قانون جنجالی فوتبال ایران اصلاح شد؛ پایان دوران قهرمانی اتوماتیک در سوپرجام! | آوای استقلال
1

قانون جنجالی فوتبال ایران اصلاح شد؛ پایان دوران قهرمانی اتوماتیک در سوپرجام!

  • کد خبر : 41908
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
قانون جنجالی فوتبال ایران اصلاح شد؛ پایان دوران قهرمانی اتوماتیک در سوپرجام!
آیین‌نامه برگزاری مسابقه لیگ از سوی مسئولان سازمان لیگ اصلاح شد و مهم‌ترین اصلاحات انجام شده پیرامون برگزاری مسابقه سوپرجام است.

به گزارش آوای استقلال، لیگ برتر فوتبال ایران بعد از وقفه‌ای حدوداً ۲ ماهه فعالیت خود را مجدداً از (پنج‌شنبه) آغاز می‌کند و مسابقه افتتاحیه بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر قرار است گ (پنج‌شنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه امام خمینی اراک میان دو تیم پرسپولیس تهران و ذوب‌آهن اصفهان به انجام برسد. در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر، مسئولان سازمان لیگ درصدد اصلاح قوانین و مقررات هستند و بعد از تایید هیات‌رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر اصلاح و به باشگاه‌ها ابلاغ شد.

سوپرجام به تقویم فوتبال ایران رسماً اضافه شد!
مسئولان سازمان لیگ در طول سالیان گذشته و بعد از احیای دوباره مسابقات سوپرجام، یک قانون جنجالی وضع کردند و آن‌هم، رسیدن مقام قهرمانی سوپرجام به تیمی بود که توانسته فاتح لیگ برتر و جام حذفی شود. پرسپولیسی‌ها در ۲ دوره به‌واسطه کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی، توانستند به صورت اتوماتیک فاتح سوپرجام هم شوند. بعد از طرح اعتراضات مختلف، سرانجام این قانون جنجالی اصلاح شد؛ به‌طوری‌که در بند ۵ ماده ۵۴ آماده است: «در صورتی‌که قهرمان مسابقات لیگ برتر و جام حذفی یک تیم باشد، مسابقه سوپرجام بین تیم قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ برتر برگزار می‌گردد».

اصلاح مصوبه بازی رودررو
سازمان لیگ در آستانه شروع فصل جدید رقابت‌های باشگاهی درباره شرایط قرارگیری تیم‌ها در جدول رده‌بندی در صورت برابر امتیازات شفاف‌سازی کرده و نحوه رتبه‌بندی تیم‌ها را منوط به بیشترین امتیاز، نتایج حاصل از بازی رودررو، تفاضل گل بیشتر، بیشتر تعداد گل زده و بازی جوانمردانه (احتساب نمرات منفی حاصله از کارت‌های زرد و قرمز) کرده است. در حالت‌ رقابت رودررو بین دو تیم، قانون گل زده در خانه حریف در شرایط تساوی، دو برابر اعمال نمی‌شود.

ممنوعیت ورود بوق و شیپور به ورزشگاه‌ها
مسابقات فوتبال باشگاهی ایران همواره در شرایطی برگزار می‌شد که یکی از چالش‌های موجود در ورزشگاه‌ها مرتبط با آلودگی صدا ایجاد شده به‌واسطه استفاده از بوق و شیپور بود. حالا در حالی آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر اصلاح شده که در این‌باره در آیین‌نامه آمده است: «از ابتدای فصل ۰۴-۱۴۰۳ و با توجه به قوانین مصوب (AFC) و (FIFA)، استفاده از بوق و شیپورهای هواداری (فلزی و پلاستیکی) در استادیوم‌های ورزشی به جهت امکان صدمه به شنوایی، از بین بردن تمرکز داوران، بازیکنان و مربیان و همچنین ایجاد حس ناخوشایند در تمامی ورزشگاه‌ها ممنوع است».

پزشکان اخراج هم شوند، در کنار زمین می‌مانند!
مطابق با قوانین بین‌المللی و نظر به اهمیت حضور پزشک دوره دیده در مدیریت اورژانس‌های فوتبال در طول مدت بازی و بحث دریافت کارت قرمز، اگر شخص اخراج شده پزشک تیم (و نه فیزیوتراپیست یا اعضای دیگر کادر پزشکی) باشد، این فرد می‌تواند تا پایان مسابقه در کنار ناظر بازی یا محل مشخصی با نظر ناظر بازی در کنار زمین حضور داشته باشد، بدون اینکه این مسئله به تصمیمی که ممکن است کمیته انضباطی پس از مسابقه در خصوص تخلف صورت گرفته اتخاذ کند، خدشه‌ای وارد نماید.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=41908

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها