رکوردی ویژه برای مدافع برزیلی استقلال؛ سیلوا در کنار جانواریو، ساموئل و رفقا! | آوای استقلال
2

رکوردی ویژه برای مدافع برزیلی استقلال؛ سیلوا در کنار جانواریو، ساموئل و رفقا!

  • کد خبر : 39055
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
رکوردی ویژه برای مدافع برزیلی استقلال؛ سیلوا در کنار جانواریو، ساموئل و رفقا!
رافائل سیلوا با حضور در ترکیب استقلال برابر فولاد خوزستان، پنجاهمین بازی خود با پیراهن این تیم را انجام داد.

به گزارش آوای استقلال، استقلال از سری باشگاه‌های ایرانی است که بازیکنان خارجی زیادی در تاریخ خود داشته است اما فقط برخی از آن‌ها موفق شدند در جمع آبی‌ها جای ثابتی پیدا کنند و برای چند فصل در ایران حضور داشته باشند. در این بین بازیکنان زیادی به ایران آمدند و رفتند که در حد و اندازه استقلال نبودند و مدت زمان حضور آن‌ها در جمع آبی‌پوشان پایتخت بیش از یک فصل نشد. جی‌لوید ساموئل قطعا یکی از محبوب‌ترین خارجی‌های تاریخ باشگاه استقلال است که با ۹۲ بازی، باسابقه‌ترین آن‌ها هم محسوب می‌شود.

فابیو جانواریو
برزیل جز داشتن قهوه، قطعا بزرگ‌ترین مرکز استعدادهای فوتبال جهان است. جانواریو یکی از بازیکنان برزیلی تاریخ استقلال است که همه هواداران آبی، از او به نیکی یاد می‌کنند. جانواریو سال‌ها در استقلال حضور داشت و ۷۷ بازی با پیراهن این تیم انجام داد. هافبک برزیلی و خوش‌استایل استقلال، در ۷۷ بازی که برای آبی‌ها انجام داد، موفق به ثبت ۸ گل و یک پاس گل شد تا باتوجه به شرح وظایف خود، آمار قابل‌قبولی را ثبت کرده باشد و یکی از ۸ گل منجر به مسجل‌شدن قهرمانی آبی‌ها در لیگ‌ هشتم شد. جانواریو پس از ساموئل، دومین خارجی باسابقه باشگاه استقلال محسوب می‌شود.

بدشانسی یامگا
هرایر مگویان با ۷۶ بازی در جایگاه سوم قرار گرفته است و کوین یامگا با ۷۳ بازی، نزدیک‌ترین تعقیب کننده او محسوب می‌شود. یامگا در لیگ بیست‌وسوم پس از برخورد با امید حامدی‌فر در تمرین استقلال، دچار آسیب دیدگی شدیدی از ناحیه چشم شد تا فعلا خبری از او در ترکیب استقلال نباشد. اگر کوین یامگا در فصل جاری لیگ برتر مصدوم نمی‌شد، به راحتی می‌توانست جانواریو را پشت سر بگذارد و تبدیل به دومین بازیکن خارجی باسابقه استقلال شود. یامگا با ۲۳ گل و ۶ پاس‌گل، بهترین آمار را بین بازیکنان خارجی باسابقه استقلال دارد.

سیلوا در جمع ۵ بازیکن برتر
رافائل سیلوا در بازی استقلال برابر فولاد، پنجاهمین بازی خود برای آبی‌ها را انجام داد. سیلوا حالا با ۵۰ بازی، پنجمین بازیکن خارجی باسابقه استقلال است. مدافع برزیلی در مقطعی از جمع آبی‌پوشان جدا شد اما در نهایت تصمیم گرفت در نقل‌وانتقالات زمستانی لیگ بیست‌وسوم، به فوتبال ایران بازگردد. سیلوا یکی از مهره‌های مهم استقلال در لیگ بیست‌ویکم بود؛ دوره‌ای که استقلال با فرهاد مجیدی پس از سال‌ها قهرمان شد و حالا رافائل سیلوا این شانس را دارد تا بار دیگر با جواد نکونام به جام لیگ برتر دست پیدا کند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=39055

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها