توقف در بدترین زمان | آوای استقلال
2

توقف در بدترین زمان

  • کد خبر : 38678
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
توقف در بدترین زمان
نبرد کم‌موقعیت اما پربرخورد تراکتور تبریز و استقلال تهران برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش آوای استقلال، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته فعالیت خود را در هفته بیست‌وپنجم آغاز کرد که در افتتاحیه هفته، شمس‌آذر قزوین با نتیجه ۲ بر یک مقابل پیکان تهران به پیروزی رسید. ادامه دیدارهای هفته بیست‌وپنجم امروز پیگیری می‌شود که در نخستین مسابقه، یکی از مهم‌ترین تقابل‌های فصل در تبریز میان تیم‌های تراکتور و استقلال تهران برگزار شد؛ آن‌هم در حالی‌که سرخ‌پوشان تبریزی برای نزدیک‌شدن به رتبه سوم جدول به دنبال کسب پیروزی بودند و آبی‌ها هم با هدف حفظ صدر جدول پا به میدان مسابقه گذاشتند.

تراکتوری‌ها در مسابقه امروز برای اولین‌بار با هدایت حمید مطهری در لیگ برتر حاضر شدند و در حالی‌که در ۴ مسابقه اخیرشان در لیگ بیست‌وسوم تنها ۲ امتیاز به‌دست آورده بودند، به دنبال شکست دادن استقلالِ صدرنشین بودند تا به روند شکست‌ناپذیری شاگردان جواد نکونام پایان بدهند. در آن‌سوی میدان، آبی‌پوشان پایتخت در اولین مسابقه بعد از انجام فرآیند خصوصی‌سازی به دنبال کسب چهارمین برد پیاپی خود برابر تراکتور تبریز بودند تا بتوانند گامی بلند در مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم بردارند.

ترکیب تراکتور تبریز
حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، مهدی شیری، محمد نادری، مهدی حسینی، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد (از دقیقه (۴+۹۰): سجاد آشوری)، امیرارسلان مطهری (از دقیقه ۶۴: امیرحسین حسین‌زاده) و رحمان جعفری (از دقیقه ۷۷: مهدی عبدی)

سرمربی: حمید مطهری

ترکیب استقلال تهران
محمدرضا خالدآبادی، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند، ایمان سلیمی، صالح حردانی (از دقیقه (۴+۹۰: میلاد فخرالدینی)، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند (ار دقیقه ۸۸: امید حامدی‌فر)، جلال‌الدین ماشاریپوف (از دقیقه (۴+۹۰): جعفر سلمانی)، مهرداد محمدی (از دقیقه ۸۲: پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو

سرمربی: جواد نکونام

مطهری در مقایسه با دیدار قبلی سرخ‌پوشان تبریزی که در جام حذفی مقابل ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد، یک تغییر مهم در ترکیب تراکتور ایجاد کرد و به جای صفا هادی، به امیرارسلان مطهری در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان تبریزی اعتماد کرد تا مطهری برای اولین‌بار شانس حضور در ترکیب اصلی تراکتور را آن‌هم در تقابل با تیم سابق خود به‌دست آورد. جواد نکونام هم در غیاب حسین حسینیِ محروم، به محمدرضا خالدآبادی اعتماد کرد و جز این تغییر اجباری، تغییر دیگری از سوی نکونام در ترکیب برنده آبی‌ها اعمال نشد تا آن‌ها با شمایلی مشابه دیدار برابر شمس‌آذر قزوین در تبریز مقابل تراکتور به میدان بروند.

هواداران تراکتور با توجه به روند نتیجه‌گیری تیم‌شان در هفته‌های اخیر، از مسابقه امروز استقبال چشمگیری نداشتند و بازی در حضور نزدیک به ۲۰ هزار نفر علاقه‌مند به دو تیم از ساعت ۱۷:۰۵ به میزبانی ورزشگاه یادگار امام تبریز و با قضاوت پیام حیدری آغاز شد. بازی در دقایق ابتدایی با سرعت بالایی دنبال شد و دو تیم در حال محک‌زدن یکدیگر بودند که روی پاس دیدنی جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی در دقیقه ۷ در محوطه جریمه تراکتور صاحب موقعیت گلزنی شد که واکنش دیدنی حسین پورحمیدی سد راه گلزنی ستاره شماره ۷ آبی‌ها شد.

بازیکنان دو تیم بعد از این موقعیت، نمایش درگیرانه‌ای داشتند و اشتباهات پرشمار در انتقال توپ باعث شد تا بازی با هیجان کمی دنبال شود. در دقیقه ۲۲، برخورد شدید مهرداد محمدی با شجاع خلیل‌زاده باعث مصدومیت مدافع باتجربه تراکتوری‌ها شد که البته او بعد از وقفه‌ای کوتاه، به زمین مسابقه بازگشت و کار خود را دنبال کرد. با وجود آنکه انتظارات می‌رفت دو تیم نمایش تهاجمی را ارائه کنند اما بازی سرد و بی‌روح و کم‌موقعیت در نیمه نخست دنبال شد و توقف‌های پرشمار به دلیل برخوردهای بازیکنان دو تیم، نکته مهم بازی در نیمه نخست بود تا با تنها یک موقعیت جدی گلزنی، نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

آبی‌پوشان نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و روی یک حرکت انفرادی زیبای مهرداد محمدی، او در محوطه جریمه تراکتور در دقیقه ۵۰ صاحب موقعیت شد اما مدافع تراکتور اجازه پیش‌روی به محمدی نداد و مهاجم استقلال سرنگون شد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. با تعویض‌های تهاجمی حمید مطهری، رفته‌رفته بازی جذاب شد و در دقیقه ۶۵، امیرحسین حسین‌زاده موقعیت خوبی برای گلزنی به‌دست آورد که ضربه سر او جایی در چارچوب دروازه استقلال نداشت تا بازی با تساوی بدون گل ادامه پیدا کند.

مهرداد محمدی در دقیقه ۶۹ با شوت فنی و زیبای از روی یک ضربه ایستگاهی توپ را به تیرک دروازه تراکتور کوبید تا نتیجه بازی تغییری نکند. سرخ‌پوشان تبریزی در دقایق پایانی نمایش برتری نسبت به استقلال داشتند اما با وجود خلق چند موقعیت، تلاش شاگردان حمید مطهری برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود. در دقیقه ۸۰، سرخ‌پوشان ۲ موقعیت پیاپی گلزنی به‌دست آوردند که خط دفاعی استقلال ایستادگی خوبی داشت و در واپسین دقایق بازی هم تلاش سرخ‌پوشان تبریزی راه به جایی نبرد تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

استقلالی‌ها با پذیرش نهمین تساوی خود در لیگ بیست‌وسوم، ۵۴ امتیازی شدند و سرخ‌پوشان تبریزی هم برای پنجمین بازی پیاپی در لیگ برتر ناکام در کسب پیروزی بودند تا با ۴۱ امتیاز در رتبه چهارم بمانند و امیدشان به کسب سهمیه آسیایی از طریق لیگ برتر به حداقل برسد. آبی‌پوشان پایتخت دیدار بعدی خود را روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه در خانه برابر ذوب‌آهن اصفهان برگزار می‌کنند و در همان روز، تراکتور تبریز در اهواز میهمان فولاد خواهد بود.

کامبک رویایی هوادار در خانه
تیم‌های هوادار تهران و صنعت‌نفت آبادان همزمان با دوئل تیم‌های تراکتور تبریز و استقلال تهران برابر هم صف‌آرایی کردند؛ آن‌هم در حالی‌که بنفش‌پوشان تهرانی به دنبال حفظ روند شکست‌ناپذیری خود بودند و هدف‌شان این بود که بتوانند برای ششمین بازی پیاپی در لیگ برتر شکست‌ناپذیر باشند و در سوی مقابل، نفتی‌ها که از ۵ بازی اخیر خود ۴ بازی را واگذار کرده بودند، برای فرار از قعر جدول به دنبال شکست دادن هوادار در تهران بودند.

