مقایسه کارنامه مهاجمان استقلال در لیگ بیست‌وسوم | آوای استقلال
2

مقایسه کارنامه مهاجمان استقلال در لیگ بیست‌وسوم

  • کد خبر : 40147
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
مقایسه کارنامه مهاجمان استقلال در لیگ بیست‌وسوم
مهاجمان استقلال فصلی پرماجرا و البته کاملاً متفاوت نسبت به یکدیگر را به پایان بردند.

به گزارش آوای استقلال، استقلالی‌ها فصل را با کسب ۶۷ امتیاز در قامت تیمِ نایب‌قهرمان به پایان بردند و نتوانستند در فصل ۰۳-۱۴۰۲، یک جام به ویترین افتخارات باشگاه خود اضافه کنند. یکی از انتقاداتی که به تیم تحت هدایت جواد نکونام وارد بود، بحث ارائه نمایش‌های محافظه‌کارانه بود اما با این وجود، بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که استقلال با ثبت ۴۰ گل زده، چهارمین خط حمله برتر لیگ بیست‌وسوم را در اختیار داشت که البته در مسیر ثبت این آمار، درخشش مدافعان و هافبک‌های آبی‌پوش‌های هم به چشم آمد.

آبی‌پوشان پایتخت در حالی پا به فصل ۰۳-۱۴۰۲ گذاشتند که نام آرمان رمضانی، پیمان بابایی و امیرارسلان مطهری در فهرست استقلال به چشم می‌آمد و همچنین در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه هم آبی‌ها موفق شدند مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو را به خدمت بگیرند که به دلیل پر بودن سقف بودجه استقلالی‌ها، قرارداد بلانکو در مقایسه با محمدی دیرتر به‌ثبت رسید. در نقل‌وانتقالات زمستانه، جلال‌الدین ماشاریپوف به استقلال پیوست اما او روزهای نخست حضورش در استقلال را در نقش مهاجم سایه دنبال کرد و سپس به خط هافبک منتقل شد و نکته مهم اینکه در بازار زمستانه، مطهری از جمع بازیکنان آبی‌پوش جدا شد تا سیمای خط حمله آبی‌ها دستخوش تغییر شده باشد.

و بازهم شماره ۷، چشم امید هواداران استقلال!
مهرداد محمدی با وجود آنکه در پست مهاجم تخصصی کمتر به کار گرفته شده اما در فصل اخیر، موقعیتی جدید را تجربه کرد و همواره در قامت یک مهاجم سایه در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت کارش را پیش برد. ستاره شماره ۷ استقلال توانست در ترکیب آبی‌ها ۸ گل بزند و یک گل هم برای تیمش ساخت و موفق به کسب پنالتی هم برای آبی‌ها شد تا موثرترین مهاجم استقلال در فصل اخیر باشد. نکته جالب‌توجه اینکه محمدی این فرصت را داشت تا با درخشش خود استقلال را به مقام قهرمانی برساند اما دبل گلزنی او در هفته پایانی گره‌گشای کار استقلالی‌ها نبود و برد پرسپولیس در بازی همزمان باعث شد تا محمدی نتواند زننده گل قهرمانی استقلال باشد!

درخشش آسمان‌خراش آرژانتینی هم به چشم آمد
گوستاوو بلانکو در روزهای ابتدایی حضورش در استقلال نتوانست انتظارات را برآورده کند اما رفته‌رفته او موفق شد شرایط را به سود خود تغییر بدهد و درخشش این ستاره آرژانتینی باعث شد تا او در جمع ۲۰ بازیکن برتر فصل قرار گیرد. نکته مهم درخشش بلانکو در ترکیب استقلال، ثبت ۶ گل از سوی این ستاره باتجربه بود و او یک‌بار هم در نقش گل‌ساز در ترکیب استقلال درخشید تا بعد از مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو موثرترین مهاجم استقلال در فصل اخیر بوده باشد.

کارنامه آرمان، فراتر از حد انتظار
آرمان رمضانی که یکی از یاغی‌های فوتبال ایران محسوب می‌شود، با وجود آنکه فرصت زیادی برای حضور در ترکیب استقلال به‌دست نمی‌آورد اما سعی داشت تا بتواند از حداقل فرصت‌ها، بیشترین استفاده را ببرد. رمضانی در فصل اخیر تنها ۸ بار در ترکیب اصلی آبی‌ها به میدان رفت و در ۱۹ مسابقه در قامت یار ذخیره وارد زمین مسابقه شد که توانست ۳ بار در نقش گلزن در ترکیب آبی‌ها بدرخشد و ۳ گل هم برای استقلال ساخت تا روی ۶ گل این فصل آبی‌پوشان موثر باشد و سومین مهاجم موثر استقلال در لیگ بیست‌وسوم نام گرفت.

ناکام و ناموفق ارسلان و پیمان
امیرارسلان مطهری که در نیم‌فصل نخست عضو استقلال بود، در همان بازی نخست فقط موفق به درخشش شد و یک گل زد و یک گل ساخت اما بعد از جدال با صنعت‌نفت، موتور گلزنی مطهری در استقلال خاموش شد و درخشش او ادامه‌دار نبود و روند رو به افول مطهری باعث شد تا او از جمع آبی‌پوشان در بازار زمستانه جدا شود. پیمان بابایی در میان مهاجمان استقلال در فصل اخیر ضعیف‌ترین عملکرد را داشت و به جز ثبت یک گل، او نتوانست عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد و با توجه به اتمام قراردادش با استقلال، به نظر می‌رسد که او در بازار تابستانه پیش‌رو از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا می‌شود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=40147

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها