اسکوچیچ هم مثل مایلی کهن، چرا وریا و مهدی پور در تیم ملی نیستند؟ | آوای استقلال
3
پاشازاده در گفتگو با آوای استقلال؛

اسکوچیچ هم مثل مایلی کهن، چرا وریا و مهدی پور در تیم ملی نیستند؟

  • کد خبر : 20361
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰:۰۰
اسکوچیچ هم مثل مایلی کهن، چرا وریا و مهدی پور در تیم ملی نیستند؟
مهدی پاشازاده معتقد است جای چند بازیکن استقلال در لیست تیم ملی خالی می باشد.

مهدی پاشازاده در گفتگو با خبرنگار آوای استقلال درباره صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی بر خلاف دوره ای که او این تیم را برای حضور در جام جهانی ۹۸ فرانسه همراهی می کرد گفت: واقعاً داستان آن جام جهانی با همه جام جهانی ها فرق دارد و آن دوره یک سناریو و تراژدی خاص خودش را داشت و با همیشه متفاوت بود ضمن اینکه آن زمان تعداد نمایندگان آسیا مثل امروز به این تعداد نبود که حدود پنج نماینده بخواهند صعود کنند و همین موضوع دشواریهای کار را آن زمان نشان می دهد. در آن زمان کار ما گره خورده بود و با آن وضعیت ابتدا به ژاپن خوردیم که نتوانستیم از پس حریف بر بیاییم و بعد از آن هم که داستان دیدار با استرالیا پیش آمد، البته شبیه داستان ۱۹۹۸ را در سال ۲۰۰۲ هم داشتیم که به ایرلند خوردیم اما متاسفانه در تهران در گام آخر بدشانسی آوردیم و نتوانستیم به جام جهانی کره و ژاپن سود کنیم.
وی ادامه داد: هرچند جام جهانی همیشه جام جهانی است و خیلی میزان سختی و راحتی صعود به این مسابقات معنی ندارد و همیشه صعود خوب و شیرین است و به فوتبال ما کمک می کند.
بازیکن اسبق تیم ملی درباره اینکه در فاصله کمتر از یک سال تا جام جهانی تیم ملی آماده حضور در جمع بزرگان جهان است یا خیر گفت: همیشه امکان رقم خوردن شگفتی وجود دارد اما ما چون هیچ زمانی برنامه ریزی و استراتژی نداشتیم اگر هم شگفتی خلق شود روی حساب اتفاق است چون هیچ وقت برنامه ریزی نکرده ایم که بر اساس آن بخواهیم توقع نتیجه و انتظار دستاورد داشته باشیم. اتفاقا ما تیم خوبی هم داریم هرچند من روی بحث خط دفاعی تیم ملی انتقاداتی را دارم و معتقدم که با این خط دفاعی نمی توانیم در جام جهانی موفق شویم و خط دفاعی مان به یک بازنگری اساسی نیاز دارد. وقتی ما جلوی عراق در ۲۰ دقیقه ابتدایی مشکل داشتیم دیگر مقابل برزیل، آلمان، فرانسه و سایر قدرت های فوتبال جهان تکلیفمان مشخص است، این در حالی است که همه اینها برمی‌گردد به این موضوع که آیا ما برای حضور موفق در جام جهانی فلسفه ای داریم یا نداریم و یا فقط صرف حضور در این رقابت‌ها برای ما کافی است.
پاشازاده تاکید کرد: الان اگر بخواهیم مربی درجه اول دنیا را بیاوریم باید ۷۰ میلیارد تومان هزینه کنیم اما آیا برای سه بازی این مقدار ارزش دارد؟ اگر برنامه ریزی و استراتژی داشته باشیم بله می ارزد این در حالی است که باید جیبمان را هم در نظر بگیریم. اگر این طور است اسکوچیچ را سرمربی تیم ملی امید کرده و یک مربی طراز اول جهانی را به خدمت بگیریم. من معتقدم اول باید برای تیم ملی برنامه ریزی و استراتژی تعریف کرده و اگر برنامه ریزی نداریم پولمان را دور نریزیم و اگر ۷۰ میلیارد تومان پول داریم آن را خرج زیرساخت‌ها و رده‌های پایه بکنیم تا همین نفرات در آینده یک تیم ملی بزرگسالان قدرتمندتر را ایجاد کنند.

پاشازاده مدافع اسبق تیم ملی که قبلا گفته بود مایلی کهن به خاطر رنگ بازی در تیم ملی استقلالی ها را بازی نمی داد آیا اعتقاد دارد امروز هم چنین برخوردهایی در حق بازیکنان استقلال در تیم ملی شده و به آنها اجحاف می‌شود این در حالی است که این شرایط باعث شده است تا هواداران استقلال همیشه بابت اتفاقات تیم ملی موضع‌گیری کنند تاکید کرد: این درد را من خودم کشیدم و می‌دانم استقلالی ها چه می گویند اما متاسفانه این اتفاقات واقعیت دارد و هنوز هم دارد می افتد چون به نظر من خیلی از بازیکنان استقلال می توانند در حال حاضر به تیم ملی کمک کنند نه اینکه صرفاً فقط حضور داشته باشند. به طور مثال بازیکنی مثل مهدی‌پور باکلاس بازی جهانی که بهترین هافبک دفاعی ایران محسوب می‌شود چرا نباید در تیم ملی بازی کند و جالب اینکه به یک دعوت نصفه و نیمه از او بسنده می‌شود. معنی این اتفاقات چیست؟
وی افزود: از از سوی دیگر بازی های اخیر سرلک را هم دیدیم و اصلاً او روی فرم نیست اما دعوت می شود و بازی می کند یا بازیکنی مثل مهدی قایدی همیشه دقیقه ۹۰ به داخل زمین می آید و نمی دانم اسم این رفتارها را چه بگذاریم. سیاوش یزدانی یک نیم‌فصل فوق‌العاده را پشت سر گذاشت، چرا حق او را نمی دهند؟
پاشازاده تصریح کرد: من خودم قبلا حامی اسکوچیچ بودم اما الان وقتی می گوید که چون سن وریا غفوری بالا رفته او را دعوت نمی کنم این حرف را قبول نمیکنم چون نادر محمدخانی در ۳۶ سالگی به جام جهانی آمد و تا آن اندازه خوب ظاهر شد اما این که مثلاً غفوری حمله نمی کند دلیل نمی شود که وریا را دعوت نکنند. به نظرم این اقدامات و رفتارها و اظهارات اصلا منطقی نیستند.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=20361

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.