دو تیم از ساعت ۱۷ با قضاوت امیرسامان سلطانی به میزبانی ورزشگاه پاس قوامین تهران کار خود را آغاز کردند. بنفش‌پوشان بازی را تهاجمی آغاز کردند که اولین شوت در چارچوب را بابک مرادی زد اما پیام پارسا موفق به مهار ضربه او شد. در ادامه، اشتباه فاحش علیرضا دقیقی در دقیقه ۱۸ و خطای او روی مهاجم صنعت‌نفت، زمینه‌ساز اعلام ضربه پنالتی برای زردپوشان شد که طالب ریکانی در دقیقه ۲۰، گل اول بازی را به سود صنعت‌نفت به‌ثمر رساند.

شاگردان مسعود شجاعی بعد از دریافت گل، به سرعت در تلاش بودند تا بتوانند شرایط بازی را به سود خود تغییر بدهند که داریوش شجاعیان در دقیقه ۲۵، با شلیکی دیدنی از روی یک ضربه ایستگاهی توپ را به گوشه دروازه صنعت‌نفت فرستاد تا در ادامه سریال گلزنی‌های خود برای هوادار، بازی امروز را با بتواند با گلزنی خود به تساوی بکشاند. خیلی زود بنفش‌پوشان توانستند کامبک بزنند و روی پاس امین قاسمی‌نژاد، کریم اسلامی در دقیقه ۲۸ دروازه صنعت‌نفت را باز کرد تا نتیجه بازی ۲ بر یک به سود هوادار شود.

بازیکنان صنعت‌نفت در حالی در لاک دفاعی فرو رفته بودند که روی خروج اشتباه پیام پارسا، بنفش‌پوشان فرصت مناسبی برای ثبت گل سوم داشتند اما شوت امین قاسمی‌نژاد را عرفان قهرمانی از نزدیکی‌های خط دروازه صنعت‌نفت برگشت داد تا نتیجه بازی تغییری نکند. در واپسین دقایق نیمه نخست، یک صحنه مشکوک به خطای پنالتی هم در محوطه جریمه صنعت‌نفت رخ داد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت که این تصمیم او با اعتراض شدید فراز کمالوند همراه شد و سرمربی صنعت‌نفت از داور اخطار گرفت. ۲ گل شجاعیان و اسلامی باعث شد تا بنفش‌پوشان با برتری ۲ بر یک برابر صنعت‌نفت آبادان به رختکن بروند و کار خود را در نیمه اول به پایان برسانند.

زردپوشان آبادانی با توجه به شکست در نیمه نخست، به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند و در طرف مقابل، تلاش شاگردان مسعود شجاعی، مدیریت بازی بود. اشتباه دوباره علیرضا حقیقی، فرصت خوبی برای گلزنی شاگردان فراز کمالوند به‌وجود آورد اما طالب ریکانی قدر موقعیت به‌دست آمده را ندانست. با وجود تلاش بنفش‌پوشان برای مدیریت بازی، در دقایق پایانی دامنه حملات نفتی‌ها بیشتر شد اما تلاش‌شان برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود تا بازی با برتری ۲ بر یک هوادار به پایان برسد.

شاگردان مسعود شجاعی با ثبت کامبک و کسب پیروزی در مسابقه امروز، ۲۸ امتیازی شدند و موقعیت خود در رتبه یازدهم جدول را حفظ کردند. صنعت‌نفت آبادان هم با پذیرش پانزدهمین باخت فصل، ۱۶ امتیازی در قعر جدول ماند و یک گام دیگر به سوی لیگ دسته اول فوتبال ایران نزدیک‌تر شد. در هفته بیست‌وششم لیگ برتر، هوادار روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه در بندرانزلی میهمان ملوان است و در همان روز، صنعت‌نفت آبادان باید از مس رفسنجان در خانه پذیرایی کند. از ساعتی پیش، ۴ مسابقه از هفته بیست‌وپنجم آغاز شده و آخرین نبرد هفته هم از ساعت ۱۹:۳۰ به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران میان تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اصفهان آغاز برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=38678

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها