زودترین پایان برای سرمربیان استقلال؛ مربیانی که همان ابتدای فصل رفتند | آوای استقلال
0

زودترین پایان برای سرمربیان استقلال؛ مربیانی که همان ابتدای فصل رفتند

  • کد خبر : 43204
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
زودترین پایان برای سرمربیان استقلال؛ مربیانی که همان ابتدای فصل رفتند
کنار رفتن جواد نکونام زودترین تغییر سرمربی استقلال در تاریخ حضور این تیم در لیگ برتر است.

به گزارش آوای استقلال، ثبات نیمکت، گمشده استقلال در فصول اخیر بوده است. این تیم در این دوره پس از ۶ فصل، در ۲ دوره متوالی لیگ را با یک سرمربی ثابت آغاز کرد. آخرین‌بار که این اتفاق برای استقلال افتاده بود، به لیگ‌های شانزدهم و هفدهم با علیرضا منصوریان برمی‌گردد. داستان این فصل استقلال دقیقاً مشابه آن مقطع استقلال شد و نکونام هم مثل منصوریان در فصل دوم خیلی زود همکاری‌اش با استقلال به پایان رسید.

زودترین تغییر مربی تاریخ لیگ برتر
تا پیش از این زودترین جابه‌جایی در کادرفنی در تاریخ لیگ برتر در لیگ هفدهم در استقلال اتفاق افتاد. علیرضا منصوریان در لیگ شانزدهم رضایت خاطر هواداران را برآورده کرد ولی در لیگ هفدهم شروع بسیار بدی داشت. استقلال مانند این فصل تنها یک برد در هفته‌های نخست کسب کرد. سرانجام تساوی ۱-۱ هفته هفتم استقلال برابر ذوب‌آهن پایان همکاری منصوریان با آبی‌ها را رقم زد.

جواد نکونام رکورد منصوریان را هم زد! این مربی پس از آنکه فصل گذشته را با آمار خیره‌کننده ۶۷ امتیاز به پایان رساند، شروع خوبی در این فصل نداشت و در پایان هفته ششم با استقلال قطع همکاری کرد و با توجه به یک بازی معوقه استقلال این مربی تنها در ۵ بازی در لیگ این فصل استقلال را هدایت کرد. نکونام ۲ بازی در لیگ نخبگان آسیا سرمربی استقلال بود.

رکوردی تاریخی برای عبداللهی
نصرالله عبداللهی به عنوان بازیکن، سرمربی و سرپرست در کنار استقلال بوده است. عبداللهی در سال ۱۳۷۳ به عنوان سرمربی همراه استقلال، نایب‌قهرمان لیگ شد. این مربی در لیگ ۷۴ در هفته اول برابر برق شیراز قرار گرفت. آبی‌پوشان در این بازی با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند که این باخت بعداً با رای کمیته انضباطی به نتیجه ۳ بر صفر تغییر کرد. عبداللهی پس از این بازی از استقلال کناره‌گیری کرد و جای خود را به منصور پورحیدری داد. این زودترین تغییر سرمربی در تاریخ استقلال است.

باثبات‌ترین نیمکت برای شفر
پس از پایان دوران مربیگری امیر قلعه‌نویی در استقلال، نیمکت مربیگری این تیم از ثبات لازم برخوردار نبوده است. در این ۱۰ فصل هیچ مربی‌ای ۲ فصل کامل سرمربی استقلال نبوده است. بیشترین تعداد مربیگری برای استقلال در لیگ برتر در دوران پساقلعه‌نویی به فرهاد مجیدی تعلق دارد که در ۶۰ بازی این تیم را هدایت کرد. مجیدی در ۳ مقطع سرمربی استقلال بود و رکورد بیشترین حضور متوالی برای استقلال در لیگ برتر در ۱۰ فصل گذشته به وینفرد شفر تعلق دارد. این مربی در هیچ فصلی از ابتدا تا انتها سرمربی استقلال نبود ولی در مجموع ۴۹ بازی در لیگ برتر مسئولیت فنی استقلال را بر عهده داشت. پس از شفر، مجیدی با ۴۴ و منصوریان با ۳۷ بازی پیاپی حضور روی نیمکت استقلال نام‌شان به چشم می‌خورد. جواد نکونام با حضور در ۳۵ بازی متوالی به کار خود در استقلال خاتمه داد و در صورتی‌که تا اواسط فصل سرمربی استقلال باقی می‌ماند، می‌توانست رکورد شفر را بشکند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=43204

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها