افسر مجوز حرفه‌ای استقلال: پس از ۲ سال مجوز گرفتیم که امیدوارم با نتایج خوب در لیگ نخبگان همراه شود | آوای استقلال
0

افسر مجوز حرفه‌ای استقلال: پس از ۲ سال مجوز گرفتیم که امیدوارم با نتایج خوب در لیگ نخبگان همراه شود

  • کد خبر : 39107
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
افسر مجوز حرفه‌ای استقلال: پس از ۲ سال مجوز گرفتیم که امیدوارم با نتایج خوب در لیگ نخبگان همراه شود
افسر مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال به تشریح یک پروسه 5 ماهه برای اخذ مجوز حرفه‌ای این باشگاه پرداخت.

به گزارش آوای استقلال، سال مجوز نگرفتیم و برنامه‌ای برای توسعه جوانان وجود نداشت
سیدعلی میرغفاری درخصوص اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال اظهار داشت: باشگاه استقلال تقریبا ۲ سالی بود که موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای نشده بود. حدود ۲ هفته قبل از اینکه ددلاین اول پرسنلی باید پاس می‌شد، من وارد باشگاه شدم.
وی افزود: علی خطیر خواست که در این موضوع کمک کنم. ۲ هفته خیلی سختی را برای بحث مدارک پرسنلی باشگاه داشتیم. این مرحله را که رد کردیم، بحث بعدی معیار ورزشی بود. در این مورد یکی از مشکلات بحث توسعه جوانان (فوتبال پایه) بود. چون ۲ سال مجوز نگرفته بودیم، برنامه‌ای هم برای توسعه جوانان وجود نداشت. خودم این موضوع را نوشتم و با هماهنگی خطیر انجام دادم. بعد از مدتی رفت و برگشت به سازمان لیگ و کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون توانستیم تاییدیه این موضوع را بگیریم.
افسر مجوز حرفه‌ای استقلال تصریح کرد: مرحله بعدی یکی از مهمترین مباحث ما یعنی بحث زیرساخت بود. در این بخش باید قرارداد استادیوم آزادی و همچنین ورزشگاه امام رضا را منعقد می‌کردیم. مدارک دیگری هم از استادیوم آزادی نیاز بود. بحث طرح تخلیه اضطراری استادیوم آزادی بود. مراجع ذیصلاح هم باید امضا می‌کردند. چون چندین سال این طرح در استادیوم آزادی وجود نداشت، خودم دوباره این موضوع را نگارش کردم و در اختیار وزارت ورزش قرار دادم تا برای آینده هم استفاده کنند. توانستیم امضای یگان ویژه، شورای تامین و آتش نشانی را هم بگیریم که در سامانه بارگذاری شد.
فدراسیون از AFC مهلت گرفت تا مشکل مالکیت مشترک حل شود
وی ادامه داد: ۲ معیار مالی و حقوقی هم برای سال ۱۴۰۳ ارائه شد. برای معیار مالی، مهلت ما ۱۲ فروردین تمام می‌شد. باید تمام بدهی‌های تایید شده‌ تا تاریخ ۲۰۲۳/۱۲/۲۹ را پرداخت می‌کردیم و خداراشکر این کار را انجام دادیم. هرچند معضلات مختلفی داشتیم که مهترین آن‌ها بحث ۵۰۰ هزاردلار باشگاه سانتاکلارا بود. این مساله هم با کمک وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مرتفع شد. خطیر هم تفاهم نامه‌ای با باشگاه پرتغالی منعقد کرده بود.
میرغفاری گفت: در معیار حقوقی با توجه به اینکه مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس باید حل می‌شد. این اقدام توسط وزارت ورزش انجام و توسط شخص وزیر پیگیری شد. با توجه به کمبود وقتی که داشتیم، کمیته مجوز حرفه‌ای توانست از AFC‌ مهلت بیشتری بگیرد و ددلاین مالکیت را تمدید کند. توانستیم مدارک مورد نیاز از وزارت ورزش پیرامون قرارداد با خصوصی سازی و هلدینگ خلیج فارس را بگیریم، ترجمه و در سامانه بارگذاری کنیم تا مورد تایید کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای قرار بگیرد.
وی افزود: این پروسه کلی ما در این ۵ ماه بود. جا دارد از همکارانم در باشگاه استقلال، علی خطیر، محمدرضا بختیاری و محسن شیرزادی تشکر کنم. همه زحمات زیادی کشیدند تا بتوانیم این کار را پس از ۲ سال انجام بدهیم. مسلما زحمتی که کشیدند شایان تقدیر است. از وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و شخص مصطفی زارعی که کمک کردند، تشکر می‌کنم. امیدوارم این مجوز با قهرمانی استقلال همراه شود و تیم بتواند در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا نتایج خوبی بگیرد و دل هواداران شاد شود.
پنجره بسته ربطی به مجوز حرفه‌ای ندارد، بدهی سانتاکلارا تعیین تکلیف شد
افسر مجوز حرفه‌ای استقلال درمورد اینکه با وجود توضیحات مکرر توسط مسئولان استقلال و فدراسیون فوتبال، هنوز هم سوالات شائبه‌دار درمورد بدهی به سانتاکلارا ادامه دارد و گفته می‌شود چرا استقلال با پنجره بسته مجوز حرفه‌ای گرفته است، عنوان کرد: پنجره بسته ربطی به مجوز حرفه‌ای ندارد. شاید الان یک نفر از استقلال شکایت کند و پنجره نقل و انتقالاتی بابت بدهی بسته شود.
وی افزود: مجوز حرفه‌ای بدهی‌های تایید شده تا آخر سال میلادی را مد نظر قرار می‌دهد. یعنی تا آخر دسامبر ۲۰۲۳، هرچه بدهی اثبات شده وجود داشته، باید طی ۴ ماه (تا ۳۰ مارچ ۲۰۲۴) پرداخت یا تعیین تکلیف شود. در واقع تعیین تکلیف مهم است.
میرغفاری ادامه داد: ما این تعیین تکلیف را درمورد سانتاکلارا انجام دادیم. با آن‌ها تفاهم نامه امضا کردیم. ۲۰۰ هزار دلار از حساب فدراسیون و استقلال تهاتر شد. فدراسیون کمک کرد تا این پول را از حساب خودمان در AFC‌ پرداخت کنیم. فدراسیون با توجه به پولی که در فیفا داشت این کار را انجام داد. ۳۰۰ هزار دلار هم باشگاه در فیفا داشت. بنابراین پنجره بسته لزوما ربطی به پنجره بسته ندارد و این مسائل، شیطنت‌هایی است که برخی افراد انجام می‌دهند.
حدود ۴ میلیارد بدهی داخلی داشتیم
وی درمورد چگونگی پرداختِ بدهی‌های داخلی، گفت: تا پایان سال ۲۰۲۳، استعلامی را از کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گرفتیم. حدود ۴ میلیارد بدهی داخلی داشتیم. همین لیست را کمیته مجوز حرفه‌ای هم برای باشگاه استقلال ارسال و اعلام کرد طی ۴ ماه باید با این افراد، تسویه حساب کنید. این کار را هم انجام دادیم و با تمام افراد آن لیست تسویه کردیم.
افسر مجوز حرفه‌ای استقلال تصریح کرد: از تاریخ ۱۲دی که سال جدید میلادی شروع می‌شود، اگر یک بدهی اثبات شده باشد هم به مجوز حرفه‌ای سال آینده مربوط می‌شود. حدود ۱۵ نفر در این لیست بودند که باید تعیین تکلیف می‌شد. عمده این بدهی هم مربوط به امیرحسین حسین زاده بود. بقیه هم بیشتر مربوط به بازیکنان پایه از سنوات گذشته بود.
وی درمورد اینکه در این میان بحث بدهی به سیداحمد موسوی مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: پول او قبل از اینکه من بیایم، پرداخت شده بود. چون در سامانه تعیین وضعیت ایران نبود. شکایت در سامانه فیفا مطرح شده بود که پس از پرداخت ما از این سامانه حذف شد. اگر پرداخت نمی‌شد از سامانه حذف نمی‌شد.
سختگیری‌های فدراسیون همان است که AFC می‌خواهد
میرغفاری درخصوص اینکه برخی نگران این هستند با وجود تایید کمیته مجوز حرفه‌ای کشورمان، مدارک بارگذاری شده در AFC مورد سوال قرار بگیرند، گفت: با توجه به اتفاقاتی که چندین سال در فوتبال ما افتاد، این کمیته تعلیق و فدراسیون فوتبال ما جریمه شد، الان سختگیری‌های این کمیته مسلما همان است که AFC می‌خواهد.
وی افزود: AFC همگام با کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون ما، درجریان کلیه کارهایی که انجام دادیم قرار دارد. فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد که مجوز باشگاه‌هایی که داده شده لغو شود یا بخواهند اقدامی روی آن انجام بدهند. با توجه به ارتباط تنگاتنگی که فدراسیون با AFC‌ دارد، قطعا آرایی که کمیته بدوی ما صادر کرده، قطعا تایید خواهد شد.
میرغفاری ادامه داد: بااینحال مدیران باشگاه‌ها نباید فراموش کنند بحث مجوز حرفه‌ای تمام نمی‌شود. حدود ۶ ماه دیگر باشگاه‌ها باید دوباره همین پروسه را طی کنند. مجوز حرفه‌ای در چارچوب قراردادن باشگاه‌هاست. یعنی تیم‌ها را به باشگاه تبدیل کند تا در حوزه پرسنلی، برنامه‌های آینده ورزشی، زیرساخت، مالی، ساختار حقوقی و… دارای یک ساختار کامل باشند. نباید این مساله را تمام شده بدانند. همین موج و همین شرایط برای سال آینده هم وجود دارد. امیدوارم امسال برای هواداران استقلال سال خوبی باشد و شاهد نتایج خوب در لیگ نخبگان، پس از قهرمانی در لیگ برتر باشند.
طلب سال گذشته بازیکنان ربطی به مجوز امسال ندارد
افسر مجوز حرفه‌ای استقلال درخصوص ماجرای امضا گرفتن از بازیکنان بابت طلب سال گذشته، اظهار داشت: براساس پرداختی که به بازیکنان در سال جدید داشتیم، مبلغ قراداد امسالشان را در فرمی که کمیته مجوز حرفه‌ای داده بود، قرار دادیم. پرداختی که تا قبل از ددلاین مالی داشتیم را نیز اعلام کردیم و گفتیم به این مقدار درصد به بازیکنان پرداخت کرده‌ایم.
وی افزود: برخی موارد داخل قرارداد بازیکنان مانند آپشن‌ بُرد یا مسائلی که در اختیار مدیرعامل باشگاه یا هر شخص دیگری قرار دارد، جزو قرارداد محسوب نمی‌شود. یعنی داخل مبلغ قرارداد قرار نمی‌گیرد. نباید فراموش کنیم که قرارداد بازیکن هنوز جاریست چون فصل هنوز تمام نشده است. ضمن اینکه ما با بازیکن قرارداد ماهیانه نداریم که بگوییم ماه به ماه تسویه می‌شود. از طرفی تصور بازیکن این است وقتی امضا می‌کند اقرار می‌کند هیچ طلبی ندارد. بنابراین لزوما امضا نمی‌کند.
میرغفاری تصریح کرد: برخلاف باشگاه‌هایی که صنعتی هستند و راحت‌تر می‌توانند با بازیکنان تسویه کنند، بقیه باشگاه‌ها اینطور نیستند که سروقت پرداخت کرده باشند. بنابراین به نظرم روال اشتباهی است. بازیکنان امضا نکردند چون از سال گذشته طلب داشتند اما این مساله ربطی به قرارداد امسال بازیکنان ندارد. مجوز حرفه‌ای برای امسال و پرداختی‌ها نیز برای امسال است.
برخی موارد در مسیر مجوز حرفه‌ای باید اصلاح شوند
وی درمورد اینکه آیا ممکن است AFC‌ به خاطر نبود این امضاها ایراد بگیرد، گفت: نه، ما بدهی نداریم. این بدهی برای سال گذشته است و برای مجوز حرفه‌ای امسال محسوب نمی‌شود. قرار است مجوز حرفه‌ای امسال را بدهند. این تصور اشتباهی بود که بازیکنان حتما باید امضا کنند. براساس مستندات، پرداختی امسال بازیکنان براساس قراردادشان را اعلام کردیم. برخی موارد در مسیر مجوز حرفه‌ای باید اصلاح شوند و امیدوارم سال آینده شاهد شرایط بهتری باشیم.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=39107

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها