امید به قهرمانی در ایستگاه پایانی | آوای استقلال
3

امید به قهرمانی در ایستگاه پایانی

  • کد خبر : 39499
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
امید به قهرمانی در ایستگاه پایانی
استقلال امیدوار است که اتفاقات هفته پایانی به نفع این تیم رقم بخورد و به قهرمانی دست یابد.

به گزارش آوای استقلال، در بسیاری از ادوار لیگ، پایان دراماتیکی برای مسابقات به جای ماند و جای قهرمان و نایب‌قهرمان عوض شد. استقلال که یک‌بار در لیگ هشتم چنین تجربه‌ای داشته، امیدوار است که در لیگ بیست‌وسوم هم چنین پایانی را تجربه کند. آبی‌پوشان در هفته آخر میهمان پیکان هستند. در خصوص تعیین ورزشگاه محل برگزاری این مسابقه، هفته‌ها بحث‌وجدل بود ولی در نهایت این بازی در ورزشگاه پاس قوامین تهران و با حضور تعداد اندکی تماشاگر همزمان با ۷ بازی دیگر روز شنبه ۱۲ خرداد از ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد. این مسابقه تنها بازی این هفته است که برای هر ۲ تیم حائز اهمیت و سرنوشت‌ساز است.

۱٫ استقلال با ۶۴ امتیاز دوم است و تحت هر شرایطی پایین‌تر از این رده قرار نخواهد گرفت. منطقاً تنها با پیروزی شانس قهرمانی برای استقلال زنده باقی خواهد ماند که با توقف پرسپولیس محقق می‌شود و در صورت تساوی و شکست سنگین پرسپولیس در شرایط عجیب استقلال می‌تواند به قهرمانی دست یابد.

۲٫ این بازی فقط برای استقلال مهم نیست و پیکان هم در خطر سقوط قرار دارد. پیکان با ۲۷ امتیاز سیزدهم است و بین تیم‌های در خطر سقوط از وضعیت بهتری برخوردار است ولی حریف قدرتمند و با انگیزه‌ای برابر این تیم قرار می‌گیرد. پیکان با تساوی در این دیدار قطعاً در لیگ برتر می‌ماند ولی در صورت شکست و با پیروزی هر ۲ تیم استقلال خوزستان و فولاد خوزستان به لیگ یک سقوط خواهد کرد.

۳٫ استقلال در ۶ بازی آخر خود به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. ۵ بازی آخر استقلال به طور متوسط تنها یک گل داشته است. استقلال شکست‌ناپذیرترین تیم این فصل است و پیکان بیشترین تساوی را در این فصل دارد. پیکان در ۶ هفته اخیر به ۳ شکست و ۳ تساوی رسیده است. این تیم ۷ بازی است که به پیروزی نرسیده و در سال ۱۴۰۳ هنوز برنده نشده است.

۴٫ بر اساس آمار «متریکا»، استقلال در شوت در چارچوب، نرخ تبدیل شوت به گل و دقت شوت یکی از ۳ تیم برتر لیگ است. این تیم بد‌ترین آمار دریبل را دارد. پیکان در شوت در چارچوب یکی از ۳ تیم برتر لیگ است ولی در نرخ تبدیل شوت به گل جزو ۳ تیم ضعیف مسابقات است. استقلال رکورددار بیشترین کلین‌شیت در این فصل است و بهترین خط دفاعی را دارد. پیکان با میانگین سنی ۲۵ سال و ۷ ماه جوان‌ترین تیم لیگ است.

۵٫ از آخرین پیروزی پیکان برابر استقلال ۱۴ فصل می‌گذرد. استقلال با زدن ۵۹ گل، بیش از هر تیم دیگری در لیگ به پیکان گل زده و پیکان در ۷ تقابل قبلی با استقلال تنها یک گل زده است. جواد نکونام به عنوان مربی هیچ‌وقت از پیکان شکست نخورده است.

۶٫ سرمربی پیکان یکی از چهره‌های شاخص تاریخ باشگاه استقلال یعنی رضا عنایتی است. عنایتی تاکنون ۴ بار برابر استقلال قرار گرفته که در هر ۴ بازی بازنده بوده است. نکونام هم مقابل عنایتی به ۲ پیروزی و یک تساوی دست یافته است.

۷٫ آرش برهانی با ۴ گل، بهترین گلزن تقابل دو تیم است. صالح حردانی، پیمان بابایی، آرمین سهرابیان و امیر شهیم از بازیکنان فعلی دو تیم سابقه گلزنی در این تقابل را دارند. محمدرضا طهماسبی و امیرحسین صادقی با ۱۸ بازی رکورددار حضور در این رویارویی هستند و در بین بازیکنان فعلی روزبه چشمی و حسین حسینی با ۹ بازی بیشترین آمار را دارند.

۸٫ گوستاوو بلانکو و مهرداد محمدی با ۶ گل بهترین گلزنان استقلال در این فصل هستند. روزبه چشمی با نمره ۷٫۳۰ بهترین بازیکن این تیم است و حسین حسینی بیشترین دقایق بازی را دارد. حامد پاکدل با ۷ گل بهترین گلزن پیکان در این فصل است. سامان نریمان‌جهان بیشترین دقایق را برای پیکان بازی کرده و با نمره ۷٫۲۶ بهترین عملکرد را داشته است.

۹٫ فرشید اسماعیلی، علی قربانی و مجتبی حق‌دوست ۳ بازیکنی هستند که استقلالی‌ها از آن‌ها خاطرات خوب دارند و در حال حاضر در پیکان حضور دارند.

۱۰٫ استقلال در هفته پایانی لیگ چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار ندارد. محمدحسین مرادمند و آرمین سهرابیان ۲ بازیکنی هستند که وضعیت حضورشان در این بازی مشخص نیست. پیمان بابایی مصدوم و ایمان سلیمی محروم است. کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور هم هفته هاست که در ترکیب استقلال حضور ندارند. در ترکیب پیکان محمدجواد آزاده محروم است و غلامرضا ثابت ایمانی به دلیل آسیب دیدگی بازی نخواهد کرد.

۱۱٫ حسن اکرمی که بیش از ۱۲ سال سابقه قضاوت در لیگ برتر را دارد، برای نخستین‌بار تقابل دو تیم را سوت خواهد زد. پیروزی یک بر صفر استقلال، پرتکرارترین پیش‌بینی برای این بازی است. ۷۵ درصد کاربران سایت فوتبال ۳۶۰ رای به پیروزی استقلال داده‌اند. از نظر ۱۹ درصد این بازی مساوی خواهد شد و ۶ درصد هم برد پیکان را پیش‌بینی کرده‌اند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=39499

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها