استقلال و پرسپولیس در نقطه‌ای تاریخی؛ فشار (AFC) جواب داد، داربی پایتخت به‌زودی در فوتبال زنان! | آوای استقلال
0

استقلال و پرسپولیس در نقطه‌ای تاریخی؛ فشار (AFC) جواب داد، داربی پایتخت به‌زودی در فوتبال زنان!

  • کد خبر : 39267
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
استقلال و پرسپولیس در نقطه‌ای تاریخی؛ فشار (AFC) جواب داد، داربی پایتخت به‌زودی در فوتبال زنان!
بعد از جریمه اعمال‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، حالا بیش از پیش دو تیم پرطرفدار پایتخت به دنبال تیمداری در فوتبال زنان هستند.

به گزارش آوای استقلال، هیات بدوی صدور مجوز باشگاهی هفته گذشته رسماً نتایج بررسی اسناد و مدارک باشگاه‌ها برای صدور مجوز حرفه‌ای‌شان در سال ۲۴-۲۰۲۳ را اعلام کرد. از میان تمامی تیم‌های ایرانی که در سامانه (AFC) مدارک خود را بارگذاری کرده بودند، فقط باشگاه سپاهان بود که موفق شد مجوز کامل را دریافت کند و آن‌ها موفق شدند تمامی معیارهای (A) و (B) موردنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را رعایت کنند و هیچ جریمه‌ای را هم متحمل نشدند؛ آن‌هم در حالی‌که دو تیم پرطرفدار پایتخت در زمینه دریافت مجوز کامل در حالی موفق به دریافت این مجوز شدند که حالا باید جریمه هم بپردازند!

استقلال و پرسپولیس بعد از گذراندن روزهای پرالتهاب و پرماجرا، با تسویه بدهی‌های داخلی و خارجی خود و البته تفکیک مالکیتی انجام شده، موفق شدند معیارهای (A) را رعایت کنند اما با این وجود، مجوز حرفه‌ای آن‌ها برای حضور در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا در حالی صادر شد که دو تیم در زمینه رعایت تمامی پارامترهای موردنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا ناموفق بودند؛ به‌طوری‌که در گزارش هیات بدوی صدور مجوز آمده است: «با توجه به عدم انجام برخی از معیارهای (B)، این باشگاه‌ها برای تعیین میزان و نوع جرایم انضباطی مرتبط با مجوز به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می‌شوند».

رازی که معاون باشگاه استقلال برملا کرد!
مسئولان هیات بدوی صدور مجوز باشگاهی البته جزئیات بیشتری در زمینه پارامترهایی که سرخابی‌ها موفق به رعایت معیارهای موردنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا نشده‌اند، اعلام نکرده‌اند. محمدرضا بختیاری، معاون حقوقی و بین‌الملل باشگاه استقلال با این وجود، در حالی خبر صدور مجوز حرفه‌ای آبی‌ها برای حضور در لیگ نخبگان آسیا را اعلام کرد که توضیح داد از مهم‌ترین مواردی که استقلالی‌ها نتوانسته‌اند به (AFC) مدرک ارائه بدهند، موضوع عدم فعالیت در حوزه زنان بوده است.

در انتظار تصمیم تاریخی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال
هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال قرار بود هفته گذشته تشکیل جلسه بدهد که این جلسه به تعویق افتاد اما گفته می‌شود که طی ۱۰ روز آینده این جلسه مهم قرار است به انجام برسد؛ آن‌هم در حالی‌که چند موضوع مهم قرار است در جلسه ارکان مدیریتی فدراسیون فوتبال طرح شود و یکی از آن‌ها، الزام باشگاه‌ها به تیمداری در حوزه زنان است. در حال حاضر، تنها تیم‌های سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و پیکان تهران مشغول تیمداری در فوتبال زنان هستند و مجوز کامل صادر شده برای سپاهان بدون پرداخت جریمه، در راستای این موضوع بوده و حالا مسئولان فدراسیون فوتبال به دنبال الزام‌کردن سایر تیم‌ها برای فعالیت در حوزه زنان هستند.

جریمه‌ها اثر کرد، سرخابی‌ها راه افتادند!
کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به رسمی‌شدن برگزاری لیگ قهرمانان زنان، قرار است از سال آینده موضوع تیمداری در فوتبال زنان را جزو معیارهای دارای اهمیت (A) قرار بدهد. در واقع، در صورتی‌که تیمی در حوزه زنان فعالیت نداشته باشد، نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای دریافت کند! همین مسئله باعث شده تا مسئولان فدراسیون فوتبال به دنبال جلوگیری از یک فاجعه بزرگ باشند و در این راستا، در شرایطی قرار است موضوع الزام به تیمداری در فوتبال زنان در هیات‌رئیسه فدراسیون مصوب شود که حالا خبرها حکایت از آغاز فعالیت سرخابی‌های پایتخت در این حوزه دارد.

استقلالی‌ها در طول ۳ سال اخیر، چند تلاش نافرجام برای تیمداری در حوزه زنان داشته‌اند که حالا گفته می‌شود تلاش‌هایشان با جدیت بیشتری همراه شده و آن‌ها در تلاش هستند تا سهمیه‌ای برای حضور در لیگ برتر فوتبال زنان خریداری کنند و با یک تیم هم برای خرید سهمیه مذاکراتی داشته‌اند. رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس هم که فصل گذشته به دلیل مشکلات مالی، حاضر به فعالیت در حوزه زنان نبود، در روزهای اخیر اقدامات اولیه برای تشکیل تیم فوتبال زنان پرسپولیس را انجام داده و گفته می‌شود طی یک ماه آینده، از پروژه حضور سرخابی‌های پایتخت در فوتبال زنان رسماً پرده‌برداری خواهد شد.

سرخابی‌ها و چالش حضور در لیگ برتر!
استقلال و پرسپولیس بعد از جریمه اعمال‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی با جدیت ویژه در تلاش هستند تا بتوانند فعالیت خود در حوزه زنان را آغاز کنند که فصل گذشته به تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال مردان، سهمیه رایگان حضور در لیگ برتر زنان اهدا می‌شد اما برای حضور در فصل جدید رقابت‌ها، مسئولان سازمان لیگ فعلاً چنین برنامه‌ای ندارند. این مسئله بدان معناست که سرخابی‌ها در صورت ناتوانی در خرید امتیاز یکی از ۱۰ تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، باید کار خود را از لیگ دسته دوم آغاز کنند.

آبی‌پوشان پایتخت البته همان‌طور که گفته شد در طول ماه‌های اخیر با یک تیم مذاکرات خود را آغاز کرده‌اند و باید دید طی یک ماه آینده، شرایط چگونه پیش خواهد رفت و استقلال و پرسپولیس در چه وضعیتی فعالیت خود در حوزه زنان را آغاز می‌کنند. آنچه مسجل شده اینکه با توجه به جرایم مالی اعمال‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و اهمیت تیمداری در فوتبال زنان از فصل آینده در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای، سرخابی‌ها مصرانه به دنبال فعالیت در این حوزه هستند و به نظر می‌آید که باید نام استقلال و پرسپولیس را به جمع تیم‌هایی که در فوتبال زنان ایران فعالیت می‌کنند، اضافه کرد؛ اتفاقی تاریخی که خود می‌تواند زمینه‌ساز تحولاتی شگرف در حوزه فوتبال زنان ایران باشد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=39267

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها