ازبکستان ۰-۰ ایران؛ سوغات یک امتیازی از تاشکند در روز جنجالی (VAR) | آوای استقلال
0

ازبکستان ۰-۰ ایران؛ سوغات یک امتیازی از تاشکند در روز جنجالی (VAR)

  • کد خبر : 43370
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸
ازبکستان ۰-۰ ایران؛ سوغات یک امتیازی از تاشکند در روز جنجالی (VAR)
نبرد تیم‌های ملی ازبکستان و ایران در روز قضاوت بحث‌برانگیز شان ایوانس با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

به گزارش آوای استقلال، سومین هفته از رقابت‌های دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا از راه رسید و در گروه نخست، یکی از مهم‌ترین دیدارهای این هفته به انجام رسید؛ جایی‌که تیم‌های ملی ازبکستان و ایران به عنوان ۲ مدعی اصلی گروه اول در راه رسیدن به سهمیه جام جهانی ۲۰۲۶ رودرروی هم قرار گرفتند. کری‌خوانی بازیکنان ازبکستانی پیش از دوئل امروز برای ملی‌پوشان فوتبال ایران باعث شده بود تا حساسیت نبرد شاگردان سرچکو کاتانتس و امیر قلعه‌نویی دوچندان شود.

ازبک‌ها که در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ هم همگروه ایران بودند و هر ۲ بازی رفت‌وبرگشت دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسید، دور سوم را با کسب بردی یک‌گله مقابل کره‌شمالی آغاز کردند و سپس با نتیجه ۳ بر ۲ از سد قرقیزستان گذشتد؛ آن‌هم در حالی‌که تیم ملی ایران ابتدا با یک گل از سد قرقیزستان گذشت و بعد از آن‌هم نوبت به کسب پیروزی یک‌گله برابر امارات رسید تا به‌واسطه گل زده بهتر، ازبکستانی‌ها با صدرنشینی در گروه نخست به استقبال دیدار امروز بیایند.

ترکیب تیم ملی ازبکستان
اوتکیر یوسوپوف، حُسنی‌الدین علیکولوف، عبدوکودیر خوسانوف، رستم آشورماتوف، فرخ صیفی‌‍‌اف (از دقیقه ۴۶: خواجه‌اکبر علیجانوف)، شرزود نصرالله‌اف، اوتابک شوکوروف، عادل خامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، عباس‌بک فیض‌الله‌اف (از دقیقه ۷۰: اوستون اورونوف) و الدور شومورودوف

سرمربی: سرچکو کاتانتس

ترکیب تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (از دقیقه ۷۱: امید نورافکن)، علیرضا جهانبخش (از دقیقه ۷۸: علی قلی‌زاده)، محمد محبی (از دقیقه ۵۵: مهدی قایدی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (از دقیقه ۷۸: شهریار مغانلو)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

سرچکو کاتانتس در روزی‌که به دلیل بیماری در کنار تیمش حضور نداشت، تصمیم به ۲ تغییر در ترکیب تیمش گرفت که نیمکت‌نشینی اوستون اورونوف تصمیم ویژه کاتانتس بود؛ البته که پیش از بازی زمزمه‌هایی درباره عدم آمادگی ۱۰۰ درصدی او مطرح بود. در طرف مقابل، امیر قلعه‌نویی تصمیمات جالب‌توجهی گرفت و به علی نعمتی در قلب خط دفاعی تیمش به جای محمدحسین کنعانی‌زادگان اعتماد کرد و محمد محبی هم جانشین مهدی قایدی شد. ضمن آنکه نیمکت‌نشینی امید نورافکن و حضور سردار آزمون هم دیگر تغییر ترکیب تیم ملی نسبت به دیدار قبلی مقابل امارات بود. گفتنی است که محمد دانشگر، ابوالفضل جلالی، محمد مهدی زارع و مهدی ترابی از لیست تیم ملی برای دیدار مقابل ازبکستان خط خورده بودند!

دو تیم از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران با قضاوت شان ایوانس از استرالیا کار خود را در ورزشگاه بنیادکار آغاز کردند. بازی نزدیک و کم‌اتفاق دنبال می‌شد و اولین صحنه مهم مسابقه در دقیقه ۱۰ در محوطه جریمه ایران رخ داد که برخورد جلال‌الدین ماشاریپوف با شجاع خلیل‌زاده، یک برخورد فوتبالی بود و منجر به اعلام خطای پنالتی به سود ازبک‌ها نشد. شاگردان کاتانتس و قلعه‌نویی عملکرد درگیرانه‌ای داشتند و خبری از تهدید دروازه‌ها نبود.

علی نعمتی در دقیقه ۲۲ برخورد شدیدی با عبدوکودیر خوسانوف داشت که باعث مصدومیت جدی مدافع ازبکستانی شد و این مصدومیت در جریان بازی وقفه ایجاد کرد. بازی در ادامه نیمه نخست، کم‌هیجان و کم‌اتفاق دنبال شد و خبری از تهدید دروازه‌ها نبود تا نیمه اول بدون ثبت شوتی در چارچوب دروازه‌ها با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند. ازبک‌ها در نیمه دوم بازی را بهتر آغاز کردند و به دنبال آن بودند تا با پاس‌کاری‌های متعدد روی دروازه ایران موقعیت جدی گلزنی خلق کنند.

صالح حردانی با تکلی بی‌محابا در دقیقه ۵۶ روی پای الدور شومورودوف رفت که در ابتدا، داور استرالیایی مسابقه اعتقادی به خطا نداشت اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، اوانس کارت قرمز مستقیم را به حردانی نشان داد تا تیم ملی ایران ۱۰ نفره شود. بعد از اخراج حردانی، سامان قدوس به سمت راست خط دفاعی تیم ملی منتقل شد و ازبک‌ها در دقایق ۶۱ و ۶۳، ۲ موقعیت گلزنی به‌دست آوردند که ضربات فیض‌الله‌اف و ماشاریپوف جایی در چارچوب دروازه ایران نداشت.

سردار آزمون در ادامه مسابقه امروز، در دقیقه ۶۵ در محوطه جریمه سرنگون شد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. در ادامه، سامان قدوس مرتکب خطا شد و کارت زرد دریافت کرد تا با ۲ اخطاره‌شدن شانس حضور در دیدار بعدی مقابل قطر را از دست بدهد. روی ارسال در عمق سعید عزت‌اللهی، سردار آزمون در دقیقه ۷۲ صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه سردار را یوسوپوف مهار کرد. بعد از این فرصت بازی نزدیک دنبال شد و در دقیقه ۸۴، بازهم تیم ملی ایران صاحب موقعیت گل شد که این‌بار ضربه سر علی نعمتی از روی خط برگشت داده شد.

عبدوکودیر خوسانوف در دقیقه (۴+۹۰) مرتکب خطای هند شد که در ابتدا داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، داور استرالیایی تصمیم خود را وتو کرد و توپ را در اختیار ازبک‌ها قرار داد تا همچنان بازی با تساوی بدون گل دنبال شود. حملات تیم ملی ایران در دقایق پایانی بازی پردامنه‌تر بود و آخرین فرصت را سعید عزت‌اللهی از دست داد و واکنش زیبای اوتکیر یوسوپوف سد راه گلزنی عزت‌اللهی شد تا مسابقه امروز با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

ازبک‌ها با کسب تساوی در مسابقه امروز، بعد از حدود ۱۲ سال همچنان در حسرت کسب برد مقابل ایران ماندند اما با این وجود به لطف گل زده بیشتر همچنان با ۷ امتیاز صدرنشین گروه نخست هستند. تیم ملی ایران هم با پذیرش دومین تساوی بدون گل پیاپی مقابل ازبکستان، برای هفتمین بازی متوالی بعد از شکست مقابل قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، شکست‌ناپذیر ماند و در رتبه دوم گروه موقعیت خود را حفظ کرد. گفتنی است که در هفته چهارم دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، تیم ملی ایران روز بیست‌وچهارم مهرماه در دبی باید به مصاف قطر برود و در همان روز، ازبک‌ها پذیرای تیم ملی امارات خواهند بود. در سایر دیدارهای گروه نخست، از دقایقی قبل مصاف تیم‌های ملی قطر – قرقیزستان و امارات – کره‌شمالی آغاز شده است.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=43370

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها