تمدید رقابت جذاب پورحمیدی و حسینی؛ تاریخ‌سازی در مسیر رسیدن دستکش طلایی؟ | آوای استقلال
0

تمدید رقابت جذاب پورحمیدی و حسینی؛ تاریخ‌سازی در مسیر رسیدن دستکش طلایی؟

  • کد خبر : 39255
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
تمدید رقابت جذاب پورحمیدی و حسینی؛ تاریخ‌سازی در مسیر رسیدن دستکش طلایی؟
دروازه‌بانان تراکتور تبریز و استقلال تهران به دنبال آن هستند تا با کسب عنوان برترین دروازه‌بن فصل کار خود را در لیگ بیست‌وسوم به پایان ببرند.

به گزارش آوای استقلال، هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال ایران، هفته‌ای جذاب و پرهیجان بود و توپ ۲۰ بار از خط دروازه‌ها عبور کرد که پرگل‌ترین بازی هفته و البته بدون‌شک یکی از مهیج‌ترین بازی‌های فصل در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد که پرسپولیس با نتیجه ۴ بر ۳ از سد استقلال خوزستان گذر کرد. جالب آنکه در میانگین بیش از ۲ گل زده هر در مسابقه در هفته جاری به‌ثبت رسید که در ۲ مسابقه مهم، هیچ گلی ردوبدل نشد و مصاف تیم‌های پیکان تهران – تراکتور تبریز و نساجی مازندران – استقلال تهران با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

پرسپولیس و استقلال در کورس قهرمانی با یکدیگر مشغول رقابت هستند و ۵ تیم هم در پایین‌جدول برای ماندن در سطح اول فوتبال ایران رقابت می‌کنند. شهریار مغانلو، مدعی اول کسب عنوان آقای گلی لیگ بیست‌وسوم برشمرده می‌شود و رقابت جذابی میان ابوالفضل جلالی و ریکاردو آلوز برای رسیدن به عنوان برترین گل‌ساز فصل در جریان است. در این میان، یکی دیگر از رقابت‌های جذاب در جدول برترین دروازه‌بانان فصل جاری است که رقابتی مویرگی و نزدیک میان حسین پورحمیدی و حسین حسینی برای رسیدن به دستکش طلایی لیگ بیست‌وسوم برقرار است.

پورحمیدی و رویایی که سرانجام محقق می‌شود؟
حسین پورحمیدی در فصول اخیر همواره کاندیدای رسیدن به عنوان برترین دروازه‌بان فصل بوده اما نتوانسته از حیث شمار کلین‌شیت خود را در رتبه نخست جدول برترین‌ها قرار بدهد اما در لیگ بیست‌وسوم شرایط به سود این دروازه‌بان باتجربه در جریان است. او در اولین فصل حضور رسمی‌اش در خط دروازه تراکتور، توانسته ۱۷ کلین‌شیت کند و صدرنشین جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها است. جالب آنکه او در فصل گذشته هم با پیراهن آلومینیوم اراک توانست در ۳۰ بازی، ۱۷ کلین‌شیت کند و ۱۵ گل دریافت کرد اما ناکام در رسیدن به دستکش طلایی رقابت‌ها بود.

پورحمیدی که در ۴ بازی اخیر تراکتور دروازه‌اش بسته مانده و ۳۸۵ دقیقه از آخرین گل دریافتی‌اش می‌گذرد، در فصل در حالی توانسته در ۲۸ بازی، ۱۷ کلین‌شیت کند که ۲۱ گل خورده در کارنامه او دیده می‌شود! با این وجود، ستاره تراکتوری‌ها که صدرنشین جدول بیشترین کلین‌شیت‌های لیگ بیست‌وسوم است، در صورت ثبت یک کلین‌شیت دیگر، با رکورد بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر (در دوره‌های ۱۶ تیمی) برابر خواهد شد و اگر در ۲ بازی پایانی فصل بتواند دروازه‌اش را بسته نگه دارد، با عبور از علیرضا بیرانوند، با ثبت ۱۹ کلین‌شیت، رکورددار بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران (در دوره‌های ۱۶ تیمی) خواهد شد و دستکش طلایی لیگ بیست‌وسوم را هم از آن خود می‌کند!

چشم امیدِ حسینی به لغزش رقیب قدیمی
حسین حسینی و حسین پورحمیدی در استقلال هم‌تیمی بودند اما هیچ‌گاه به پورحمیدی اعتماد نشد و همین مسئله زمینه‌ساز جدایی او از جمع آبی‌پوشان پایتخت شد. حسینی در فصل جاری جزو بهترین بازیکنان استقلال بوده و توانسته در بین دروازه‌بانان شاغل در لیگ بیست‌وسوم هم کارنامه درخشانی را از خود به جای بگذارد. او شب گذشته در حالی برای دومین بازی پیاپی موفق به‌ثبت کلین‌شیت شد که حالا شمار کلین‌شیت‌های او در طول ۲۷ مسابقه به عدد ۱۶ رسیده و تنها ۱۵ گل خورده در کارنامه حسین حسینی دیده می‌شود.

کاپیتان شماره یک استقلال که در لیگ بیست‌ویکم تجربه رسیدن به عنوان برترین دروازه‌بان فصل با ثبت ۱۷ کلین‌شیت را در کارنامه خود دارد، حالا ۲ بازی سرنوشت‌ساز را در پیش‌روی خود می‌بیند و امیدوار است که با درخشش برابر گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران، هم بتواند از رکورد بیشترین کلین‌شیت‌های خود در طول یک فصل تاریخ لیگ برتر عبور کند، هم در صورت لغزش حسین پورحمیدی در ۲ بازی آینده، او را پشت سر بگذارد و هم به رکورد علیرضا بیرانوند در زمینه ثبت بیشترین کلین‌شیت در طول یک فصل در تاریخ لیگ برتر (در دوره‌های ۱۶ تیمی) برسد. حسینی برای آنکه بتواند دومین دستکش طلای خود در فوتبال ایران را به‌دست آورد، باید چشم‌انتظار لغزش پورحمیدی باشد و باید دید سرانجام این ماراتن جذاب، چه کسی برترین دروازه‌بان فصل می‌شود؛ هر چند که احتمال برابری شمار کلین‌شیت‌های پورحمیدی و حسینی هم مطرح است!

بیرانوند و اخباری و فرسنگ‌ها از دستکش طلا!
علیرضا بیرانوند شب گذشته ۳ بار مقابل استقلال خوزستان دروازه خود را باز شده دید تا در مسیر رسیدن به سیزدهمین کلین‌شیت خود در فصل جاری ناکام باشد و دریافت ۱۷ گل در ۲۴ بازی در کارنامه او نقش ببندد. محمدرضا اخباری هم در سیرجان، ناکام در درخشش برابر آلومینیوم بود و ۳ بار دروازه او فرو ریخت تا شمار کلین‌شیت‌های اخباری هم روی عدد ۱۱ بماند و علیرضا جعفرپور هم با ناکامی در ثبت کلین‌شیت برابر صنعت‌نفت، با ۱۰ کلین‌شیت در رتبه پنجم جدول برترین دروازه‌بانان فصل نامش به چشم می‌خورد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=39255

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها