آرمین سهرابیان: مدیران بی‌معرفتی داشتیم | آوای استقلال
0

آرمین سهرابیان: مدیران بی‌معرفتی داشتیم

  • کد خبر : 43403
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
آرمین سهرابیان: مدیران بی‌معرفتی داشتیم
مدافع سابق استقلالی‌ها درباره شرایط این تیم پس از جدایی‌اش صحبت کرد.

به گزارش آوای استقلال، در ادامه روزهای عجیبی که تیم استقلال در لیگ بیست‌وچهارم تجربه کرد، آرمین سهرابیان مدافع آبی پوشان که حتی فصل را با این تیم شروع کرد، به یک‌باره با نظر جواد نکونام از این تیم جدا شد و اکنون قرار است فصل جدید را با نساجی مازندران ادامه دهد.

سهرابیان پیش از این در استقلال شاگرد علیرضا منصوریان و وینفرید شفر بود و پس از اینکه مدتی در تیم‌های سایپا و گل گهر حضور پیدا کرد، در آغاز لیگ بیست‌وسوم تصمیم گرفت راهی پایتخت شود تا دوباره پیراهن آبی‌پوشان تهران را به تن کند و او در این مدت ۲۰ بازی برای استقلال در دوره دوم حضورش به زمین رفت.

آرمین فصل گذشته ۴ گل و ۲ پاس گل ثبت کرد و همچنین در فصل جدید هم مقابل ملوان بندرانزلی در هفته دوم لیگ برتر پاس گل ثبت کرد و پس از آن دیگر از لیست استقلال خارج شد و اکنون در پی یک ماجراجویی جدید شاگرد ساکت الهامی شده تا برای این تیم بازی کند.

*آقای خطیر به نظر می‌رسد هر کسی از استقلال رفته را به نساجی برده…
خود آقای خطیر که ۲ ماه است به نساجی آمده و بقیه بازیکنان قبل از این به نساجی رفته بودند و از زمان حضور علی آقا، فقط یامگا به این تیم آمده است. نساجی تیم باریشه‌ای است و هواداران پرشور خوبی دارد و برای همین موضوع و سابقه‌ای که دارند تصمیم گرفتم به نساجی اضافه شوم.

*ماجرای فسخ قراردادت چه بود؟ گفتند آرمین مصدوم است و خودش می‌خواهد که نامش را از لیست خارج کنیم…
قبل از بازی با استقلال خوزستان در هفته سوم بود که من مچم پیچید و عکس‌برداری کردیم و گفتند که دو هفته نمی‌توانی بازی کنی و من هم نتوانستم بازی کردم. آقای بلانکو هم آن زمان به دلیل پر شدن لیست نمی‌توانست بازی کند و به من گفتند چون مصدوم هستی، تو را از لیست در‌می‌آوریم تا بلانکو بازی کند. من هم گفتم که اگر دروغی نمی‌گویید، من هم نیتم خیر است و می‌خواهم بلانکو بازی کند و تیم نتیجه بگیرد.

*قبل از تو این کار را با کسی انجام داده بودند؟
فکر کنم مهرداد محمدی بود. من هم به حرف آقا جواد نکونام و مدیریت باشگاه اعتماد کردم چون در سایت هم زده بودند که تا ۱۰ روز دیگر تو را به لیست برمی‌گردانیم اما نمی‌دانستم اینقدر واضح به آدم دروغ می‌گویند. منتظر ماندم ولی هیچ خبری نشد و هیچ زنگی هم نزدند.

*مدیر برنامه‌ات مثلا به تو نگفت که این کار را نکن؟
آن زمان که این اتفاق افتاد من در لیست تیم ملی هم بودم و واقعا از مسیر و هدفم خیلی دور کردند. من به حرف آن‌ها اعتماد کردم و قصدم کمک کردن به استقلال بود و فکر نمی‌کردم این اتفاق بیفتد. الان زندگی فوتبالی من عوض شد و خودم چه برای خودم و چه برای استقلال اهداف بزرگی داشتم که الان از آن‌ها دور شدم.

*تو وقتی برگشتی خودت را با فرمی که نشان دادی ثابت کردی و به نظر می‌رسید خیلی انگیزه داشتی و فکر می‌کنم خیلی به تو ضربه خورد.

این سنگین‌ترین اتفاق بود. من پارسال یک رفت و برگشتی داشتم و امسال خوب کار کردم و ۴ تا گل هم زدم و بازیکن اصلی تیم بودم. اینکه به یک‌باره بازیکن اصلی تیمت را بدون هیچ دلیلی کنار بگذاری و هیچکسی زنگ نزند، واقعا جای تعجب ندارد. بچه‌های تیم هم ۳-۲ نفرشان که باهم نزدیک هستیم خیلی پیگیر بودند اما خبری از کادرفنی و مدیریت نبود. من تا امروز هم صبر کردم ولی نشد.

*کسی در این مدت زنگ زد که توضیح بدهد؟ به نظر من یک مربی مانند پدر می‌ماند و باید سرنوشت بازیکنش برایش مهم باشد.

دو روز پیش از اینکه نقل‌وانتقالات لیگ تمام شود، من با لباس شخصی سر تمرین رفتم و با آقا جواد صحبت کردم. ایشان به من گفت که تو نفر اصلی تیم من هستی و با تو این کار را نکردم. من هم می‌دانم آقای نکونام نفر اول باشگاه است و خودش هم گفت اگر نگران هستی همین امشب برو قراردادت را ثبت کن. به آقای عالمی گفت بیا و قرارداد آرمین را ثبت کنیم اما از آن زمان منتظر تماس‌شان هستم. نمی‌دانم به من دروغ گفتند یا نه و واقعا هیچی نمی‌دانم. مربی خودش به سرپرست تیم گفت که این بازیکن را می‌خواهم و قراردادش را ثبت کنید اما به هر حال هر کسی این را به گردن کسی دیگر می‌انداخت.

*با رقم قرارداد شماها هم بازی می‌کردند؟
من پارسال که کاهش قرارداد داشتیم، من ۲ بار بدون هیچ چشم‌داشتی این کار را کردم چون وظیفه‌ام بود و امسال با آن عملکردی که در لیگ داشتم، قرارداد پارسال را دوباره امضا کردم. من بدون هیچ شرطی هر چی گفتند، گفتم چشم. من به خاطر آن‌ها این کار را نکردم، من به خاطر استقلال این کار را کردم و این اتفاق باعث می‌شود یک تیم فوتبالیست از مسیرش دور شود و با درگیری آن‌ها من این وسط سوختم. حس می‌کنم بیخیال من شده بودند و گفتند دیگر از لیست خارج شده، چرا دوباره آن را برگردانیم. امیدوارم بلایی که سر من آوردند سر کسی دیگر در نیاورند.

*الان این فسخ غیر قانونی است و باشگاه باید پولت را بدهد دیگر؟

دقیقا. من الان شکایت کنم فکر کنم باشگاه ۲ پنجره نقل‌وانتقالاتی هم محروم شود. باشگاه کار اشتباهی کرده و باید تاوان پس بدهد.

*همین حس را فکر کنم ۵-۴ برابرش را ارسلان مطهری داشت. این رفتار با خیلی از بازیکنان شده و بازیکنان زیادی بودند که از لیست خارج شدند و یک‌سری از بازیکنان برگشتند و درباره برخی هم رکب زدند.
ارسلان فکر کنم خودش شکایت کرده و صفر و صد پیگیرش است. من صحبتی نکردم و شکایت هم نکردم اما کسی که اشتباه می‌کند باید تاوان بدهد اما من هم اگر به تیم لطمه نخورد، شکایت خواهم کرد.

*آقای حاجیلو این چند وقت درباره بازیکنان بوسنیایی صحبت کرده بود و گفته بود این‌ها را من آوردم اما نگفت که اکنون غرامت آن‌ها چه می‌شود. تو اصلا بازیکنان بوسنیایی را دیده بودی؟
به نظر من در حد استقلال نبودند ولی می‌توانستند در تیم‌های دیگر بازی کنند. گلرشان را که ندیدم و ماشالله پولش را گرفت و رفت!

*از مبحث نقل‌وانتقالاتی بگذریم. یک اتفاق جنجالی دیگر هم این فصل برای تو رخ داد و آن تتوی روی ران پایت بود. داستان آن چی بود؟ اصلا چگونه این عکس بیرون آمد؟
این عکس را یکی از دوستان خوبم گرفت و باید از خودش پرسید. اصلا هیچ هماهنگی نبود.

*اینکه شرتت را بالا داده بودی، به نظر می‌رسید هماهنگی باشد.
من سر تمرین هم همین هستم و عادتم است. به خاطر بلندی شرت ورزشی و گرمی مقداری آن را بالا می‌دهیم و اصلا نمی‌دانستم که می‌خواهد عکس بگیرد. من هزار جای دیگر هم تتو دارم ولی چه دلیلی دارد آن را نشان دهم. من نمی‌دانستم این میزان داستان‎‌ساز می‌شود و این تتو هم واقعا در حدی نبود که این میزان وایرال شود.

*اصلا فلسفه آن چیست؟
من روی پایم تتو دارم و به خاطر علاقه‌ام به فیلم و سینماست و این شخصیت یک فیلم است به نام ومپایر. من یک جای دیگر عکس بازیگران را دارم و دوست داشتم و زدم. آمدند گفتند شیطان و هزار و یک قصه اما وقتی نمی‌دانید فلسفه و داستانش را نمی‌دانید چرا صحبت می‌کنید. اصلا شیطان پرستی و این حرف‌ها چیست. من روی دستم «الله» دارم و کاش اول بیایید صحبت کنید. من روحم از آن‌ها خبر نداشتم. من به آقا رضا هم گفتم پاک کن و ایشان هم پاک کرد اما وایرال شد و داستان شد. من این تتو را ۴-۳ ماهه است که زدم و سر تتو هم قراردادم قسخ نشد.

*این دقیقا همان موضوع بود که مثلا برخی از نهادها فشار آورده بودند.
اصلا ربطی نداشت. من عذرخواهی کردم و تعهد دادم. اصلا محرومیت هم نداشتم.

*کمیته اخلاق هم رفتی؟
رفتم و گفتند این چه چیزی است؟ گفتم برای این فیلم و سریال است و تعهد دادم. قرار شد پاکش کنم.

*یعنی چطور پاک می‌کنی؟
محوش می‌کنم و اگر واقعا بفهمم دردسرساز است، حل می‌کنم. بعضی‌ها هم صحبتشان درست بود و قبول کردم که اشتباه کردم. من برای همین عذرخواهی کردم.

*تو در دو مقطع مختلف برای استقلال بازی کردی و استقلال در این مدت، نسبت به رقیبش که پرسپولیس باشد ناکام بوده و علتش به نظرت چیست؟
اینکه هلدینگ باشگاه را گرفت اتفاق خوبی بود اما اینکه دوستان مدیریت بلد هستند یا نه، نکته مهم است. من حس کردم مدیریت استقلال با ما صادق نیستند و هر کاری دوست داشته باشند را انجام می‌دهم و صادق نخواهند بود. دروغ زیاد می‌گویند و این مجموعه را خراب می‌کند.

*الان هم که جواد نکونام از استقلال جدا شد و نظرت درباره استعفای او چیست؟ تصمیم درستی بود به نظرت؟
من با آقا جواد کار کردم و واقعا زحمت زیاد می‌کشد ولی شاید امسال نتوانست تیم را جمع کند و اینکه الان جدا شده، به نظرم دیگر استقلال درست نمی‌شد. ترس و استرس را در بدن بازیکنان می‌دیدم و به نظرم وقت رفتن بود!

*استقلال درقواره قهرمانی پارسال، چه اتفاقی افتاد که این مدلی شد؟
چیزی که نسبت به سال قبل تفاوت داشت، این بود که ما بچه‌ها، کادرفنی و مدیریت پارسال همدل‎‌تر بودیم و امسال این اتفاق نیفتاد. نه اینکه نباشد ولی نسبت به سال قبل کمتر بود و همین همدلی باعث موفقیت ما شد. ما بازیکنان پشت هم بودیم اما حس کردم که کادرفنی پشت تیم نبود.

*داربی هم گذشت و پرسپولیس پیروز شد. جدای از این چیزی که مورد بحث بود همان کامنت تو برای سعید مهری بود…
من و سعید رفیق صمیمی هستیم. به سعید هم البته بدی شد و با گلایه و ناامیدی از استقلال رفت. سعید هم تحت فشار بود و واقعا فقط برای سعید خوشحال بودم که توانست دوباره برگردد، فقط همین!

*یک بازی هم باهم دعوا کردید در تراکتور-گل گهر. ماجرای آن چه بود؟
آن زمان سرمربی ما امیر خان بود و بازی را هم عقب بودیم و در دقیقه ۹۰، وضعیت خوب نبود و گفتم الان برویم رختکن امیرخان عصبی خواهد بود. بعد همان دعوا باهم دوست شدیم.

*اولین حضورت در استقلال هم جالب است و علیرضا منصوریان تو را آورد.
من سال قبلش سپاهان بودم و سهمیه زیر ۲۲ سال، با آقا عبدالله ویسی در سپاهان بازی کردم و استقلال دفاع چپ می‌خواست که به من پیشنهاد دادند و چون استقلالی بودم، این پیشنهاد را قبول کردم و به استقلال آمدم. زمان شفر که دیگر اوج بازی من بود و یک بازی دفاع وسط تیم مصدوم بود که من را دفاع آخر برد و چون آن زمان دفاع چپ بودم، شرایط تغییر کرد و بازی الریان بود که جا افتادم و دیگر دفاع آخر بودم.

*یک اتفاق تلخ دیگری که برای تو افتاد، مصدومیت پادووانی بود و اتفاق عجیبی بود. خیلی درباره‌اش صحبت کردی و این همه سال از آن گذشته، هنوز تصویرش را یادت هست؟
هیچ وقت این اتفاق تلخ را از یاد نخواهم بود و یکی از بدترین اتفاقات فوتبالی من بود. ناخواسته اتفاق افتاد و واقعا برای من سخت بود و باعث شد فوتبال پادووانی تمام شود و زندگی‌اش به کلی عوض شود. من شرمنده‌اش هستم و همیشه به او گفتم که اگر کاری بخواهد من کمکش می‌کنم و هنوز باهم در ارتباط هستیم. بنده خدا انتظاری هم از من ندارد و انتظارش از باشگاه بود.

*فکر می‌کنی استقلال نباید با پادووانی و یامگا بهتر رفتار می‌کرد؟
قطعا همین است. بازیکن خارجی وقتی به ایران می‌آید، مسئولیتش با شماست و واقعا مدیران بی‌معرفتی داریم. این اتفاق برای کوین یامگا و لئوناردو پادووانی افتاد و واقعا می‌شود که حق و حقوق آن‌ها را داد.

*فصل پیش در بازی نساجی اتفاقات عجیبی افتاد و همه می‌گفتند آن بازی باعث شد استقلال قهرمان نشود…
من که آن بازی نبودم و ما فکرمان به بازی دیگر بود. همه ما اطلاع داشتیم که آن بازی چه خبر است. نشد و قهرمانی را خیلی راحت از دست دادیم.

*بین مربیانی که کار کردی سبک کدام را قبول داشتی؟
بدون شک شفر. تیم ما با آقای شفر خیلی خوب بود و من برایش پست‌های زیادی برای او بازی کردم.

*اولین گلت را یادت هست؟
من سال اولم در استقلال گل نزدم و بعد از ۴۳ بازی فکر کنم گل زدم و آن مقابل ذوب آهن بود. چه گلی هم زدم!

*درباره تیم ملی هم بپرسم. با کی‌روش در لیست اولیه جام ملت‌ها ۲۰۱۹ هم بودی و چه اتفاقی افتاد که نرفتی؟
فکر کنم کلا از لیگ ایران ۳-۲ بازیکن دعوت شده بود و من یک مرخصی گرفتم رفتم شمال که آنجا حین تمرین سر خوردم و دستم شکست. با گچ سر تمرین آمدم و همان باعث شد جا ماندم.

*آخرین‌بار هم با امیر قلعه‌نویی به اردوی تیم ملی برگشتی.
من تشکر می‌کنم از اینکه آقای قلعه‌نویی به من اعتماد کردند و من نسبت به بازی اولم در تیم ملی، مقداری استرس داشتم ولی خیلی خوب کار کردم. من می‌توانستم بهتر عمل کنم و در صحنه اولونگا به نظر روی من خطا کرد.

*بازی کردن کنار کدام بازیکن برات راحت‌تر بود؟
من با پژمان منتظری، پادووانی، روزبه چشمی و مجید حسینی هم بازی کردم و فکر کنم اگر قرار باشد بزرگترین‌شان را بگویم آقا پژمان بود که خیلی باشخصیت بود و به ما نظم می‌داد.

*برنامه‌ات حالا برای آینده چیست؟ می‌شود با این راه دوباره به استقلال برگردی؟
من امسال هدف‌های بزرگی داشتم و الان صد پله عقب آمدم. ناامید نیستم و همین انرژی خوب هواداران برای من کافیست و دوباره از نو تلاش خواهم کرد و با تمام وجودم کار می‌کنم و امیدوار هستم روزی دوباره به استقلال برگردم.

*حرف آخرت…
من از همه هواداران استقلال بابت لطف و محبتشان تشکر می‌کنم و متشکر هستم که باعث شدند سال خوبی در استقلال داشته باشم. خیلی هم خوشحال هستم که به تیم ریشه‌دار نساجی پیوستم و امیدوار هستم هواداران من را به عنوان عضو کوچکی از این خانواده قبول کنند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=43403

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها