استراماچونی در راه الغرافه،واقعی یا بازارگرمی؟! | آوای استقلال
4

استراماچونی در راه الغرافه،واقعی یا بازارگرمی؟!

  • کد خبر : 2101
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
استراماچونی در راه الغرافه،واقعی یا بازارگرمی؟!
مقصد نهایی سرمربی اسبق استقلال باشگاه الغرافه قطر است؛ تیمی که در دو فصل اخیر هیچ بازیکن ایرانی را در اختیار نداشته است.

آندره‌آ استراماچونی که در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم هدایت استقلال را برعهده داشت و نتایج خوبی همراه با این تیم کسب کرد، طی یک سال و نیم اخیر سرمربیگری تیمی را برعهده نگرفته بود، اما احتمالا به زودی قراردادش با یک باشگاه قطری را نهایی خواهد کرد.

رسانه ایتالیایی کالچومرکاتو در خبری حضور استراماچونی در فوتبال قطر را تایید کرده بود، اما طبق بررسی‌ها مشخص شده که مقصد نهایی سرمربی اسبق استقلال باشگاه الغرافه قطر است؛ تیمی که در دو فصل اخیر هیچ بازیکن ایرانی را در اختیار نداشته است.

لیگ ستارگان قطر در یک‌سال اخیر سرمربیان سرشناس اروپایی مثل ژاوی، لورن بلان، هیمیر هالگریمسون و … را داشته که احتمالا در فصل آینده به این تعداد اضافه می‌شود و استراماچونی نیز به‌صورت قطعی راهی این کشور خواهد شد.

استراماچونی که سابقه سرمربیگری اینتر میلان را هم در کارنامه دارد، با باشگاه الغرافه قطر به توافق نهایی دست یافته و اگر مشکل خاصی در انتقال طرفین به وجود نیاید، قرارداد آنها به زودی رسمی می‌شود.

الغرافه در فصل اخیر لیگ ستارگان قطر با تفاضل گل بهتر نسبت به الاهلی در جایگاه چهارم جدول ایستاد و سهمیه حضور در مرحله پلی‌آف فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان را به دست آورد؛ اتفاقی که می‌تواند احتمال تقابل دوباره استراماچونی با تیم‌های ایرانی در فصل آینده رقابت‌های آسیایی را بدهد.

علاوه بر استراماچونی که توافق نهایی او با الغرافه حاصل شده، سه بازیکن سرشناس و ستاره تیم‌های لیگ برتر ایران نیز که در پست‌های دفاع، هافبک و مهاجم بازی می‌کنند هم با باشگاه‌های قطری به توافق نهایی دست یافتند و بعید نیست سال آینده با پیراهن دیگری غیر از تیم‌های داخلی به میدان بروند.

یک مدافع و یک هافبک شاغل در لیگ برتر به ترتیب با باشگاه‌های الاهلی و الریان قطر به توافق نهایی دست یافتند و یک مهاجم خارجی که در تیم‌های ایرانی بازی می‌کند نیز مذاکرات مثبتی با الاهلی داشته و احتمال انتقال این سه نفر به لیگ ستارگان بسیار بالاتر است.

البته این احتمال وجود دارد که تا پایان فصل جاری به این تعداد اضافه شود، اما انتقال سه بازیکن حال حاضر لیگ برتر ایران به لیگ ستارگان قطر تا این لحظه تقریبا قطعی شده است.

روزبه چشمی نیز که سال موفقی را همراه با ام‌صلال پشت سر گذاشت و نمایش موثری در این تیم داشت نیز مورد توجه مربی مونته‌نگرویی الاهلی قطر قرار گرفته و این تیم که در حال حاضر امید ابراهیمی را در اختیار دارد و طی سالیان اخیر رکورددار جذب بازیکنان ایرانی بوده، بعید نیست که در فصل ۲۲-۲۰۲۱ همزمان از سه بازیکن ایرانی در ترکیب خود بهره بگیرد.

همچنین شجاع خلیل‌زاده که تحت قرارداد الریان است و پیشنهاداتی از جمله از الاهلی دریافت کرده، بعید به نظر می‌رسد از این تیم جدا شود چراکه باشگاه او بند فسخ قرارداد سنگینی برای انتقال این مدافع ایرانی گذاشته و سد راه جابجایی او خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avayesteghlal.ir/?p=2101

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۱
  1. با قاطعیت میگم استراماچونی ب تیمهای عربی نمیپیونده.اگر قرار باشه مربیگری کنه همون اروپا ب کار خودش ادامه میده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.