الاهلی، بازی سرنوشت برای مجیدی | آوای استقلال
3
اولویت استقلال مثل بازی با دحیل باید تمرکز بالای دفاع باشد

الاهلی، بازی سرنوشت برای مجیدی

  • کد خبر : 2482
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
الاهلی، بازی سرنوشت برای مجیدی
تساوی در این بازی هرچند فرصت سرگروهی استقلال را به حداقل می‌رساند، ولی نمی‌تواند نتیجه بدی باشد و رتبه دوم تیم را حفظ می‌کند.
استقلال بعد از شروع باشکوه در لیگ قهرمانان به مرحله حساسی رسیده و با وجود خط حمله زهردار و زدن ۱۳ گل در چهار بازی، صعودش هنوز قطعی نیست و به نتیجه دو بازی بعدی بستگی دارد. پیش از شروع مسابقات انتظار می‌رفت دحیل سخت‌ترین حریف باشد و عیار استقلال مجیدی را مشخص کند. دو بازی با تیم پرستاره قطری این پیش‌بینی را تأیید کرد و استقلال با وجود نمایش نسبتاً خوب با یک شکست و یک تساوی، صدر جدول گروه را به حریفش واگذار کرد.
بعد از شکست چهار بر سه در بازی اول از ساختار دفاعی استقلال انتقاد شد، چرا که نتوانست خط حمله دحیل را کنترل کند. فرهاد مجیدی برای بازی دوم توانست بخشی از این ضعف را برطرف کند، هرچند دروازه استقلال باز هم روی دو اشتباه ساده (خطای منجر به پنالتی وریا و فراموش کردن یارگیری اولونگا روی ضربه ایستگاهی) باز شد.
دحیل بعد از بردن بازی اول و صعود به صدر جدول محتاطانه‌تر به زمین رفته بود، چرا که می‌دانست برای حفظ این جایگاه نباختن به استقلال کفایت می‌کند. لاموشی که نشان داد مربی زیرکی است، بازی را با پنج دفاع شروع کرد تا سه مهاجم استقلال را راحت‌تر کنترل کند. با این حال این تیم همچنان در حمله خطرناک بود و مدافعان استقلال کار آسانی نداشتند. در بلوک دفاعی استقلال غلامی به جای مرادمند و مهدی‌پور به جای ریگی بازی کرد و هر دو کم‌اشتباه بودند. مزد بازی خوب غلامی می‌تواند حضور در ترکیب اصلی مقابل الاهلی باشد و مهدی‌پور هم برای ماندن در ترکیب اصلی شانس خوبی دارد.
با مصدومیت دیاباته، مطهری به نوک حمله خواهد رفت و باید دید فرهاد برای گوش راست چه بازیکنی را انتخاب می‌کند. در دو بازی اول میلیچ در این پست بازی کرد، ولی با در نظر گرفتن مصدومیت نادری او مثل بازی با دحیل دفاع چپ خواهد بود. احتمالاً گزینه اول برای این پست داریوش شجاعیان باشد که در دو بازی قبلی به عنوان بازیکن تعویضی در پست شماره ده به زمین رفت. همچنین اگر مجیدی بخواهد در میانه زمین از زوج ریگی و مهدی‌پور استفاده کند، می‌تواند از رضاوند هم در گوش راست استفاده کند. سبحان خاقانی که در دو بازی اول دقایقی بازی کرد و بابک مرادی که هنوز در این تورنمنت به میدان نرفته، گزینه‌های بعدی هستند. در نهایت کادر فنی استقلال ممکن است تصمیم به استفاده همزمان از احمد موسوی و وریا غفوری در سمت راست زمین بگیرد.
الاهلی در بازی رفت ۵ بر ۲ از استقلال شکست خورد، ولی بعد از آن متحول شد و توانست از سه بازی بدون شکست ۷ امتیاز بگیرد. تیم میزبان که حالا به صعود امیدوار شده با هدف برد و صعود به رده دوم بازی خواهد کرد و اولویت استقلال مثل بازی با دحیل باید تمرکز روی ساختار دفاعی باشد. الاهلی هم بعد از شکست سنگین مقابل استقلال توانسته دفاع تیمش را ترمیم کند و در سه بازی تنها دو گل دریافت کرده.
هرچند الاهلی تیم ضعیف‌تری از دحیل است، ولی حساسیت این بازی با توجه به شرایط جدول بیشتر است و استقلال حق اشتباه ندارد. مجیدی که بعد از محرومیت یک جلسه‌ای به نیمکت استقلال برمی‌گردد، برای بازی با الاهلی باید ترکیب و استراتژی دقیقی انتخاب کند. استقلال با بردن الاهلی رتبه دوم گروه را تقریباً قطعی می‌کند، ولی ریسک بالا جایز نیست و نباید به حریف فرصت داد گل اول بازی را بزند. از طرف دیگر خستگی بازیکنان اجازه بازی پرفشار را نمی‌دهد. استقلال اگر بتواند خط حمله الاهلی و بخصوص عمر سومای چهار گله را کنترل کند، می‌تواند با قایدی، مطهری و اسماعیلی آماده به حریف ضربه بزند.
تساوی در این بازی هرچند فرصت سرگروهی استقلال را به حداقل می‌رساند، ولی نمی‌تواند نتیجه بدی باشد و رتبه دوم تیم را حفظ می‌کند. استقلال در روز آخر با شرطه حذف شده بازی می‌کند و نسبت به الاهلی که با دحیل بازی می‌کند، کار ساده‌تری دارد. تساوی با الاهلی و برد الشرطه استقلال را یازده امتیازی می‌کند که با توجه به وضعیت سایر گروه‌ها می‌تواند برای صعود به عنوان تیم دوم هم کفایت کند. شکست اما می‌تواند تمام زحمات استقلال در چهار بازی قبلی را بر باد بدهد و مجیدی در هیچ حالتی نباید از این بازی بدون امتیاز خارج شود.
لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=2482

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.