تعلل دردسرساز سرخابی‌ها برای ورود به فوتبال زنان؛ گل‌گهر و فولاد آستین بالا زدند | آوای استقلال
2

تعلل دردسرساز سرخابی‌ها برای ورود به فوتبال زنان؛ گل‌گهر و فولاد آستین بالا زدند

  • کد خبر : 40774
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
تعلل دردسرساز سرخابی‌ها برای ورود به فوتبال زنان؛ گل‌گهر و فولاد آستین بالا زدند
با وجود الزام به تیمداری در فوتبال زنان، فعلاً اکثریت باشگاه به این قانون مهم بی‌توجه بوده‌اند.

به گزارش آوای استقلال، کنفدراسیون فوتبال آسیا در سالیان گذشته سعی داشته تا به صورت مرحله به مرحله، گام‌های موثری را در مسیر توسعه فوتبال زنان بردارد و حالا یکی از مهم‌ترین دوران تاریخ فوتبال زنان در قاره کهن از راه رسیده است؛ جایی‌که تیم‌های فعال در فوتبال مردان برای کسب مجوز حرفه‌ای ملزم به فعالیت در فوتبال زنان شده‌اند و در صورتی‌که نتوانند در این عرصه تیمداری کنند، مجوز حرفه‌ای‌شان صادر نخواهد شد و بحث حضورشان در لیگ نخبگان آسیا و یا لیگ قهرمانان آسیا ۲ منتفی خواهد بود!

مصطفی زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، روز گذشته در نشست خبری خود توضیح داد که براساس مصوبه اخیر هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، تیم‌های فعال در حوزه فوتبال مردان براساس این مصوبه، به تیمداری در فوتبال زنان ملزم هستند و در غیر این‌صورت، آن‌ها نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند. طبق توضیحات زارعی، موضوع تیمداری در فوتبال زنان از درجه اهمیت (C) و (B) عبور کرده و دارای درجه اهمیت (A) است و این مسئله بدان معناست که تیم‌ها برای دریفت مجوز حرفه‌ای راه چاره‌ای جز تیمداری در فوتبال زنان ندارند!

ادعای جنجالی قنبرزاده رد شد!
منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال پیشتر مدعی شده بود که تیمداری در فوتبال زنان می‌تواند در عرصه استانی و یا کشوری باشد و حتی این موضوع در دستورالعمل حاکم بر قراردادهای ورزشی هم آمده بود اما حالا این موضوع نقض شده است؛ به‌طوری‌که مصطفی زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای توضیح داد که به صراحت در قانون صرفاً تیمداری در لیگ برتر، لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم موردپذیرش فدراسیون فوتبال است و در سایر لیگ‌ها، تیمداری در حوزه زنان فاقد اهمیت است و تاثیری در روند صدور مجوز حرفه‌ای تیم‌ها نخواهد داشت!

سرخابی‌ها همچنان درجا می‌زنند!
باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با وجود تاکیدات ویژه مدیران فدراسیون فوتبال، هنوز رسماً تیمداری‌شان در حوزه فوتبال زنان را اعلام نکرده‌اند. در روزهای گذشته، مسئولان میان‌رده این دو باشگاه سعی داشته‌اند تا نسبت به وضعیت امتیاز تیم‌های لیگ برتری پرس‌وجویی داشته باشند و برای خرید امتیاز آماده شوند اما فعلاً خبری از رسمی‌شدن تیمداری استقلال و پرسپولیس در فوتبال زنان نیست و بی‌توجهی ادامه‌دار به این مسئله می‌تواند توأمان با عدم صدور مجوز حرفه‌ای آن‌ها حذف سرخابی‌های پایتخت از آسیا باشد!

در انتظار معارفه رسمی گل‌گهر در لیگ برتر
شهرداری سیرجان در طول سالیان گذشته یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان بوده که این تیم حتی تجربه کسب عنوان قهرمانی و صعود به مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا را هم دارد. با این وجود، پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که انحلال رسمی تیم زنان شهرداری سیرجان رسماً طی روزهای آتی اعلام خواهد شد و امتیاز این تیم به باشگاه گل‌گهر سیرجان منتقل می‌شود تا بعد از سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و پیکان تهران، گل‌گهر سیرجان به چهارمین باشگاه فعال در فوتبال مردان تبدیل شود که رسماً در فوتبال زنان هم تیمداری می‌کند.

فولاد خوزستان در راه لیگ یک فوتبال زنان
مسئولان باشگاه فولاد خوزستان پافشاری ویژه‌ای نسبت به تیمداری در فوتبال زنان دارند و روز گذشته هم هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل قرمزپوشان اهوازی این موضوع را تایید کرد و خبری از حتمی‌بودن تیمداری فولاد در فوتبال زنان داد. البته که مدیران این باشگاه به دنبال ساخت تیمی بومی هستند و پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که احتمالاً فولاد خوزستان در لیگ دسته اول فوتبال زنان کارش را پیش خواهد برد و آنچه مشخص است اینکه تیمداری گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان در فصل آتی رقابت‌های باشگاهی زنان مسجل بوده و آن‌ها توانسته‌اند یکی از مراحل مهم در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای را با موفقیت پشت سر بگذارند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=40774

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها