازیکن باید در دفاع وسط به شعور فوتبالی برسد تا بتواند به استقلال در این زمینه کمک کند.
آمانوف را چطور ارزیابی می‌کنید؟
آمانوف ساده بازی می‌کند و در خدمت تیم است و در بازی‌ها دیدم که از خودگذشتگی می‌کند.
استقلال بازی با نساجی را در پیش دارد، نظر شما در خصوص این بازی چیست؟
رقابت‌های لیگ به شرایطی رسیده که نمی‌توانیم بگوییم بازی خارج از خانه یا داخل خانه. همه بازی‌ها سخت است. نساجی تیم منسجمی است اما استقلال باید از زمین حریف حتماً امتیاز بگیرد تا رقبا برایش ایجاد خطر نکنند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=21117

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.