انتقاد نایب رییس کمیته استیناف از حکم عجیب کمیته اخلاق | آوای استقلال
4

انتقاد نایب رییس کمیته استیناف از حکم عجیب کمیته اخلاق

  • کد خبر : 20784
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
انتقاد نایب رییس کمیته استیناف از حکم عجیب کمیته اخلاق
قاضی سید عباس موسوی نایب رییس کمیته استیناف از حکم کمیته اخلاق علیه مهرداد سراجی انتقاد کرد.

به گزارش آوای استقلال، حکمی که کمیته اخلاق علیه مهرداد سراجی صادر کرد، باعث اعتراض رسانه ها شد. اهالی رسانه تلاش کردند در گفتگو با کارشناسان حوزه قضاوت از آنها پیرامون این موضوع سوال کنند. رسانه طرفداری نیز از قاضی سید عباس موسوی نایب رییس کمیته استیناف درخواست کرد دیدگاه خود را پیرامون این حکم بیان کند.

پیش از این گفته شده بود کمیته اخلاق مهرداد سراجی را در پی شکایت کمیته استیناف، محکوم و محروم کرده است اما نایب رییس کمیته استیناف در پاسخ به استعلام رسانه طرفداری این ادعا را تکذیب کرد.

قاضی سید عباس موسوی در خصوص حکم کمیته اخلاق نوشت:
به نام خدا
پیرامون حکم کمیته محترم اخلاق فدراسیون فوتبال علیه مهرداد سراجی عضو‌ هیات رییسه فدراسیون فوتبال، لازم به توضیح است که تاکنون این پرونده حاوی اعتراض نامبرده در کمیته استیناف واصل نشده است. بدیهی است به جهت اهمیت موضوع و مخاطرات مرتبط در صورت وصول در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد. اما پیرامون این رای چند نکته کوتاه لازم به یادآوری است:
۱- اینطور مطرح شد که مبنای حکم محرومیت ایشان تعرض به رای کمیته استیناف مربوط به بازی مناقشه برانگیز پیکان و سایپا در فصل گذشته و اهانت به اعضای این‌ کمیته بوده است. اولا به شخصه شکایتی از ایشان نداشته و ندارم و گمان نمی کنم سایر اعضای محترم کمیته استیناف هم از ایشان شکایتی داشته باشند. ثانیا اگر اینطور است چرا بعد از پنج ماه چنین تصمیمی اتخاذ می شود؟ آیا تخلفِ توهین مستلزم پنج ماه تحقیقات مقدماتی و جمع آوری دلیل است؟
۲- چنین تصمیمی منجر به سلب حق مدنی یک عضو هیات رییسه در آستانه اتخاذ موضع نسبت به یک موضوع بسیار با اهمیت شده است. لازمه منطق دادرسی و مصالح قضایی التفات به این واقعیت مهم و تالی سوء نادیده انگاشتن آن است.
۳- رکن قضایی فدراسیون در رویارویی مدیران فوتبال و‌ همه کنشگران این رشته فارغ از موقعیت نابرابر ایشان، باید قاطع، مستقل و بی طرف بوده و تکلیف دارد نمایشی ابراز کند که انصاف، عدالت و برابری در پرتو‌ آن هویدا باشد و خدای ناکرده تصمیمی اتخاذ نکند که موجب وهن نهاد دادرسی شود.
امید که رای کمیته اخلاق در ارزیابی ناظران بینا و مخاطبین آگاه چنین سنجیده شود.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=20784

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.